TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Jest oficjalny schemat Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej
InfoRail.pl - Opublikowano: 15.04.2019 15:03:53
Jest oficjalny schemat Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej

Szczecińska Kolej Metropolitalna opublikowała oficjalnie zatwierdzoną listę nazw przystanków.

Szczecińska Kolej Metropolitalna opublikowała oficjalnie zatwierdzoną listę nazw przystanków.

Celem projektu jest utworzenie głównej osi transportu publicznego na terenie SOM z wykorzystaniem istniejących linii kolejowych. Pozwoli to na utworzenie nowoczesnego systemu transportowego, opartego na kolei aglomeracyjnej, uzupełnionego o linie autobusowe, które przejmą funkcję dowozowo-odwozową do i z powstałych węzłów przesiadkowych i o linie tramwajowe.

SKM ma być głównym środkiem dowozowym do większych miast, spajającym cały obszar. Utworzenie węzłów przesiadkowych, łączących różne gałęzie transportu z odpowiednią infrastrukturą towarzyszącą, zwiększy rolę transportu publicznego w relacji do transportu indywidualnego. Projekt ma zwiększyć ilość pasażerów kolei miejskiej na obszarze aglomeracji i przyczynić się do zmniejszenia ruchu samochodowego w tym obszarze.

Projekt zlokalizowany w woj. zachodniopomorskim na terenie gmin: Miasto Szczecin, Miasto Stargard, Goleniów, Gryfino, Kobylanka, Police i Gmina Stargard, dotyczy utworzenia sieci SKM na istniejących liniach kolejowych:

nr 351 na odc. Stargard – Szczecin Główny,

nr 273 na odc. Gryfino – Szczecin Główny,

nr 401 Szczecin – Goleniów z odgałęzieniem na LK 402 i 434 do PL Szczecin Goleniów,

nr 406 z jej mod. na odcinku Szczecin – Police z budową drugiego toru na odc. Szczecin Główny-Szczecin Turzyn.

Planowana jest przebudowa lub modernizacja linii kolejowych o dł. 23,75 km, budowa zintegrowanych węzłów i przystanków z parkingami P&R i B&R (windy, podjazdy dla osób niepełnosprawnych) i urządzeniami dot. integracji transportu (biletomaty/kasowniki).

Każdy przystanek objęty projektem będzie dostępny dla osób o ograniczone mobilności.

Projekt poprawi też separację ruchu aglomeracyjnego od towarowego poprzez zastosowanie nowoczesnych urządzeń SRK na modernizowanej linii kolejowej 406 oraz dobudowie drugiego toru od stacji Szczecin Główny do stacji Szczecin Turzyn a także separację od ruchu dalekobieżnego poprzez budowę głównej stacji SKM na stacji Szczecin Niebuszewo i utrzymaniem głównej stacji dla ruchu dalekobieżnego Szczecin Główny.

Projekt realizowany będzie zgodnie z zapisami Umowy Partnerstwa zawartej pomiędzy SSOM, Woj. Zachodniopomorskim, PKP PLK S.A., Gm. M. Szczecin, Gm. M. Stargard oraz gm.: Goleniów, Gryfino, Kobylanka, Police i Stargard. Każdy partner będzie właścicielem infrastruktury powstałej w ramach realizacji Projektu w części przez siebie realizowanej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
SKM
Szczecin
przystanek
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.