TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kto będzie serwisował gdański system ITS?
TransInfo.pl - Opublikowano: 09.07.2018 14:00:46
Gdański Tristar

Gdański TRISTAR ma być w pełni sprawny i serwisowany. Trwa przetarg.

Gdańsk ponownie zajmuje się tematem usprawnień transportu. Nie tak dawno pisaliśmy o tym, że miasto szykuje się do rozbudowy SDIP. Obecnie stolica Pomorza szuka wykonawcy na wykonywanie czynności eksploatacyjnych i konserwacyjnych dla TRISTAR

Chodzi o zapewniających utrzymanie w pełnej sprawności technicznej urządzeń sygnalizacji świetlnych i urządzeń zintegrowanego systemu zarządzania ruchem TRISTAR wraz z serwerownią i oprogramowaniem (zadanie 1) oraz na świadczenie usług serwisu pogwarancyjnego, utrzymanie i rozwój sprzętu i oprogramowania części systemu TRISTAR będącego w posiadaniu ZTM w Gdańsku (zadanie 2).

Zamówienie objęte zadaniem 1 ma być wykonane w terminie 24 miesięcy, w planowanym okresie od 11 grudnia 2018 r. do dnia 10 grudnia 2020 r. Przy wykonaniu zadania 1, zamawiający przewidział możliwość skorzystania z prawa opcji poprzez wydłużenie czasu trwania umowy o 12 miesięcy, lub zwiększenia zakresu prac o 50%. Z kolei realizacja zadania 2 ma trwać od dnia 11 grudnia 2018 r. do dnia 31 grudnia 2021 r.

Zadanie 1

Obowiązki wykonawcy, który wygra przetarg w tym zadaniu zostały określone bardzo szeroko i szczegółowo. Do najważniejszych z nich należeć będzie:

- utrzymywanie całodobowo dyspozycyjności i dozoru technicznego zmierzającego do zapewnienia bezpiecznego funkcjonowania urządzeń technicznych oraz podejmowania wszelkich czynności zapewniających utrzymanie w pełnej sprawności technicznej wszystkich urządzeń sygnalizacji świetlnych i urządzeń systemu TRISTAR,

- zapewnienie jednoznacznego i czytelnego wyświetlenia wszystkich sygnałów świetlnych i komunikatów na sygnalizatorach, tablicach/znakach: zmiennej treści, parkingowych i tablicach radarowych,

- zapewnienie dyspozytora dyżuru całodobowego, przyjmującego zgłoszenia od: zamawiającego, w tym Gdańskiego Centrum Kontaktu, mieszkańców lub innych zgłaszających w zakresie awarii,

- prowadzenie całodobowego szczegółowego rejestru zgłoszeń, zdarzeń i interwencji dotyczących pracy urządzeń sygnalizacji świetlnych i urządzeń systemu TRISTAR w tym serwerowni i oprogramowania w każdej porze doby,

- utrzymywanie estetyki urządzeń poprzez np. usuwanie nielegalnych reklam, m. in., plakatów, ulotek, ogłoszeń, banerów, napisów, rysunków,

- wykonywanie rocznych przeglądów technicznych.

Zadanie 2

W tym przypadku przez cały okres trwania umowy wykonawca zobowiązany będzie do utrzymywania całodobowej dyspozycyjności i dozoru technicznego oraz podejmowania wszelkich czynności zapewniających utrzymanie w pełnej sprawności technicznej oprogramowania oraz sprzętu systemu TRISTAR. Ponadto do zadań zwycięzcy przetargu będzie należało m.in.:

- dostarczenie usługi serwisu i utrzymania pogwarancyjnego sprzętu – tablic SIP oraz urządzeń pokładowych (zarówno na przystanku, jak i w pojeździe oraz pozamiejscowo). W przypadku awarii krytycznej urządzenia, wykonawca zobowiązany będzie je naprawić lub dostarczyć urządzenie zamienne w ciągu 24 godzin od momentu zgłoszenia usterki,

- utrzymanie sprawnej łączności GSM (z wyłączeniem samych kart SIM) oraz światłowodowej/zasilania (na odcinku będącym w posiadaniu ZTM),

- świadczenie usług dodatkowych dotyczących rozwoju oprogramowania, a obejmujących usługi rozwoju i wsparcia rozwoju świadczone na prośbę ZTM w Gdańsku, zgodnie z dodatkowym, pisemnym zleceniem złożonym przez ZTM w Gdańsku.

Warunki przetargu

Zamawiający zaplanował otwarcie ofert na dzień 17 lipca. Wykonawcy mogą je składać odrębnie na każde z opisanych zadań. Kryteria oceny ofert są różne dla obu zadań. I tak dla zadania 1 są to: cena (80%), czas usunięcia awarii sygnalizacji świetlnej (6%), liczba osób z uprawnieniami i doświadczeniem (10%), zadanie inwestycyjne - dostawa, montaż i uruchomienie monitoringu sygnalizacji świetlnej (4%). W przypadku zadania 2 – jedynym kryterium jest cena.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
ITS
UM Gdańsk
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.