TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Ełk w końcu zamówi nowe wiaty przystankowe
- Opublikowano: 12.03.2019 14:30:54
Ełk w końcu zamówi nowe wiaty przystankowe; fot. UG Ełk

Przystankowy kontrakt został podpisany z firma Sprint S.A. i opiewa na kwotę 3 631 109,71 PLN brutto.

Ełk w końcu wzbogaci się o nowe wiaty przystankowe. Miastu udało się znaleźć wykonawcę, który podejmie się tego zadania.

Kontrakt został podpisany ze Sprint S.A. i opiewa na kwotę 3 631 109,71 PLN brutto. Firma zobowiązała się do wykonania zamówienia do 20 listopada oraz udzieli gwarancji na przedmiot zamówienia w okresie 60 miesięcy. Inwestycja będzie realizowana z dofinansowaniem ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020.

Dlaczego Sprint?

Miasto miało do wyboru jednego z trzech wykonawców. Oprócz Sprint S.A. oferty złożyli także:

  • GZD Sp. z o. o. – z ceną 3 813 000,00 PLN,

  • TOP KOP Krzysztof Świtaj – z ceną 3 814 904,34 PLN.

Ełk wybrał więc najtańszą ofertę, do której i tak musiał dokładać. Pierwotnie bowiem zamawiający liczył, że uda mu się zamknąć przetarg z kwotą 2 406 962,04 PLN brutto. Oferta Sprint okazała się nie tylko najtańsza, ale zdobyła komplet punktów również w kryterium gwarancji.

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest przebudowa (wymiana) istniejących wiat przystankowych komunikacji miejskiej linii nr 3 i 5 w Ełku, wraz z wykonaniem nawierzchni utwardzonych oraz robót branży elektrycznej i teletechnicznej przy ulicach: Bora Komorowskiego, Dobrzańskiego, Sikorskiego, Wojska Polskiego, Kilińskiego, Przemysłowej, Armii Krajowej, Suwalskiej, Dąbrowskiego, Podmiejskiej. Zamówieniem objęto 30 wiat przystankowych, w tym 25 wiaty 4-przęsłowe, 2 wiaty 3-przęsłowe, 2 wiaty 7- przęsłowe i 1 wiata 6-przęsłowa, w tym 14 wiat przystankowych wyposażonych w kamery monitoringu oraz przycisk bezpieczeństwa alarmowego SOS, zapewniający bezpośrednią łączność ze Strażą Miejską.

Najpierw demontaż

Istniejące wiaty w pierwszej kolejności będą zdemontowane wraz z ich posadowieniem. Nawierzchnia wraz z podbudową w miejscu lokalizacji nowych wiat ma być również rozebrana, a po montażu nowych wiat, ułożona ponownie. W miejscu wykonania nowych nawierzchni ma być zdjęta wierzchnia warstwa humusu oraz ziemi i przewieziona we wskazane przez zamawiającego miejsce. Istniejące kosze na śmieci także będą zdemontowane i wywiezione.

Wiaty, tablice, infokioski

Nowe wiaty przystankowe mają być o konstrukcji stalowej posadowione na płytach żelbetowych na głębokości 40 cm poniżej poziomu terenu. Ściany będą wypełnione taflami szkła lub gablotami reklamowymi, a dach przykryty płytami z poliwęglanu. Wiaty wyposażone będą w ścianki boczne chroniące przed wiatrem i deszczem oraz w siedziska i uchwyty ułatwiające wstawanie z siedzisk. We wskazanych przez zamawiającego lokalizacjach przy przystankach pojawią się tablice informacyjne multimedialne (zamontowane na słupach ocynkowanych) oraz infokioski.

Obok przystanków pojawią się także kosze na śmieci - nowoczesne, stalowe, ocynkowane, malowane proszkowo, z wyjmowanym pojemnikiem stalowym o pojemności około 60-70 l. Ponadto, na niektórych przystankach autobusowych zaprojektowano poszerzenie chodników istniejących w miejscu ustawienia projektowanych wiat przystankowych.





Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
przystanek
Sprint
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.