TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Łukasz Gryga - krakowskim Miejskim Inżynierem Ruchu
TransInfo.pl - Opublikowano: 08.01.2019 12:30:20
Łukasz Gryga - krakowskim Miejskim Inżynierem Ruchu fot. UM Kraków

Od 2019 r. to Miejski Inżynier Ruchu zorganizuje ruch w Krakowie.

Od 2019 r. to Miejski Inżynier Ruchu zorganizuje ruch w Krakowie.

Zatwierdzanie stałej i czasowej organizacji ruchu na terenie Krakowa, poprawa bezpieczeństwa na drogach, kontrola oznakowania, wspomaganie obsługi systemu sterowania ruchem – to tylko część zadań, jakie stoją przed nowym Wydziałem Miejskiego Inżyniera Ruchu Urzędu Miasta Krakowa.

Decyzję o powołaniu nowego wydziału w strukturze magistratu podjął prezydent Krakowa. Jacek Majchrowski tłumaczył, że chce, aby sprawy związane z organizacją ruchu uzyskały niezależną ocenę przez innych urzędników, niż tych, którzy tę organizację ruchu będą wdrażać.

Prezydenckie zadania

Łukasz Gryga, nowo powołany Miejski Inżynier Ruchu, przyznaje, że zespół, z którym będzie pracował, skupi się w pierwszej kolejności na zadaniach wskazanych przez prezydenta.

– Nasze zadanie jest jasne. Mamy akceptować i kontrolować projekty stałej i czasowej organizacji ruchu – mówi Łukasz Gryga. Urzędnik wyjaśnia, że stworzone (zarówno przez podmioty prywatne, jak i miejskie) projekty organizacji ruchu trafią w ręce jego wydziału. – Będziemy sprawdzać dokumenty nie tylko pod kątem zgodności z obowiązującym prawem, ale również czy nowa organizacja odpowiada potrzebom krakowian – dodaje Łukasz Gryga. Później urzędnicy wydziału skontrolują, czy jednostki realizujące projekt poprawnie wymalowały na jezdni znaki poziome i poprawnie ustawiły znaki pionowe.

Komunikacyjna sieć

To od Miejskiego Inżyniera Ruchu będzie zależeć stała organizacja ruchu na danej ulicy, np. wyznaczenie nowego przejścia dla pieszych, wymalowanie lewoskrętu, koperty dla niepełnosprawnych czy wytyczeniu miejsc postojowych. Urzędnicy nowej komórki magistratu zdecydują także o czasowej organizacji ruchu.

– Oznacza to, że jeśli pracownicy np. Zarządu Dróg Miasta Krakowa będą chcieli przeprowadzić remont torowiska lub drogi, muszą się zwrócić do nas o zatwierdzenie projektu organizacji ruchu. Wyzwaniem jest, żeby znaleźć złoty środek i zaplanować tak organizację ruchu, aby móc realizować remonty i inwestycje, jednocześnie minimalizując utrudnienia dla mieszkańców – informuje Łukasz Gryga. Finalnie, to od Miejskiego Inżyniera Ruchu będzie zależeć, jak zostanie wytyczony objazd czy jaki fragment ulicy można tymczasowo wyłączyć z użytkowania.

Sprawdzanie oznakowania

Styczność z Wydziałem Miejskiego Inżyniera Ruchu będą miały także osoby prywatne. To urzędnicy ocenią zasady zajęcia fragmentu drogi pod dźwig, ustawienia rusztowanie na chodniku lub posadowienia kontenera na gruz.

Pracownicy wydziału minimum raz na pół roku sprawdzą w mieście oznakowanie.

– Prawo nakłada na nas kontrolę znaków raz na sześć miesięcy. Będziemy weryfikować, czy oznakowanie spełnia wszystkie normy, czy jest wystarczająco czytelne i czy nie należy przeprowadzić korekt – mówi Miejski Inżynier Ruchu. Po części, na barkach pracowników wydziału spocznie także prawidłowe funkcjonowanie systemu sterowania ruchem i dostosowanie jego ustawień w celu najefektywniejszego wykorzystania istniejącego układu drogowego.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
personalia
Kraków
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.