TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kto pomoże podnieść jakość przewozów KZK GOP?
TransInfo,pl - Opublikowano: 14.04.2018 20:54:56 2 komentarze
Kto pomoże podnieść jakość przewozów KZK GOP?

KZK GOP ogłosił przetarg na kontrolę jakość komunikacji publicznej, w tym metodą na "ukrytego klienta".

Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego chce kontrolować jakość komunikacji publicznej. W tym celu szuka wykonawcy w trybie przetargu nieograniczonego.

Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie kompleksowej kontroli jakości usług transportu publicznego oraz infrastruktury przystankowej na liniach komunikacji miejskiej organizowanej przez zamawiającego. KZK GOP planuje zlecenie łącznie 15 000 godzin kontroli w okresie trwania umowy, z czego 3 000 godzin kontroli przeprowadzone zostanie metodą "ukryty klient". Kontrole prowadzone będą w dni robocze, soboty i dni ustawowo wolne od pracy.

Punkty stałe, "ukryty klient" i kontrola na przystankach 

Kompleksowa kontrola jakości usług ma polegać na:

- kontroli prowadzonej w punktach stałych: przystankach pośrednich, przystankach początkowych i końcowych, tzw. pętlach. W trakcie kontroli w punktach stałych obserwacji będą podlegać: punktualność realizacji zadań przewozowych w stosunku do rozkładu jazdy (przyśpieszenia, opóźnienia, braki realizacji kursów), oznakowanie liniowe, inwentarzowe, logo wykonawcy oraz logo zamawiającego (widoczność, prawidłowość kierunku itp.), zgodność taboru z ofertą przetargową, czystość i estetyka zewnętrznej części pojazdu, palenie tytoniu przez kierującego (także tzw. e-papierosy), przewóz osób w kabinie kierowcy/motorniczego oraz w bezpośrednim sąsiedztwie kabiny kierowcy oraz prowadzenie rozmów z pasażerami, prawidłowość obsługi przystanku, natężenie ruchu kołowego w obrębie punktu kontrolnego, sprawność zewnętrznego systemu głosowej informacji pasażerskiej,

- kontroli przeprowadzanej metodą "ukryty klient" w pojazdach komunikacji publicznej. Ten typ kontroli obejmie: sprawdzenie czy każdorazowe wejście do pojazdu następuje pierwszymi drzwiami, a także każdorazowo po wejściu do pojazdu podjęcie próby przez "ukrytego klienta" zakupu biletu u kierującego (za odliczoną gotówkę) oraz zapytanie kierującego, np. o kierunek jazdy (linie okrężne) lub przystanek znajdujący się na trasie przejazdu, kontrolę identyfikatora kierowcy, poprawność działania kasowników, prawidłowe wskazania stref przystankowych w kasownikach ŚKUP, blokowanie, prawidłowość odbicia kodu kasownika na bilecie, obowiązkowo przejechanie minimum 5 przystanków, kontrolę informacji taryfowych i cennika opłat, piktogramów, weryfikację poprawnego działania systemu głosowej i wizualnej informacji pasażerskiej w pojeździe (zapowiedź przystanków wewnątrz oraz komunikaty prezentowane na wyświetlaczach), obsługę przystanku na żądanie (odpowiednio wcześniej sygnalizowane wyjście i wejście), kontrolę poprawności działania przycisków "na żądanie", kontrolę palenia papierosów (także tzw. e-papierosy), "przewozu w kabinie" oraz rozmów z pasażerami lub rozmów kierowcy przez telefon, głośnego słuchanie radia (zdarzenia te wymagają sporządzenia dokumentacji filmowej i fotograficznej), kontrolę sprawności ogrzewania lub klimatyzacji, kontrolę empatii kierowcy do pasażera, który nie znalazł tzw. "ciepłego przycisku" (przycisk umożliwiający samodzielne otwarcie drzwi przez pasażera) i nie może otworzyć drzwi najbliżej kierowcy,

- kontroli infrastruktury przystankowej. Ta z kolei – będzie polegała na sprawdzaniu: czytelności i bezbłędności tabliczki z rozkładem jazdy, prawidłowości oznakowania przystanku (znak D-15 lub D- 17), przejezdności zatoki przystankowej, stanu i wyglądu wiaty przystankowej.

