TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kolejarze wybierają DIP od Ente. Novamedia za burtą
TransInfo.pl - Opublikowano: 13.06.2018 13:00:30
Kolejarze wybierają informację od Ente. Novamedia za burtą

Przewozy Regionalnemają umowę podpisaną z Ente Sp. z o.o. na dostawę systemu informacji pasażerskiej.

Przewozy Regionalnemają umowę podpisaną z Ente Sp. z o.o. na dostawę systemu informacji pasażerskiej.

Wartość kontraktu opiewa na kwotę 7 172 282,52 PLN brutto. Wykonawca został wyłoniony przez przewoźnika w drodze przetargu nieograniczonego. Oprócz niego ofertę złożyła NOVAMEDIA Innovision Sp. z o.o. z ceną 7 938 961,20 PLN brutto. Dodać jeszcze należy, że obie oferty z dużym zapasem zmieściły się w budżecie zamawiającego, który wyniósł 9 709 620,00 PLN brutto.

Jako, że jedynym kryterium oceny ofert była cena, wybór najkorzystniejszej z nich był oczywisty. Termin realizacji zamówienia obejmuje okres 24 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Przedmiot umowy i prawo opcji

Przedmiotem umowy jest dostawa 55 kompletów elektronicznego Systemu Informacji Pasażerskiej (SIP) wraz z systemem rozgłoszeniowym, dokumentacją, schematami instalacyjnymi i montażowymi, licencjami i oprogramowaniem, z instrukcją oraz zapewnieniem usługi utrzymania w ramach gwarancji, która zostanie udzielona na okres 24 miesięcy. W ramach realizacji zamówienia Ente przygotuje i przedstawi dokument analizy wdrożenia, obejmujący wymagania wobec architektury sieciowo-serwerowej.

W skład dostawy wchodzi: 47 kompletów na pojazdy trójwagonowe serii EN57, 6 kompletów na pojazdy trójwagonowe serii EN57AL, 2 komplety na pojazdy czterowagonowe serii EN71/ED72. Przewozy Regionalne w trakcie obowiązywania umowy mają prawo do skorzystania z opcji, polegającej na zwiększeniu liczby kompletów SIP na pojazdy trójwagonowe serii EN57AL o maksymalnie 5 kompletów.

Komplet SIP

W skład jednego kompletu SIP wchodzi wizualny system elektroniczny, w tym następujące elementy : - 2 sztuki tablic czołowych LED wykonanych w technologii SMD – mają mieć możliwość wyświetlania numeru i rodzaju pociągu oraz stacji końcowej,

- 6 sztuk tablic bocznych dla EN57/EN57AL lub 8 sztuk dla EN71/ED72 – mają zapewnić możliwość wyświetlania tekstu w czterech wierszach: numeru, rodzaju i nazwy pociągu, relacji, kursu, godziny, daty itp.,

- 6 sztuk monitorów LCD 22 calowych dla EN57, 9 sztuk monitorów LCD 22 calowych dla EN57AL lub 8 sztuk dla EN71/ED72. Będą one wyświetlały następujące informacje: numer pociągu, miejsce docelowe podróży, linia (dane numeryczne lub opisowe wraz z przebiegiem linii) początkowy i końcowy punkt przystankowy, przebieg kursu wraz z co najmniej 3 najbliższymi punktami przystankowymi z planowym czasem przyjazdu dla każdego z przystanków, aktualny czas i data, informacje dotyczące możliwości przesiadkowych dla najbliższego punktu przystankowego, aktualna prędkość, odległość do najbliższego punktu przystankowego. Mają one mieć również możliwość wyświetlania informacji dodatkowych np. o zmianach w rozkładzie jazdy, temperatury powietrza, obchodzonych w danym dniu imieninach itp. oraz komunikatów specjalnych, wcześniej zdefiniowanych przez użytkownika i aktywowanych z poziomu terminala maszynisty,

- 2 sztuki komputera panelowego maszynisty (terminal maszynisty),

- moduł centralny (komputer sterujący) do sterowania SIP,

- minimum 3 switche do komunikacji pomiędzy urządzeniami wchodzącymi w skład Systemu dla EN57/EN57AL i minimum 4 dla EN71/ED72,

- okablowanie wraz ze złączami międzywagonowymi i czołowymi np. typu Harting,

- dynamiczny rozkład jazdy SKRJ,

- aplikacja do wizualizacji danych i zarządzania SIP w pojazdach,

- oprogramowanie do sterowników,

- dokumentacja techniczna,

- system rozgłoszeniowy, który musi umożliwiać nadawanie komunikatów głosowych przez obsługę pojazdu przez mikrofony dynamiczne zainstalowane w kabinach maszynisty oraz automatycznie przez system informacyjny w postaci komunikatów generowanych przez syntezator mowy.

Wszystkie elementy systemu informacji pasażerskiej tj. tablice LED, monitory LCD, system zapowiedzi głosowych będą sterowane z jednego miejsca – komputera panelowego maszynisty.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
informacja
Polregio
Ente
Novamedia
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.