TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Dwie firmy zbadają ruch w Warszawie
TransInfo.pl - Opublikowano: 04.12.2018 18:32:30
Dwie firmy zbadają potoki pasażerskie w Warszawie

Miasto Stołeczne Warszawa rozstrzygnęło przetarg na wykonanie badań ruchu. Nikt nie złożył oferty na pomiary przewozów pasażerskich z wykorzystaniem obserwacji bezpośrednich.

Miasto Stołeczne Warszawa zawarło z dwoma wykonawcami umowy ramowe na wykonanie badań ruchu i przewozów pasażerskich w układzie transportowym Warszawy w latach 2018-2020.

Wykonawcy zostali wyłonieni w drodze przetargu nieograniczonego. Zamówienie zostało podzielone na trzy części, z czego:

  • część 1 obejmuje - pomiary ręczne ruchu kołowego wraz ze strukturą rodzajową i kierunkową na skrzyżowaniach, w węzłach i przekrojach dróg, na przejazdach kolejowych oraz pomiary ruchu pieszego,

  • część 2 ma polegać na pomiarach automatycznych ruchu kołowego wraz ze strukturą rodzajową i kierunkową na skrzyżowaniach, w węzłach i przekrojach dróg, na przejazdach kolejowych oraz pomiary ruchu pieszego,

  • część 3 – stanowić ma pomiary przewozów pasażerskich z wykorzystaniem obserwacji bezpośrednich.

Miastu udało się znaleźć wykonawców na część 1 i 2 (po jednej ofercie na każdą część). W części 3 nie złożono żadnej oferty.

I tak – w części 1, kontrakt zawarto z Biurem Prac Inżynierskich Sp. z o.o. Umowa opiewa na kwotę 105 567,00 PLN brutto.

Z kolei w części 2 zwycięzcą okazał się Transeko Brzeziński, Dybicz, Szagała Sp.J. W tym przypadku wartość umowy wynosi 148 960,00 PLN brutto. W obu przypadkach zamówienie zostanie zrealizowane od dnia podpisania umowy do dnia 10 grudnia 2020 roku.

Cel i miejsce pomiarów

Pomiary ruchu i przewozów pasażerskich wykonywane będą na bieżące potrzeby Urzędu m.st. Warszawy, w szczególności służyć będą do bieżących analiz ruchu i przewozów oraz do podejmowania decyzji z zakresu zarządzania rozwojem systemu transportowego miasta. Pomiary ruchu kołowego i pieszego wykonywane będą na terenie Warszawy, na drogach publicznych i wewnętrznych.

Pomiary przewozów

Najważniejszą częścią przetargu z punktu widzenia transportu publicznego były pomiary przewozów pasażerskich. Te jednak póki co się nie odbędą, z uwagi na brak chętnych na ich przeprowadzanie. Pomiary przewozów pasażerskich miały być wykonywane:

  • w tramwajach i autobusach komunikacji zbiorowej organizowanej przez Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM), autobusach innych organizatorów i przewoźników w zależności od stwierdzonych potrzeb (np. PKS, przewoźnicy prywatni) na terenie Warszawy,

  • w pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej Sp. z o.o. (SKM), Kolei Mazowieckich Sp. z o.o. (KM) i Warszawskiej Kolei Dojazdowej Sp. z o.o.(WKD) na odcinkach oraz na stacjach i przystankach osobowych w obszarze objętym umowami o tzw. "Wspólnym bilecie ZTM-KM-WKD",

  • na stacjach obsługujących pociągi dalekobieżne (np. IC, TLK) na terenie Warszawy,

  • na stacjach metra, przystankach tramwajowych i autobusowych na terenie Warszawy.

Miasto planowało, że maksymalna liczba stanowisk w pomiarach przeprowadzanych jednocześnie nie przekroczy 20, a w ciągu doby 40. Zamawiający zakładał zamówienie pomiarów napełnienia w przekroju pomiarowym, polegającym na ustaleniu liczby pasażerów w poszczególnych pojazdach komunikacji zbiorowej przejeżdżających przez przekrój pomiarowy, wraz z ustaleniem organizatora lub przewoźnika (o ile będzie to wymagane), numeru linii, numeru taborowego i numer brygady, koniecznego dla ustalenia napełnienia pojazdu (liczby pasażerów) w stosunku do jego pojemności maksymalnej np. autobusy w podziale na długości pojazdów.

Oprócz tego miały być wykonywane pomiary napełnienia pojazdów (liczby osób w pojeździe) oraz liczby osób wysiadających i wsiadających na przystanku lub stacji.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
badanie
Warszawa
ZTM Warszawa
  • Mikołaj Michalski – 04.12.2018

    No to jak nikt nie chce, jak dwie firmy zbadają??? xD

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.