Pracownicy wykonawcy przeprowadzający kontrolę muszą posiadać urządzenia umożliwiające sporządzanie dokumentacji fotograficznej, rejestrowanie materiałów filmowych oraz zapewniające dostęp do Internetu i aktualnych rozkładów jazdy oraz komunikatów dotyczących funkcjonowania komunikacji publicznej, które dostępne są na stronie internetowej zamawiającego. Kontrole zlecane będą: w dni robocze w łącznej liczbie 24 godzin, a w soboty oraz dni ustawowo wolne od pracy w łącznej liczbie 12 godzin.

Warunki przetargu

Oferty można składać do dnia 16 kwietnia.

Najkorzystniejsza z nich zostanie wybrana w oparciu o: cenę (60%) oraz gotowość do rozpoczęcia kontroli (40%), przy czym czas gotowości do rozpoczęcia kontroli podany przez wykonawcę w ofercie nie może być dłuższy niż 72 godziny ani krótszy niż 24 godziny.

Świadczenie usług trwać będzie 24 miesiące. Rozpoczęcie realizacji usług planowane jest od dnia 01 maja 2018 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
kontrola
KZK GOP
  • Jakub Pindel – 14.04.2018

    Zdjęcie załączone do artykułu świetnie oddaje klimat i jakość usług świadczonych przez KZK GOP :)

  • Radosław Cudzich – 14.04.2018

    Przecież każdy wie że to fikcyjne tworzenie pracy dla krewnych i znajomych królika, żadne wyniki nie będą brane pod uwage ani analizowane. Już były nie raz takie przetargi i wyszły z tego takie absurdy że głowa boli ;)

  • Radek Lubos – 14.04.2018

    Jak mam informować pasażera o czymkolwiek jak również sprzedawać mu bilet jak nie mogę z nim rozmawiać ...

  • Henryk Barszcz – 14.04.2018

    Brakuje np. kontroli kontrolerów biletów, zwłaszcza tzw. społecznych.

  • Adam Gawliczek – 15.04.2018

    Tylko ujebać kierowce. Aź on się wkurwi nie wytrzyma i dojebie konfidentowi

  • Damian Ciereszko – 15.04.2018

    Gdzieś muszą upchać kasę

  • czeslaw2 – 15.04.2018

    No tak. Kierowca najgorszy, bo trzeba go u**pić.

  • Kami Lo – 15.04.2018

    Napewno autobus będzie punktualny jeżeli kierowca ma sprawdzić każdemu bilet XDDD Pasażer przyjdzie o coś zapytać co zdaża się nie raz podczas jazdy to też nie możesz odpowiedzieć bo nie można no śmiech na sali XD Niech skontrolują swoje podejście do wszystkiego najpierw a potem sytuacje do której doprowadzili. Już nie licząc że niektóre z ich kontrolowanych rzeczy jest niezgodne z prawem i wiele razy kierowcy wygrywali sprawy sądowe ;)

  • Daniel Mrotek – 15.04.2018

    Już widzę, ile będzie chętnych do pracy w naszej komunikacji. Na pewno kierowców będzie przybywać ;)

  • Zdzich – 15.04.2018

    "przewóz osób w kabinie kierowcy/motorniczego oraz w bezpośrednim sąsiedztwie kabiny kierowcy" co to znaczy bezpośrednie sąsiedztwo kabiny kierowcy? Kiedyś pracowałem na Autosanie H6 tam wszyscy jechali w bezpośrednim sąsiedztwie kierowcy.Zresztą w Jelczu na zdjęciu wcale lepiej nie jest.Te przepisy są tak zrobione że jak taki kontroler będzie chciał udupić kierowce to zawsze coś znajdzie.Głupota totalna.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.