TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Białystok rozbuduje system informacji pasażerskiej
TransInfo.pl - Opublikowano: 08.07.2018 16:00:20
Białystok rozbuduje system informacji pasażerskiej

Miasto Białystok ogłosiło przetarg na rozbudowę systemu dynamicznej informacji pasażerskiej (SDIP2). System ma być rozbudowany w ciągu 12 miesięcy od daty zawarcia umowy.

Miasto Białystok ogłosiło przetarg na rozbudowę systemu dynamicznej informacji pasażerskiej (SDIP2). System ma być rozbudowany w ciągu 12 miesięcy od daty zawarcia umowy. Inwestycja będzie dofinansowana ze środków Unii Europejskiej pochodzących Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Rozbudowa systemu dynamicznej informacji pasażerskiej (SDIP2) polegać ma na:

- zaprojektowaniu i dostawie 2 typów nowych tablic informacji pasażerskiej (typ 1 i typ 2) wraz z oprogramowaniem, montażem, wdrożeniem oraz serwisem w okresie trwania gwarancji,

- wykonaniu dokumentacji wraz z uzyskaniem wszystkich pozwoleń na realizację przyłączy zasilania dostarczonych tablic do sieci miejskiej,

- zmianie lokalizacji 10 sztuk dotychczasowych tablic LED (typ 3) wraz z dokumentacją nowych lokalizacji, uzyskaniem stosownych pozwoleń i wykonaniem przyłączy do podłączenia przenoszonych tablic w określonych przez zamawiającego lokalizacjach,

- dostarczenie nowego oprogramowania na przenoszone tablice (typ 3) i ich integracja z oprogramowaniem SDIP2,

- dostarczeniu responsywnego serwisu www dla pasażerów – ma on prezentować informację dynamiczną (rzeczywista prognoza odjazdów dla wszystkich przystanków) i statyczną (teoretyczne rozkłady jazdy dla wszystkich przystanków).

Wykonawca ponadto będzie musiał dokonać integracji na poziomie dostępnych interfejsów przekazywania informacji SDIP2 z systemem dynamicznej informacji pasażerskiej i zarządzania flotą (SDIP) obecnie wykorzystywanym przez zamawiającego. Zamówienie opiewa również na usługę utrzymania (obsługa eksploatacyjna) systemu SDIP2 na obszarze działania zamawiającego w okresie wdrażania i trwania gwarancji.

Jak wspomniano powyżej, zamówienie obejmuje dostawę, montaż i uruchomienie (wraz z przyłączami) wyposażenia na przystankach – 37 tablic wraz z oprogramowaniem, w tym: tablice (typ 1) - 36 sztuk i tablica (typ 2) - 1 sztuka zasilana z panelu solarnego.

Tablice SDIP2

Dostarczane tablice typu 1 muszą być fabrycznie nowe, dwustronne umożliwiające wyświetlanie identycznych informacji po obu stronach tablicy. Będą wykonane w technologii LED SMD z wysokiej jakości diod koloru bursztynowego. Tablice muszą być wyposażone w czujnik natężenia światła zewnętrznego, który automatycznie dobiera jasność świecenia w zależności od występujących warunków pogodowych i pory dnia, w przypadku tablic dwustronnych tablice powinny posiadać czujniki dla każdej ze stron. Zadaniem czujnika natężenia światła zewnętrznego zainstalowanego w tablicy jest pomiar natężenia światła otoczenia i przesyłanie informacji do układów regulujących jasnością świecenia samej tablicy.

