TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Co można znaleźć w radomskich biletomatach...
TransInfo,pl - Opublikowano: 18.09.2017 09:53:06
Radomskie biletomaty psują … pasażerowie

Zdecydowana większość zgłaszanych w ostatnim okresie do MZDiK Radom usterek w funkcjonowaniu radomskich biletomatów była spowodowana niewłaściwym użytkowaniem ich przez klientów.

Zdecydowana większość zgłaszanych w ostatnim okresie do MZDiK Radom usterek w funkcjonowaniu radomskich biletomatów była spowodowana niewłaściwym użytkowaniem ich przez klientów. Urządzenia blokują się na przykład podczas próby zapłacenia zniszczonymi monetami i banknotami lub wkładania pieniędzy w przeznaczone nie do tego szczeliny.

-"Na bieżąco monitorujemy funkcjonowanie wszystkich biletomatów. W logach tych urządzeń są zapisywane wszelkie informacje o transakcjach przeprowadzanych przez pasażerów i ewentualnych usterkach - informuje MZDiK Radom . - Z logów wynika jasno, że zdecydowana większość błędów w działaniu urządzeń jest, niestety, spowodowana ich niewłaściwą obsługą. Mamy całą kolekcję mocno uszkodzonego bilonu, którym próbowano płacić za bilety autobusowe. Monety skrzywione lub z mechanicznie uszkodzonym obrzeżem są w stanie zablokować tak zwany tor monet wewnątrz biletomatu. W efekcie tego, do momentu przyjazdu na miejsce naszych techników, kolejni pasażerowie nie mogą zapłacić gotówką, a tylko kartami płatniczymi. To samo dotyczy również bilonu pochodzącego z innych krajów bądź monet okolicznościowych, których waga i wielkość odbiega od standardowych dwu- czy pięciozłotówek."

Bilon zamiast karty

Mimo że na każdym biletomacie są naklejki informujące o tym, gdzie znajduje się kieszeń do banknotów albo czytnik kart płatniczych, nie są rzadkością przypadki wpychania monet w szczeliny przeznaczone na banknoty, a nawet do czytników kart płatniczych.

Zdarzają się również próby płacenia za bilety banknotami tak zniszczonymi (na przykład porwanymi), że powodują one zablokowanie urządzenia. Niektórzy pasażerowie usiłują z kolei zapłacić za bilet przed wybraniem na monitorze jego rodzaju i sposobu płatności. Tymczasem tryb postępowania wyświetla się na ekranie! Niestety, są też przypadki celowego zapychania szczelin, żeby inne osoby nie mogły potem skorzystać z automatów.

Na zdjęciach powyżej pokazujemy kilka "drobiazgów", które pracownicy MZDiK Radom wyciągali ze szczelin na karty płatnicze w radomskich biletomatach (pierwsze trzy fotografie to efekt pracy tylko jednego dnia).



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
bilet
biletomat
MZDiK Radom
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.