TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kraków z dwiema ofertami na wiaty przystankowe
TransInfo.pl - Opublikowano: 18.07.2019 16:30:53
Kraków z dwiema ofertami na wiaty przystankowe; fot. ZTP Kraków

15 lipca Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie otworzył oferty w przetargu na dostawę 20 wiat przystankowych. Realizacja inwestycji ma nastąpić do 29 listopada.

Kraków wzbogaci się o 20 nowych wiat przystankowych. 15 lipca Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie otworzył oferty w przetargu, który obejmuje dostawę i montaż we wskazanych lokalizacjach 20 konstrukcji wiat aluminiowych. Realizacja inwestycji ma nastąpić do 29 listopada.

Swoje propozycje zgłosiły dwie firmy:

  • KONCEPT Robert Pawłowski z Wyszkowa z ceną 496 120,50 PLN

  • TEJBRANT z Wyszkowa z ceną 594 114,60 PLN

Kwota, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia to 500 000,00 PLN brutto, co oznacza, że jeden z oferentów jest już bardzo blisko zwycięstwa w Krakowie.

Lokalizacja nowych wiat

Wiaty zostaną posadowione na następujących przystankach: Agatowa (kierunek Złocień i Półłanki), Bazarowa (kierunek Złocień), Cechowa (kierunek Bieżanów), Drużbackiej (kierunek Soboniowice), Fort Swoszowice (kierunek Myślenicka), Hallera (kierunek Bieżanów i Kurdwanów), Kłuszyńska (kierunek Skawina), Malinowskiego (kierunek Myślenicka), Pod Lipą (kierunek Soboniowice), Skotniki Kościół (Skotniki), Szparagowa (kierunek Nowa Huta i Przewóz), Taklińskiego (kierunek Zakopiańska i Skawina), Węzeł Wielicki (kierunek Cechowa), Winnicka (kierunek Tyniecka i Ruczaj), Wilga (Swoszowice).

Cechy wiat

Wiaty powinny chronić pasażerów przed niekorzystnymi czynnikami atmosferycznymi, takimi jak: deszcz, wiatr czy nadmierne nasłonecznienie oraz zapewniać pasażerom dostateczną widoczność nadjeżdżających pojazdów. Elementy użyte do konstrukcji wiaty nie mogą posiadać ostrych krawędzi niebezpiecznych dla pasażerów. Wiaty winny mieć konstrukcję modułową, przy czym pojedynczy segment ściany tylnej powinien być dostosowany do umieszczenia w nim szyby o szerokości 1350 mm. Wszystkie wiaty muszą posiadać ścianę tylną zbudowaną z trzech modułów (segmentów). Na przystankach zostaną zamontowane różne typy wiat (standardowa, z cofniętym słupkiem lub wspornikowa wąska).

Mając na uwadze względy estetyczne, wizualne oraz utrzymaniowe, a także możliwie maksymalne ujednolicenie infrastruktury przystankowej na terenie Krakowa na przystankach winny zostać posadowione wiaty, których forma architektoniczna jest spójna z już istniejącymi konstrukcjami. Słupy, profile krawędziowe dachu, itp. winny być wykonane z profili aluminiowych zabezpieczonych malowaniem proszkowym.

Obowiązującym kolorem elementów konstrukcyjnych wiaty oraz jej wyposażenia (gabloty, kosze itp.) ma być kolor popielaty. Skrajny lewy segment ściany tylnej (pierwszy od strony odjazdowej) będzie przeznaczony na umieszczenie na nim gabloty na rozkłady jazdy. Pod zadaszeniem na długości dwóch segmentów ma znajdować się zintegrowana z konstrukcją ławka, której elementy winny być pomalowane na kolor identyczny jak wiata. Siedzisko i oparcie powinny być wykonane z drewna liściastego twardego (np. jesion, dąb) i odpowiednio zabezpieczone przed ogniem. Do wiaty winien być zamontowany kosz na śmieci w kolorze takim jak wiata, w kształcie walca bez ostrych krawędzi, o pojemności ok. 40 l, wyposażony w daszek chroniący przed opadami atmosferycznymi.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
przystanek
ZTP Kraków
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.