TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Eurovia wygrywa kontrakt na buspasy w Gdyni
TransInfo,pl - Opublikowano: 12.02.2018 10:23:09
Eurovia wygrywa kontrakt na buspasy w Gdyni

Firma Eurovia Polska S.A. wygrała przetarg na budowę pięciu odcinków buspasów na ulicy Morskiej w Gdyni, pokonując tym samym drugiego oferenta, tj. Firmę Budowlano-Drogową MTM S.A.

Firma Eurovia Polska S.A. wygrała przetarg na budowę pięciu odcinków buspasów na ulicy Morskiej w Gdyni, pokonując tym samym drugiego oferenta, tj. Firmę Budowlano-Drogową MTM S.A.

Oferta Eurovii, mimo, iż ciut droższa od MTM okazała się lepsza pod względem krótszego czasu zajęcia pasa drogowego dla wszystkich odcinków robót. I to kryterium zadecydowało o wyborze wykonawcy. Inwestycja zyskała dofinansowanie w ramach projektu: "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia".

Koszt całego przedsięwzięcia to 21,5 mln zł. Zwycięzca przetargu udzieli 5 letniej gwarancji na wykonane roboty budowlane.

Budowa w odcinkach

Prace potrwają 47 tygodni, tj. około 11 miesięcy i obejmą budowę buspasów na jezdni w stronę centrum (3 odcinki) i w przeciwnym kierunku (2 odcinki). Będą one miały szerokość 3,5 m, tak jak pasy ruchu dla samochodów. Budowa w odcinkach oznacza, to że ciągłości wydzielonego pasa dla autobusów nie będzie. Niemniej jednak po wykonaniu prac czas przejazdu autobusów i trolejbusów na tej trasie znacząco się poprawi.

W kierunku centrum buspas rozpocznie się w rejonie skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Zakręt do Oksywia w śladzie istniejących prawoskrętów do posesji, następnie po istniejącym prawoskręcie na skrzyżowaniu z ul. Kalksztajnów i z otwarciem zatoki autobusowej. Następny odcinek będzie biegł od okolic skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Mireckiego z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej. Kolejny zaś drogowcy poprowadzą od okolic skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Grabowo z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej.

Z kolei buspasy w kierunku Rumii będą rozpoczynały się przed skrzyżowaniem ul. Mireckiego z ul. Morską i dalej w śladzie prawoskrętu z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej. Potem autobusy pojadą wydzielonym pasem od okolic skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Grabowo aż za skrzyżowanie ulic Morskiej i Mireckiego.

Co ponadto?

Eurovia zbuduje nie tylko buspasy, ale dodatkowo zajmie się także modernizacją chodników na odcinku ponad 2,5 km i ścieżki rowerowej. Oprócz tego, przebudowane zostaną zatoki autobusowe i sieć trakcyjna trolejbusów. Prace obejmą także wzbogacenie zieleni miejskiej poprzez posadzenie 8 nowych drzew i 1,5 tysiąca krzewów. Pojawią się nowe trawniki i rośliny. Zmiany obejmą sygnalizację świetlną w obrębie skrzyżowań ulicy Morskiej z ulicami Kalksztajnów, Mireckiego i Grabowo.

Przypomnijmy, że obecnie na ulicy Morskiej znajduje się jeden buspas na odcinku około 350 metrów i rozpoczyna się od ulicy Zakręt do Oksywia.





Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
buspas
ZKM Gdynia
Eurovia
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.