Tablice muszą pozwalać na jednoczesne prezentowanie informacji o minimum 5 najbliższych odjazdach. Informacje prezentowane na tablicach dotyczyć będą maksymalnie najbliższych 30 minut. W sytuacji, gdy liczba danych o potwierdzonych, a także teoretycznych odjazdach będzie mniejsza od liczby wierszy na tablicy, pozostałe wiersze pozostaną puste. Natomiast w przypadku, gdy liczba linii autobusowych zatrzymujących się na przystanku jest większa niż liczba wierszy na tablicy, wówczas informacja o prognozowanym przyjeździe najbliższego pojazdu na danej linii, prezentowana na tablicy powinna być skrolowana (przewijana) w pionie z możliwością określenia czasu wyświetlania każdej podstrony. W sytuacji braku danych o rzeczywistym czasie odjazdu danego pojazdu tablice mają wyświetlić informację rozkładową.

Oprogramowanie tablic ma również umożliwić na prezentowanie ikon opisujących cechy danego autobusu (kursu) - (np. pojazd niskopodłogowy, pojazd z klimatyzacją, pojazd przegubowy, pojazd wyposażony w biletomat itp.). Wyposażenie tablic ma objąć również sprzętowy moduł (syntezator) zapowiedzi głosowych w języku polskim, informujący osoby niewidome o godzinie przybycia pojazdu lub minutach jakie zostały do przybycia pojazdu, numerze linii i kierunku jazdy, poczynając chronologicznie od autobusów, które przyjadą najwcześniej. Komunikaty powinny być wyemitowane po wciśnięciu dedykowanego wandaloodpornego przycisku zamontowanego w konstrukcji wsporczej tablicy a także sygnału z pilota. Tablice będą montowane na nowych słupach dostarczonych wraz z fundamentem i zamontowanych przez wykonawcę.

Tablica fotowoltaiczna

Z kolei tablica typu musi być fabrycznie nowa, jednostronna, o wymiarze matrycy minimum 30 cali, zasilana panelem fotowoltaicznym. Zostanie ona wyposażona w 4 konfigurowalne fizyczne przyciski umiejscowione w obudowie pod ekranem zorientowanym pionowo. Funkcją tablicy będzie wyświetlanie teoretycznych lub rzeczywistych informacji dotyczących odjazdów (w zależności od statusu pojazdu) dla najbliższych 30 minut (widok domyślny) linii zatrzymujących się na przystanku, na którym zostanie zainstalowana tablica - wywołanie opisanej funkcji będzie także realizowane poprzez wciśnięcie konfigurowalnego przycisku.

W przypadku braku dynamicznej informacji pasażerskiej lub braku łączności GSM z SDIP2/SDIP system powinien prezentować teoretyczne godziny odjazdowe. Dodatkowo tablica ma wyświetlić rozkłady teoretyczne (tzw. tabliczki przystankowe) wszystkich linii odjeżdżających z przystanku – wywołanie funkcji i przewijanie linii nastąpi przy pomocy przycisku. Oprócz tego przycisk będzie służył również do wyświetlania i przewijania tzw. koralików (tras autobusowych) dla wszystkich linii według czasu odjazdu z lokalizacją na koralikach pojazdu zbliżającego się do przystanku. Z tablicy będzie można również odczytać aktualne informacje dotyczące komunikacji miejskiej.

Warunki przetargu

Oferty złożone przez wykonawców zostaną otwarte w dniu 6 sierpnia. Następnie będą one poddane ocenie z uwzględnieniem 5 kryteriów. Są nimi: cena (55%), okres gwarancji (20%), czas realizacji przedmiotu umowy (10%), zastosowany raster tablicy typu1 (5%), zastosowany system chłodzenia tablicy typu1 (10%).




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
SDIP
BKM Białystok
  • Mateusz Mietlewski – 08.07.2018

    Proponuje wziąć przykład ze Szczecina i kupić system GMV. Jest tak super niezawodny, ze się psuje non stop. Ważna wskazówka, Meksykanie się bacznie przyglądają w Ciecinie temu niezawodnemu systemowi ponieważ chcą wydać na to kasę 😂😂😂😂 Kupując ten system to jakby spuścić w kiblu 50mln 😂😂😂😂 polecam

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.