TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Limanowa anuluje kolejny przetarg. Czy może być taniej?
TransInfo.pl - Opublikowano: 28.06.2020 10:30:43
4 oferty w Limanowej nie wystarczyły - dworzec i wiaty oddalają się

Miasto Limanowa rozstrzygnęło przetarg na budowę dworca przesiadkowego (część 1 przetargu) i budowę fotowoltaicznych wiat przystankowych (część 2).

Miasto Limanowa rozstrzygnęło przetarg na budowę dworca przesiadkowego (część 1 przetargu) i budowę fotowoltaicznych wiat przystankowych (część 2). I nie jest to rozstrzygnięcie pozytywne, bowiem postępowanie przetargowe zostało unieważnione, podobnie jak kilka poprzednich.

Tym razem do zamawiającego wpłynęły cztery oferty – od:

  • Firmy Budowlanej GURGUL Piotr Gurgul – na część 1 – cena 2 328 053,09 PLN,

  • konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych BESKID G.A. Duda sp. j. i Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Duda Grażyna Duda – na część 1 – cena 1 900 000,00 PLN,

  • Przedsiębiorstwa Robót Budowlanych OLEXBUD – na część 1 – cena 1 672 000,00 PLN,

  • konsorcjum firm: Netia S.A. i mpTechnology sp. z o.o. – na część 2 – cena 8 134 974,00 PLN.

Kwoty jakimi dysponowało miasto na realizację obydwu inwestycji są nadal niskie – a mianowicie, 1 100 000 PLN na dworzec i 5 100 000 PLN na wiaty fotowoltaiczne.

Jak zwykle zatem powodem unieważnienia całego przetargu był brak możliwości zwiększenia kwot do cen zaproponowanych przez wykonawców. Należałoby w tej sytuacji zadać pytanie – czy miasto stać na realizację obu inwestycji, skoro kolejne przetargi nie przynoszą niższych cen. Dodajmy, iż inwestycja realizowana ma być w formule zaprojektuj i wybuduj w ramach większego projektu pod nazwą: "Niskoemisyjny Transport Miejski w Limanowej" dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.

Dworzec autobusowy

Nowy dworzec autobusowy (o ile będzie ogłoszony kolejny przetarg) ma być dwukondygnacyjny, gdzie parter stanowić ma przestrzeń otwarta, swobodna, natomiast piętro ma pełnić funkcje wydzielone.  Na parterze znajdzie się hol z rozkładem jazdy wyświetlonym na monitorze, a także dyspozytornia. W holu ma znaleźć się miejsce na paczkomaty i multimedialny punkt informacji turystycznej. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji przeszkloną poczekalnię z widokiem na plac manewrowy. W środku będzie można skorzystać z toalet, ładowarek do telefonów, Wi-Fi, miejsca do przechowania bagażu i automatów do napojów, na jedzenie itp. Na piętrze znajdować się będą: pomieszczenie odpoczynku dla kierowców wraz z toaletą, punkt gastronomiczny z zapleczem, w połączeniu ze sprzedażą prasy i multimediów, oraz pokój zabaw dla dzieci i opiekunów z przeszkleniem umożliwiającym widok na ekran z rozkładem przyjazdów i odjazdów autobusów i plac manewrowy. W przestrzeni dworca, jak i na przystankach miały pojawić się również tablice z dynamiczną informacją pasażerską.

Wiaty fotowoltaiczne

W ramach drugiej części inwestycji planowana była dostawa i montaż 29 wiat przystankowych o trzech różnych wymiarach (w zależności od przystanku). Wiaty te miałyby posiadać następujące wyposażenie:

- minimum 8 miejsc siedzących,

- minimum 1 port USB do ładowania telefonów komórkowych,

- adaptacyjny system oświetlenia nocnego LED - sprzężony z czujnikiem ruchu i obecności,

- autonomiczny system fotowoltaiczny gwarantujący ciągłe 24 godzinne zasilanie dla wszystkich elementów elektronicznych i elektrycznych przystanku przez okres minimum 2 dni,

- system Wi-Fi (Hot-Spot),

- kosz na śmieci.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
dworzec
Linmanowa