TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Łomża również szuka kontrolerów biletów
TransInfo.pl - Opublikowano: 20.12.2019 16:30:35
Łomża również szuka kontrolerów biletów; fot. MPK Łomża / FB

Koniec roku to czas kiedy mamy wysyp przetargów na kontrolę biletów i windykację należności. W schemat ten wpisuje się również MPK w Łomży.

Koniec roku to czas kiedy mamy wysyp przetargów na kontrolę biletów i windykację należności. W schemat ten wpisuje się również Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Zakład Budżetowy w Łomży.

Miejski przewoźnik zaprosił firmy do złożenia ofert na wykonanie usługi polegającej na kontroli biletów w środkach komunikacji MPK ZB. Usługi mają być świadczone do końca 2021 roku. Mimo, że termin składania ofert upłynął w dniu 6 grudnia, do dnia dzisiejszego nie mamy informacji czy zgłosili się chętni.

Zakres zamówienia

Do zakresu zamówienia należy:

- prowadzenie kontroli biletów i dokumentów przewozu osób i bagażu w środkach komunikacji zamawiającego na wszystkich liniach przez niego obsługiwanych,

- pobieranie opłat dodatkowych od pasażerów jadących bez ważnego biletu (przewożących bagaż),

- windykacja należności (wezwania do zapłaty, kierowania spraw do sądu i do postępowania egzekucyjnego,

- kontrola przestrzegania przepisów o zabieraniu ze sobą do środka komunikacji zamawiającego zwierząt i rzeczy.

Wymagania MPK

Za jedną kontrolę MPK uważa wejście kontrolerów do pojazdu i sprawdzenie biletów u wszystkich pasażerów w pojeździe oraz opuszczenie pojazdu. Wykonawca będzie zobowiązany do potwierdzania przeprowadzonej kontroli odpowiednim wpisem do kart drogowych w kontrolowanych autobusach. Zamawiający na podstawie tych wpisów będzie monitorować realizację umowy w zakresie liczby wykonanych kontroli. Dokonywanie czynności kontrolnych przez pracowników firmy może być wykonywane tylko wówczas, jeżeli posiadają oni ważny identyfikator umieszczony w widocznym miejscu. Wybrana firma będzie zobowiązana do przeprowadzenia co najmniej 600 kontroli biletowych, w tym minimum 60 kontroli w dni wolne od pracy i 120 kontroli po godzinie 17:00, w ciągu każdego miesiąca na wszystkich liniach autobusowych oraz do dostarczania co miesiąc wykazu dokonanych i potwierdzonych w kartach drogowych kontroli.

Ponadto, wykonawca ma przyjmować interesantów w sprawie skarg i wniosków przynajmniej raz w tygodniu przez minimum 2 godziny. W przypadkach spornych dopuszcza się możliwość konfrontacji pasażera z osobą nakładającą opłatę dodatkową. Zamawiający może udostępnić miejsce (pomieszczenie) do przyjmowania interesantów w swojej siedzibie na zasadach określonych w odrębnej umowie. Miejsce, dzień i godziny przyjęć muszą być zaakceptowane przez MPK. Do zadań wykonawcy należeć ma również prowadzenie dokładnej dokumentacji osób spisanych za jazdę bez ważnego biletu i rozpatrywanie pisemnych odwołań i skarg pasażerów dotyczących decyzji kontrolerów. Poza tym, firma będzie musiała przedkładać zamawiającemu kwartalne raporty dotyczące stanu przebiegu windykacji.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
kontroler
Łomża
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.