TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Dynniq, Sprint i Siemens chcą sterować warszawskimi tramwajami
TransInfo.pl - Opublikowano: 12.12.2018 19:00:51
Dynniq, Sprint i Siemens chcą sterować warszawskimi tramwajami ; fot. tw.waw.pl

Tramwaje Warszawskie z trzema ofertami na system sterowania ruchem.

Tramwaje Warszawskie do dnia 3 grudnia czekały na oferty od wykonawców, którzy chcieli przyspieszyć czas przejazdu tramwajów na ośmiu skrzyżowaniach. Przedmiotem przetargu było zaprojektowanie, dostawa i wdrożenie systemu sterowania ruchem z priorytetem dla tramwajów na terenie Warszawy.

Zamówienie zostało podzielone na osiem części, gdzie każda część dotyczyła innych skrzyżowań:

1. zespół trzech skrzyżowań w rejonie węzła Młociny: ul. Nocznickiego (wyjazd z parkingu P+R), ul. Nocznickiego – ul. Kasprowicza, ul. Zgrupowania AK "Kampinos" – przejazd tramwajowy w kierunku zajezdni "Żoliborz",

2. ul. Powstańców Śląskich – ul. Wrocławska (północna),

3. ul. Młynarska – ul. Żytnia,

4. ul. Starzyńskiego – ul. Namysłowska,

5. ul. Jagiellońska – ul. Ratuszowa,

6. al. Solidarności – ul. Sierakowskiego,

7. ul. Rakowiecka – ul. Boboli,

8. zespół siedmiu skrzyżowań w rejonie pl. Bankowego: al. Solidarności – ul. Gen. W. Andersa wraz ze śluzą tramwajowo-autobusową na zachodnim wlocie tego skrzyżowania, przejście dla pieszych przez torowisko tramwajowe na wysokości północnych wyjść ze stacji metra Ratusz-Arsenał, pl. Bankowy – przejścia dla pieszych, al. Solidarności – ul. Bielańska (przejścia dla pieszych przez północną i południową jezdnię), al. Solidarności – zawrotka przy Muzeum Niepodległości w Warszawie.

Zamawiający w dniu 3 grudnia otworzył trzy oferty pochodzące od:

1. Dynniq Poland Sp. z o.o., która złożyła ofertę na wszystkie części zamówienia (ceny brutto):

- część 1 – cena 1616835,00 PLN,

- część 2 – 2009205,00 PLN,

- część 3 – 796794,00 PLN,

- część 4 – 1227786,00 PLN,

- część 5 – 478470,00 PLN,

- część 6 – 292709,25 PLN,

- część 7 – 722256,00 PLN,

- część 8 – 966165,00 PLN.

2. Sprint S.A. – z ofertą na:

- część 1 – 2035113,89 PLN,

- część 4 – 1552436,38 PLN,

- część 6 – 505590,92 PLN.

3. Siemens Mobility Sp. z o.o. – z propozycją na:

- część 4 – 1207245,00 PLN,

- część 5 – 511052,70 PLN,

- część 7 – 596550,00 PLN,

- część 8 – 873177,00 PLN.

Reasumując, TW otrzymały jedną ofertę na część 2 i 3 zamówienia, po dwie oferty na część 1, 5, 6, 7 i 8 przetargu i aż trzy oferty na część 4 przetargu.

Zamawiający na przyspieszenie tramwajów ma zapisane w budżecie (kwoty brutto):

- na część 1: 1049738,17 PLN,

- na część 2: 861491,99 PLN,

- na część 3: 708698,86 PLN,

- na część 4: 647518,50 PLN,

- na część 5: 389538,41 PLN,

- na część 6: 309626,31 PLN,

- na część 7: 245381,77 PLN,

- na część 8: 788005,98 PLN.

Porównując ceny otrzymanych ofert z budżetem Tramwajów Warszawskich można stwierdzić, iż jedynie część przetargu dotycząca skrzyżowania al. Solidarności – ul. Sierakowskiego jest niezagrożona, bowiem oferta Dynniq mieści się w szacunkach TW. W pozostałym zakresie ceny ofert znacząco przekraczają (niekiedy nawet ponad dwukrotnie) kosztorys zamawiającego. Analizując jednak ostatnie przetargi taka sytuacja w niniejszym zamówieniu nie powinna dziwić. Pozostaje pytanie czy zamawiający dostosuje swój budżet do realiów rynkowych, czy też będzie próbował poszukać lepszych cenowo ofert w kolejnym postępowaniu. Na odpowiedź będziemy musieli chwilę poczekać.

Etapy wykonania zamówienia

Zamówienie zostało podzielone na etapy, które przedstawiają się następująco:

1. opracowanie dokumentacji projektowej,

2. wykonanie robót w terenie,

3. wdrożenie systemu sterowania ruchem,

4. kalibracja powdrożeniowa projektów ruchowych sygnalizacji świetlnej.

Jakie zadania dla zwycięzcy przetargu?

Zakres prac, które obowiązany będzie zrealizować wykonawca wyłoniony w każdej części zamówienia obejmie, w szczególności:

- doposażenie skrzyżowań o detektory tramwajowe, niezbędne przy realizacji priorytetu ruchu dla tramwajów,

- modernizację sygnalizacji świetlnych,

- implementację algorytmów sterowania w rzeczywistych sterownikach,

- dostosowanie w terenie urządzeń sygnalizacji świetlnej do współpracy z implementowanym programem,

- uruchomienie funkcjonalności polegającej na zdalnym dostępie do sterownika on-line, tj. monitoringu sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach z wykorzystaniem obrazu wizyjnego oraz podglądem parametrów sterowania,

- korektę harmonogramu pracy sygnalizacji, układu faz, warunków czasowych i logicznych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
ITS< Warszawa
Tramwaje Warszawskie
Dynniq
Sprint
Siemens
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.