TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Eurovia wygrywa kontrakt na buspasy w Gdyni
TransInfo,pl - Opublikowano: 12.02.2018 10:23:09
Eurovia wygrywa kontrakt na buspasy w Gdyni

Firma Eurovia Polska S.A. wygrała przetarg na budowę pięciu odcinków buspasów na ulicy Morskiej w Gdyni, pokonując tym samym drugiego oferenta, tj. Firmę Budowlano-Drogową MTM S.A.

Firma Eurovia Polska S.A. wygrała przetarg na budowę pięciu odcinków buspasów na ulicy Morskiej w Gdyni, pokonując tym samym drugiego oferenta, tj. Firmę Budowlano-Drogową MTM S.A.

Oferta Eurovii, mimo, iż ciut droższa od MTM okazała się lepsza pod względem krótszego czasu zajęcia pasa drogowego dla wszystkich odcinków robót. I to kryterium zadecydowało o wyborze wykonawcy. Inwestycja zyskała dofinansowanie w ramach projektu: "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia".

Koszt całego przedsięwzięcia to 21,5 mln zł. Zwycięzca przetargu udzieli 5 letniej gwarancji na wykonane roboty budowlane.

Budowa w odcinkach

Prace potrwają 47 tygodni, tj. około 11 miesięcy i obejmą budowę buspasów na jezdni w stronę centrum (3 odcinki) i w przeciwnym kierunku (2 odcinki). Będą one miały szerokość 3,5 m, tak jak pasy ruchu dla samochodów. Budowa w odcinkach oznacza, to że ciągłości wydzielonego pasa dla autobusów nie będzie. Niemniej jednak po wykonaniu prac czas przejazdu autobusów i trolejbusów na tej trasie znacząco się poprawi.

W kierunku centrum buspas rozpocznie się w rejonie skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Zakręt do Oksywia w śladzie istniejących prawoskrętów do posesji, następnie po istniejącym prawoskręcie na skrzyżowaniu z ul. Kalksztajnów i z otwarciem zatoki autobusowej. Następny odcinek będzie biegł od okolic skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Mireckiego z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej. Kolejny zaś drogowcy poprowadzą od okolic skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Grabowo z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej.

Z kolei buspasy w kierunku Rumii będą rozpoczynały się przed skrzyżowaniem ul. Mireckiego z ul. Morską i dalej w śladzie prawoskrętu z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej. Potem autobusy pojadą wydzielonym pasem od okolic skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Grabowo aż za skrzyżowanie ulic Morskiej i Mireckiego.

Co ponadto?

Eurovia zbuduje nie tylko buspasy, ale dodatkowo zajmie się także modernizacją chodników na odcinku ponad 2,5 km i ścieżki rowerowej. Oprócz tego, przebudowane zostaną zatoki autobusowe i sieć trakcyjna trolejbusów. Prace obejmą także wzbogacenie zieleni miejskiej poprzez posadzenie 8 nowych drzew i 1,5 tysiąca krzewów. Pojawią się nowe trawniki i rośliny. Zmiany obejmą sygnalizację świetlną w obrębie skrzyżowań ulicy Morskiej z ulicami Kalksztajnów, Mireckiego i Grabowo.

Przypomnijmy, że obecnie na ulicy Morskiej znajduje się jeden buspas na odcinku około 350 metrów i rozpoczyna się od ulicy Zakręt do Oksywia.





Sprawdź też:
przetarg
buspas
ZKM Gdynia
Eurovia

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.