TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Czy na pewno wydrukować potwierdzenie zakupu biletu?
- Opublikowano: 08.06.2020 18:00:39
Czy na pewno wydrukować potwierdzenie zakupu biletu?; fot. ZTM Poznań

Poznań zmienił komunikaty w stacjonarnych biletomatach. Na bardziej ekologiczne.

Poznań zmienił komunikaty w stacjonarnych biletomatach. Na bardziej ekologiczne.

Mając na uwadze czyste środowisko, Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu wspólnie z operatorami biletomatów stacjonarnych zmienił treść komunikatu wyświetlanego po zakończeniu transakcji kupna biletu. W okolicach automatów sukcesywnie montowanych jest więcej koszy na śmieci.

Nie śmieć!

ZTM od dłuższego czasu zmaga się z problemem zaśmiecania przestrzeni publicznej wydrukami potwierdzającymi wykonanie transakcji w biletomacie. Niektóre osoby decydując się na wydruk, nie zabierały go ze sobą, inne natychmiast po wyjęciu z automatu wyrzucały go na chodnik. Niezależnie od tego czy w pobliżu znajdował się kosz czy nie. Dlatego w niektórych lokalizacjach wydruki zaśmiecały teren przy automacie. Chcąc zmniejszyć to negatywne zjawisko zmieniony został komunikat wyświetlany po zakończeniu transakcji. Brzmi on teraz:

-"Transakcja zakończona. Odbierz resztę. Dziękujemy za skorzystanie z naszych usług. Czy wydrukować potwierdzenie transakcji?"

Obecnie, klient w bardziej świadomy sposób może zdecydować o wydruku (lub nie) potwierdzenia. Warto pamiętać, że kwitek może stanowić dodatkowy dowód na wykonanie transakcji, może być też podstawą złożenia reklamacji. W niektórych przypadkach może być jedynym dowodem dokonania zakupu, np. w sytuacji awaryjnej.

-"Dlatego po raz kolejny apelujemy do pasażerów, którzy świadomie decydują się na wydruk potwierdzenia, żeby byli konsekwentni i zabierali go ze sobą. Nie wyrzucajmy wydruku na ziemię tuż przy biletomacie – apeluje ZTM Poznań.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ekologia
biletomat
Poznań