TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MPTechnology wygrywa z SIMS i Trapeze w Nowej Soli
TransInfo,pl - Opublikowano: 16.04.2018 17:50:10
MPTechnology wygrywa z SIMS i Trapeze w Nowej Soli

W Nowej Soli spółka MPTechnology cenowo zdeklasowała swoich rywali. Słupska firma zaoferowała SDIP za 688 800 PLN brutto, podczas gry konkurenci wycenili swoje usługi grubo powyżej miliona złotych.

Nowa Sól podpisała umowę z MPTechnology Sp. z o.o. na dostawę systemu dynamicznej informacji pasażerskiej wraz z systemem łączności bezprzewodowej.

Umowa opiewa na kwotę 688 800 PLN brutto, podczas gdy miasto miało przeznaczone aż 942 180 PLN na sfinansowanie tego zadania. Konkurentami MPTechnology w przetargu były:

  • Zakład Elektroniczny SIMS Sp. z o.o. sp.k. (cena 1 136 126 PLN)

  • Trapeze Finland Oy (cena 1 382 699 PLN).

Wszystkie podmioty zaoferowały okres 36 miesięcy gwarancji i rękojmi.

Dodać jeszcze należy, że inwestycja realizowana jest w ramach projektu "Przyjazna Komunikacja Publiczna - Centra Obsługi Pasażerów Nowosolskiego Subobszaru Funkcjonalnego" i będzie współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Lubuskiego na lata 2014-2020.

Umowa opiewa na:

  • wykonanie instalacji kablowej zasilającej tablice przystankowe, fundamentu i konstrukcji wsporczej dla 17 tablic przystankowych,

  • dostawę, montaż i instalację 17 sztuk elektronicznych, fabrycznie nowych tablic informacyjnych wykonanych w technologii LED wraz z urządzeniami do komunikacji z serwerem (16 sztuk na terenie miasta Nowa Sól, 1 sztuka miasto Kożuchów),

  • dostawę i instalację oprogramowania użytkowego dla systemu dynamicznej informacji pasażerskiej wraz z licencjami,

  • dostawę, montaż, instalację i konfigurację dedykowanych serwerów wraz z zestawem komputerowym,

  • uruchomienie systemu dynamicznej informacji pasażerskiej,

  • przeprowadzenie szkolenia pracowników operatora komunikacji miejskiej.

Tablice przystankowe składające się na system dynamicznej informacji pasażerskiej mają być dwustronne, czterowierszowe. Powierzchnie czołowe szyb w obudowach tablic będą antyodblaskowe (w celu wyeliminowania efektu odbijania promieni słonecznych). Tablice muszą być wyposażone w czujnik natężenia światła zewnętrznego, który automatycznie dobierze jasność świecenia w zależności od występujących warunków pogodowych i pory dnia. Tablice będą montowane na nowych słupach dostarczonych wraz z fundamentem i zamontowanych przez wykonawcę. Dolna krawędź tablicy informacyjnej, musi znajdować się na wysokości minimum 3 m nad chodnikiem.

Każda tablica będzie prezentowała: informacje o minimum 3 najbliższych odjazdach, godzinę wyświetlaną naprzemiennie z temperaturą zewnętrzną, rzeczywisty czas odjazdu autobusów, a w przypadku braku możliwości jego wyświetlenia, podanie czasu rozkładowego. Tablice zapewnią wyświetlanie komunikatów tekstowych przewijanych poziomo w kierunku od prawej krawędzi matrycy do początku pierwszej pozycji pola przeznaczonego na nazwę kierunku. Komunikaty specjalne mają pojawiać się w dolnym wierszu tablicy. Nowe tablice zostaną zamontowane na następujących przystankach: ul. Chałubińskiego, przy szpitalu; ul. Chałubińskiego, przy przychodni; ul. Piłsudskiego, przy Urzędzie Miasta Nowa Sól; ul. Piłsudskiego, przy ul. Witosa; ul. Piłsudskiego, przy Skwerze Sybiraków; ul. Piłsudskiego, przy ul. Wesołej; ul. Kościuszki, przy ul. Kupieckiej; ul. Kościuszki, przy ZUS; ul. Zielonogórska, przy ul. E. Plater; ul. Staszica, przy ul. Matejki (wcześniej przy os. XXX lecia); ul. Staszica, przy centrum handlowym Kaufland; ul. Muzealna, przy ul. Wróblewskiego; ul. Wrocławska, przy ul. Lipowej; ul. Głogowska, przy pętli autobusowej; ul. Towarowa, przy dworcu PKP; ul. Wojska Polskiego, przy Sanepidzie; ul. Traugutta w Kożuchowie, na terenie lokalnego centrum obsługi pasażerów w Kożuchowie (dworzec autobusowy).

System dynamicznej informacji pasażerskiej to nie tylko tablice na przystankach. Jego zadaniem będzie gromadzenie danych o położeniu autobusów. Oprócz tego, system będzie monitorował w czasie rzeczywistym lokalizację autobusów poprzez GPS i GPRS. Ustalenie lokalizacji autobusów odbędzie się przez określenie współrzędnych geograficznych pojazdu, a na tej podstawie odbywanej trasy i odwiedzonych przystanków. Prezentacja lokalizacji autobusów ma być możliwa na mapach cyfrowych i w postaci tabelarycznej.

System ma zapewnić podgląd lokalizacji pojazdów w czasie rzeczywistym, jak i przeglądanie historii odbytych tras. Dzięki niemu nastąpi automatyczna lokalizacja autobusów na wszystkich przystankach, trasach i obsługiwanych liniach. System powinien umożliwiać łatwą (modułową) rozbudowę infrastruktury w zakresie dodatkowych urządzeń przekazywania w czasie rzeczywistym informacji pasażerskiej przystankowej np. monitorów LCD, tablic LED, z wykorzystaniem technologii WAP oraz systemu monitorowania wszystkich pojazdów.

Cały system ma powstać do 30 maja. Wykonawcy zostało zatem niewiele czasu na realizację umowy.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
SDIP
Nowa Sól
MPTechnology
SIMS
Trapeze
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.