TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Dwie oferty na węzły przesiadkowe w Częstochowie
PAP TransInfo.pl - Opublikowano: 16.05.2018 00:06:51
Dwie oferty na węzły przesiadkowe w Częstochowie

Dwie oferty spłynęły w przetargu na budowę trzech węzłów przesiadkowych w Częstochowie wraz z infrastrukturą rowerową i przystankową. Miasto przeznaczyło na tę inwestycję 52,2 mln zł brutto; zaproponowane ceny to 77,9 mln zł oraz 81,2 mln zł brutto.

Dwie oferty spłynęły w przetargu na budowę trzech węzłów przesiadkowych w Częstochowie wraz z infrastrukturą rowerową i przystankową. Miasto przeznaczyło na tę inwestycję 52,2 mln zł brutto; zaproponowane ceny to 77,9 mln zł oraz 81,2 mln zł brutto.

Węzły przesiadkowe mają powstać przy trzech częstochowskich dworcach: Głównym, Stradom oraz Raków. Pierwotnie zakładano, że mogą być gotowe jeszcze w tym roku; pierwszy przetarg został jednak unieważniony ze względu na oferty w przedziale 58,9 – 78,2 mln zł – przy budżecie określonym na 39,3 mln zł.

W ponownym przetargu oferty można było składać do wtorku. Ogłaszając ten przetarg na początku kwietnia br. Miejski Zarząd Dróg i Transportu w Częstochowie sygnalizował, że całe przedsięwzięcie ma zakończyć się za ponad dwa lata, do końca czerwca 2020 r.

Jak wynika z wtorkowej informacji Zarządu z otwarcia ofert, dwie oferty złożyły konsorcja: spółek z grupy NDI (za 77,9 mln zł brutto) oraz Strabag Infrastruktura Południe i Drog-Bud (81,2 mln zł).

Planowane węzły przesiadkowe mają usprawnić komunikację w Częstochowie: umożliwić łatwiejsze i wygodniejsze korzystanie z różnych form transportu oraz zachęcać do podróżowania komunikacją miejską, co w efekcie powinno zmniejszyć korki i poprawić płynność ruchu.

Projekt zakłada, że przy każdym z węzłów powstaną parkingi typu "park&ride" – łącznie ok. 380 miejsc postojowych dla samochodów i rowerów. Ponadto drogi rowerowe mają połączyć dworce z systemem miejskich ścieżek rowerowych. Przewidziano monitoring, przebudowę wybranych odcinków ulic Piłsudskiego i Pułaskiego oraz nowy układ drogowy wokół węzła przy dworcu Raków.

Zarówno nowe węzły przesiadkowe, jak i wybrane przystanki autobusowe i tramwajowe w Częstochowie, mają być objęte systemem dynamicznej informacji pasażerskiej.

Na system złoży się 50 elektronicznych tablic - pierwszych 10 na najpopularniejszych przystankach - w II Alei Najświętszej Marii Panny, przy domu handlowym Centrum, przy placach Biegańskiego i Daszyńskiego oraz przy Starym Rynku. System ma być użyteczny też dla osób niedowidzących i niewidomych, dzięki planowanemu zakupowi około tysiąca specjalnych pilotów.

Na realizację pierwotnie oszacowanego na 42,2 mln zł projektu węzłów przesiadkowych samorząd Częstochowy ma zagwarantowane blisko 27,5 mln zł unijnego dofinansowania ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego (w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych).

W pierwszym przetargu na wykonanie tego zadania oferty otwarto w październiku ub. roku. Ponieważ trzy złożone w terminie oferty przekroczyły określony na 39,3 mln zł budżet zamawiającego (opiewały na od 58,9 mln zł do 78,2 mln zł) postępowanie to zostało unieważnione.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
węzeł przesiadkowy
Częstochowa
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.