TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Dysten pochwalił się SDIP-em w Zielonej Górze
TransInfo.pl - Opublikowano: 30.09.2019 18:00:34
Dysten pochwalił się SDIP-em w Zielonej Górze ; fot.Dysten

W nowym zielonogórskim centrum przesiadkowym działają zbiorcze tablice informacji pasażerskiej śląskiej firmy Dysten.

Zielonogórskie centrum przesiadkowe zostało wyposażone w stanowiskowe i zbiorcze tablice informacji pasażerskiej firmy Dysten. Od lipca korzystają z niego pasażerowie , a całość wygląda imponująco.

Informacja pasażerska

W centrum przesiadkowym zamontowano dwie duże dwustronne tablice zbiorcze 12 wierszowe oraz sześć dwustronnych tablic stanowiskowych 6 wierszowych. Dzięki takiej kombinacji tablic PIS, pasażer już przy wejściu do centrum przesiadkowego wie, o której przyjeżdża autobus i z którego stanowiska odjeżdża.

Mniejsze 6-wierszowe wyświetlacze informacji pasażerskiej zainstalowane zostały na poszczególnych stanowiskach postojowych. Prezentują czas przyjazdu pojazdów w czasie rzeczywistym z danego stanowiska.

Stanowiskowe i zbiorcze tablice informacji pasażerskiej Dysten wykonał w technologii LED AMBER, co oznacza, że treści są świetnie widoczne i czytelne zarówno w nocy jak i w pełnym nasłonecznieniu. Oprócz wyświetlanego kierunku jazdy, nr. linii oraz czasu odjazdu, operator może wyświetlić dodatkowe informacje o opóźnieniach czy utrudnieniach na trasie.

Projekt tablicy informacji pasażerskiej został dostosowany do wymogów zamawiającego – zarówno liczna wierszy i ilość znaków w wierszu jak i wygląd, kolor i rozmiar tablicy. Wyświetlacze są wytrzymałe i odporne na warunki atmosferyczne. Dodatkowo zabezpieczone przed wandalizmem.

Dodajmy, że wszystkie tablice firmy Dysten zasilane są informacją pasażerską z systemu firmy Trapeze - Traveller, który działa w Zielonej Górze od 2007 roku. Jest wciąż rozwijany i historycznie był pierwszy wdrożony systemem dynamicznej informacji pasażerskiej w Polsce.

Centrum przesiadkowe

Zielonogórskie centrum to ogromna inwestycja za prawie 20 mln zł, wiązała się z wyburzeniem części istniejących budynków i postawieniem zupełnie nowych, dostosowanych także do obsługi taboru elektrycznego. W ramach inwestycji przebudowano rondo Maćkowiaka a pod wiaduktem wybudowano drugie.

Dzięki zintegrowanemu centrum pasażerowie będą mogli przejść z pociągu do autobusu MZK Zielona Góra pod szklanym zadaszeniem. Zielonogórskie Centrum Przesiadkowe składa się z stanowisk postojowych dla autobusów elektrycznych, punktów do ich szybkiego ładowania oraz placu manewrowego. Wybudowano spory parking dla rowerów, punkt obsługi pasażerów MZK oraz zaplecze socjalne dla kierowców i pracowników zakładu. W ciągu doby z centrum przesiadkowego będzie realizowanych 1000 kursów w różnych kierunkach.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
węzeł
SDIP
informacja
Dysten
Zielona Góra
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.