TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Dwie oferty na ITS w Rzeszowie. Siemens i Neurosoft
TRANSINFO.PL - Opublikowano: 13.08.2019 14:30:15
Dwie oferty na ITS w Rzeszowie. Siemens i Neurosoft

MZD w Rzeszowie po niemal trzech miesiącach od ogłoszenia przetargu na dostawę inteligentnych systemów transportowych służących rozbudowie i integracji transportu publicznego na terenie Rzeszowa, otworzył oferty.

Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie po niemal trzech miesiącach od ogłoszenia przetargu na dostawę inteligentnych systemów transportowych służących rozbudowie i integracji transportu publicznego na terenie Rzeszowa, otworzył oferty. 

Zamówienie było podzielone na dwie części: inteligentny system rejestrujący przejazd przez skrzyżowania na czerwonym świetle z rejestracją i analizą danych (część 1) oraz podsystem priorytetu przejazdu na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną dla pojazdów uprzywilejowanych (część 2).

W części 1 ofertę złożył jeden podmiot - Neurosoft Sp. z o.o., który chce wykonać tę część zamówienia za cenę 4 288 000,00 PLN w terminie 9 miesięcy.

W części 2 – do zamawiającego wpłynęła również tylko jedna oferta. Pochodzi ona od Siemens Mobility Sp. z o.o., który chce zrealizować to zadanie za kwotę 3 141 420,00 PLN w terminie 11 miesięcy.

Z kolei miasto ma przygotowane na realizację części 1 środki finansowe w wysokości 2 295 000,00 PLN, a dla części 2 - 3 150 000,00 PLN. Oznacza to, że prawdopodobnie będzie trzeba powtórzyć przetarg, ale jedynie na inteligentny system rejestrujący przejazd przez skrzyżowania na czerwonym świetle z rejestracją i analizą danych. Z kolei Siemens, jako że zmieścił się w budżecie zamawiającego jest już bliski zwycięstwa.

Wielki Brat na ulicach
Na ulicach miasta Rzeszowa występuje duże natężenie ruchu pojazdów. Nagminnie zdarzają się sytuacje nierespektowania przez kierujących pojazdami znaków drogowych, powodujące zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym. W celu poprawy zaistniałej sytuacji zainstalowany zostanie system o charakterze represyjnym, w stosunku do osób kierujących pojazdami, którzy nie stosują się do przepisów ruchu drogowego oraz sygnalizacji świetlnej i powodują zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym. 

System będzie rejestrował i identyfikował pojazdy wjeżdżające na skrzyżowanie po zmianie fazy sygnalizatora na czerwoną oraz sporządzał wniosek do ukarania w postaci dokumentacji z zaistniałego wykroczenia. Przebieg całego zdarzenia rejestruje kamera poglądowa w formie sekwencji zdjęć. Identyfikacja pojazdów ma odbywa się na podstawie automatycznego odczytu tablic rejestracyjnych ze zdjęć, wykonanych przez kamerę ANPR. System informatyczny będzie przypisywał każdemu pojazdowi czytelny numer rejestracyjny oraz sygnaturę czasową – ma ona określa jednoznacznie moment wjazdu pojazdu na skrzyżowanie i stanowi dowód ewentualnego wykroczenia.

System rejestrujący przejazd na czerwonym świetle
Zakres zamówienia dla części 1 przetargu obejmuje:

  • dostarczenie, uruchomienie, testowanie, konfigurację i oddanie do użytku inteligentnego systemu rejestrującego przejazd przez skrzyżowania na czerwonym świetle z rejestracją i analizą danych,
  • wykorzystanie istniejącej transmisji danych (technologia LMDS) do celów realizowanego na skrzyżowaniu systemu,
  • wykonanie kalibracji kamer ANPR,
  • dostawę oraz zainstalowanie i uruchomienie serwerów rejestrujących i pamięci masowych,
  • opracowanie niezbędnej dokumentacji w szczególności: wykonawczej, dokumentacji techniczno-ruchowej,
  • dostawę oraz montaż urządzeń i elementów wchodzących w skład systemu oraz wykonanie niezbędnych budowlano-montażowych prac towarzyszących,
  • dostarczenie zamawiającemu po wykonaniu zamówienia dokumentacji powykonawczej.
Powyższym systemem mają być objęte następujące skrzyżowania: ul. Piłsudskiego – al. Cieplińskiego, ul. Lubelska – ul. Maczka, ul. Lubelska – ul. Trembeckiego, ul. Krakowska – ul. Okulickiego, al. Niepodległości – al. Armii Krajowej, ul. Lisa – Kuli – ul. Jagiellońska, al. Powstańców Warszawy – ul. Hetmańska, al. Powstańców Warszawy – ul. Kwiatkowskiego, ul. Piłsudskiego – ul. Targowa.

Karetki, policja i straż pożarna pojadą szybciej
Zarządzanie przejazdami pojazdów uprzywilejowanych ma polegać na możliwie najszybszym dotarciu do kolizji i wypadków drogowych podczas prowadzonych akcji ratunkowych. Głównym założeniem jest usprawnienie przejazdu pojazdów uprzywilejowanych na skrzyżowaniach z drogową sygnalizacją świetlną, skutkiem czego pojazdy ratownicze będą mogły sprawnie opuścić skrzyżowanie unikając strat czasu i szybciej dotrzeć do poszkodowanych. Celem podsystemu będzie również tworzenie i realizacja specjalnych scenariuszy związanych z przejazdami VIP-ów, dużymi imprezami sportowymi, świętami państwowymi czy też akcjami ratowniczymi. Przedmiotem zamówienia jest również zastosowanie takich rozwiązań w ramach centrum sterowania, które będą zapewniać pełną komunikatywność z pojazdami uprzywilejowanymi.

Priorytet przejazdy dla służb ratunkowych
Przy części 2 przetargu przedmiotem zamówienia jest dostawa systemu priorytetu przejazdu dla służb ratunkowych na 67 skrzyżowaniach z drogową sygnalizacją świetlną wraz z komputerami pokładowymi w granicach administracyjnych miasta dla Komendy Miejskiej Policji w Rzeszowie, Komendy Wojewódzkiej Policji w Rzeszowie, Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Rzeszowie oraz Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Rzeszowie. Zakres zamówienia w tym przypadku obejmuje:

  • dostarczenie, uruchomienie, testowanie, konfigurację i oddanie do użytku systemu priorytetu przejazdu dla służb ratunkowych na 67 skrzyżowaniach z drogową sygnalizacją świetlną,
  • opracowanie niezbędnej dokumentacji technicznej,
  • dostawę oraz montaż urządzeń i elementów wchodzących w skład systemu (komputerów pokładowych opartych o technologię GPS dla pojazdów uprzywilejowanych).


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
ITS
Rzeszów
UM
MZD Rzeszów
Siemens
Neurosoft
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.