TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

CBA kontroluje katowicki oddział GDDKiA
PAP TransInfo.pl - Opublikowano: 12.08.2019 10:32:41
CBA kontroluje katowicki oddział GDDKiA

Centralne Biuro Antykorupcyjne podjęło kontrolę w katowickim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - dowiedziała się PAP. Ma ona dotyczyć ogłoszonego w ubiegłym roku przetargu na całoroczne utrzymanie dróg w rejonie pszczyńskim.

Centralne Biuro Antykorupcyjne podjęło kontrolę w katowickim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - dowiedziała się PAP. Ma ona dotyczyć ogłoszonego w ubiegłym roku przetargu na całoroczne utrzymanie dróg w rejonie pszczyńskim.

Dorota Marzyńska-Kotas z katowickiego oddziału GDDKiA potwierdziła w rozmowie z PAP, że w oddziale trwa kontrola CBA. "Kontrola dotyczy jednego z postępowań przetargowych, prowadzona jest z inicjatywy CBA" - podała.

"Obecnie jesteśmy na etapie przekazywania żądanych dokumentów w sprawie" - zaznaczyła pytana, czy oddział współpracuje z kontrolującymi ich agentami CBA.

Z informacji PAP wynika, że kontrola CBA dotyczy zamówienia publicznego na całoroczną opiekę nad drogami w rejonie Pszczyny. Według nieoficjalnych informacji PAP, agenci Biura mają zwrócić szczególną uwagę na to, jak w ogłoszonym w ubiegłym roku przetargu podejmowano decyzję udzielającą tego zamówienia publicznego i jak była ona realizowana.

Naczelnik wydziału komunikacji społecznej CBA Temistokles Brodowski powiedział w PAP, że kontrolę w katowickim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad prowadzą funkcjonariusze wydziału postępowań kontrolnych tamtejszej delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego.

Z informacji na stronie katowickiego oddziału GDDKiA wynika, że ogłoszony w sierpniu 2018 r. przetarg dotyczył całorocznego utrzymania dróg w zarządzie GDDKIA w tym rejonie przez pięć lat i osiem miesięcy. W jego trakcie do GDDKIA trafił protest jednej z firm o ograniczeniu konkurencji w zapisach warunków przetargu, ale wycofano go.

W listopadzie 2018 r., gdy otwarto oferty okazało się, że wpłynęła jedna - konsorcjum włoskiej spółki AVR z Rzymu i jej polskiej spółki AVR z Krakowa. Pomimo, że oferta na blisko 240 mln zł przekraczała budżet przeznaczony na zadanie (prawie 190 mln zł), 29 stycznia udzielono zamówienia na utrzymanie dróg - wynika z internetowej dokumentacji przetargu.

Kontrolę w urzędzie CBA podjęło ostatniego dnia lipca. Ponieważ kontrole CBA trwają trzy miesiące, ta w Łodzi powinna zakończyć się 31 października. Zgodnie z ustawą o CBA - w szczególnie ważnych przypadkach - szef Biura może ją przedłużyć maksymalnie o sześć miesięcy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
GDDKiA
CBA
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.