TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Elektromobilność na Urban E-Mobility Forum 2019
KONFERENCJA, ELEKTROMOBILNOŚĆ, GDYNIA TransInfo.pl - Opublikowano: 19.11.2019 15:30:31
Elektromobilność na Urban E-Mobility Forum 2019; fot. Kamil Złoch

W dniach 14-15 listopada odbyło się gdyńskie Forum Urban E-Mobility 2019, w którym m.in wzięły udział firmy Solaris i Volvo.

W dniach 14-15 listopada odbyło się gdyńskie Forum Urban E-Mobility 2019, które objęło m.in. warsztatowe sekcje poświęcone rozwojowi elektromobilności. W spotkaniu m.in wzięły udział firmy Solaris i Volvo.

W ramach ośmiu sekcji tematycznych poruszono kwestie elektromobilności i wszystkiego, co z nią jest związane.

-"Dziś wiele wątków praktycznych, przede wszystkim warsztatowych, dotyczących także finansowania elektromobilności. Rewolucja przyszłości, która postępuje w bardzo szybkim tempie jest kosztowna i żeby się do niej przygotować, trzeba wydać dużo pieniędzy, stąd rozmowy o tym, jak racjonalnie poradzić sobie z tymi wydatkami. Rozpoczęła pani komisarz Elżbieta Bieńkowska, która kolejny raz próbowała uświadomić nam, że to, co dzisiaj jeszcze niektórym niesłusznie wydaje się przysłowiową bajką o żelaznym wilku, tak naprawdę jest teraźniejszością i ta rewolucja zaskoczy nas dużo prędzej, niż się tego spodziewamy – mówiła Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.

Nagroda dla pani komisarz

Gościem specjalnym forum była Elżbieta Bieńkowska. Europejska komisarz poprzedniego dnia odebrała z rąk wiceprezydent Gdyni nagrodę za specjalny wkład w rozwój elektromobilności. Swoje piątkowe wystąpienie poświęciła w dużej mierze kwestiom związanym z przemysłem motoryzacyjnym i zmianami legislacyjnymi na rzecz transportu zeroemisyjnego.

- Przemysł musi zrozumieć, że dla wszystkich decydentów w Europie przyszłość przemysłu samochodowego jest kluczowa. Do tej pory byliśmy wiodącymi producentami samochodów, a obecnie "wiodący" znaczy "zeroemisyjny". Trzeba być przygotowanym na produkcję samochodów, które nie będą zanieczyszczały powietrza, bo takie auta będą chcieli kupować ludzie. (…) Bardzo zaangażowaliśmy się jako Komisja Europejska w zachętę do produkcji baterii, które do tej pory nie są produkowane w Europie, a są kluczowym elementem elektrycznych samochodów. W 2017 roku wspólnie z państwami członkowskimi i przemysłem uruchomiliśmy European Battery Alliance, czyli Europejski Sojusz na Rzecz Baterii. Chodzi o to, żeby stworzyć w Europie konkurencyjny, pełny łańcuch dostaw i produkcji baterii. Trzeba było tę pracę wykonać w zasadzie od zera. (…) Polska jest bardzo ważnym ośrodkiem pozyskiwania materiału do ogniw, a także recyclingu baterii – mówiła w swoim wystąpieniu Elżbieta Bieńkowska, komisarz Komisji Europejskiej ds. rynku wewnętrznego i usług, przemysłu, przedsiębiorczości oraz małych i średnich przedsiębiorstw.

Solaris w programie

W programie znalazły się też sekcje poświęcone m.in. źródłom finansowania elektromobilności, przygotowywaniu projektów opartych na transporcie niskoemisyjnym, zmianom w komunikacji publicznej. Głos zabrało liczne grono cenionych w Polsce i Europie specjalistów, wymieniając chociażby Grzegorza Gałczyńskiego i Pawła Skotarka z Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu , Dominica Patellę z Grupy Banku Światowego, Joannę Świderską z Centrum Unijnych Projektów Transportowych, Mateusza Figaszewskiego z firmy Solaris czy Carstena Bermiga współpracującego z Elżbietą Bieńkowską w ramach Komisji Europejskiej.

Jeden z paneli dotyczył także planowania elektromobilności z uwzględnieniem potrzeb mieszkańców. Temat z perspektywy Gdyni przedstawili Alicja Pawłowska i Paweł Kimel z Samodzielnego Referatu Projektów Unijnych i Zarządzania Mobilnością gdyńskiego Urzędu Miasta.

Film z Urban E-Mobility Forum 2019 można zobaczyć TUTAJ



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też: