TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Nowe mundury dla pracowników łódzkiego MPK
- Opublikowano: 21.09.2018 10:10:57
Nowe mundury dla pracowników łódzkiego MPK

Aż 1866 pracowników MPK – Łódź otrzyma nowe umundurowanie. Po raz pierwszy oprócz kierowców i motorniczych dostaną je etatowi kontrolerzy oraz pracownicy Zakładu Przewozu Osób Niepełnosprawnych.

Aż 1866 pracowników MPK – Łódź otrzyma nowe umundurowanie. Po raz pierwszy oprócz kierowców i motorniczych dostaną je etatowi kontrolerzy oraz pracownicy Zakładu Przewozu Osób Niepełnosprawnych.

Za nowe stroje i obuwie odpowiadają cztery firmy, w tym łódzka Telimena, która w ubiegłym roku uszyła umundurowanie dla pracowników Nadzoru Ruchu MPK – Łódź. W tym roku jako pierwsi nowe umundurowanie otrzymali kierowcy, którzy w najbliższą sobotę będą reprezentować Łódź w Berlinie podczas europejskiego konkursu na najlepszego kierowcę autobusu komunikacji miejskiej (Bus-EM European Busdriver Championship).

W umundurowaniu łódzkich kierowców i motorniczych pojawiło się kilka nowości, o które wnioskowali łódzcy prowadzący. Przede wszystkim polówki zostały wykonane z nowego materiału, wykorzystywanego głównie w strojach dla sportowców. Mowa o coolmaxie, czyli włóknie poliestrowym, które głównie ma się sprawdzać w sezonie letnim. Oczywiście zwolennicy tradycyjnych dzianin nadal mają do dyspozycji polówki wykonane z bawełnianej tkaniny zwanej "piką". W koszulach na długi rękaw zmienił się jedynie model kołnierzyka. Model "słowacki", który wyszedł już z mody, został zastąpiony przez model klasyczny. Z męskiego umundurowania zostały też wycofane niemodne już kurtki "szwedki". Zastąpiły je klasyczne marynarki. W przypadku umundurowania pań prowadzących pozostawiono żakiety. Zmodyfikowana też została kurtka zimowa. Ma ona przypinany polar jako ocieplenie. Poza tym jest możliwość noszenia samej bluzy polarowej. Zwiększył się również asortyment w przypadku obuwia damskiego. Panie mogą wybrać nowy model butów jesienno/ wiosennych na koturnie oraz nowy model butów letnich.

Za nowe umundurowanie odpowiadają firmy: Skolimtex (koszule, bluzki) San Marko (bezrękawniki), Gabut (obuwie) i przede wszystkim Telimena (polówki, kurtki, spodnie, spódnice, żakiety marynarki, bluzy polarowe, płaszcze wielofunkcyjne, krawaty, apaszki, rękawiczki). Telimena zdjęła już miarę z kierowców z Zajezdni Nowe Sady oraz motorniczych z Zajezdni Telefoniczna by mogła dla nich uszyć jak najbardziej dopasowane i wygodne stroje. Natomiast dzisiaj mierzy kierowców z Zajezdni Limanowskiego, a jutro motorniczych z Zajezdni Chocianowice. Prowadzący będą mogli używać dotychczasowych strojów do 2021 r. Umowy zawarte z czterema firmami odpowiedzialnymi za nowe umundurowanie opiewają łącznie na ok. 4,1 mln zł.

Nowe stroje otrzyma:

- 1028 kierowców autobusów

- 774 motorniczych

- 56 pracowników Zakładu Przewozu Osób Niepełnosprawnych

- 8 etatowych kontrolerów biletów

Kierowcy i motorniczemu na umowie o pracę na czas określony przysługuje:

- 2 koszule/bluzki (długi rękaw)

- 2 koszule/bluzki (krótki rękaw) lub koszulka polo męska/ damska (krótki rękaw)

- 1 krawat/apaszka

- 1 pulower męski/ damski

W chwili podpisania umowy na czas nieokreślony kierowcy i motorniczowie dostają “komplet podstawowy":

- 1 marynarka całoroczna/ żakiet całoroczny

- 2 pary spodni całorocznych (garniturowe) męskie/damskie albo spodni bawełnianych (męskie) lub 2 spódnice całoroczne

- 1 kurtka wielofunkcyjna/płaszczyk wielofunkcyjny

- 2 koszule/bluzki (długi rękaw)

- 4 koszule/bluzki (krótki rękaw) lub koszulka polo męska/ koszulka polo damska (krótki rękaw)

- 1 krawat/apaszka

- 1 bluza polar męska/damska

- 1 półbuty całoroczne męskie/półbuty całoroczne damskie

- 1 botki zimowe lub półbuty całoroczne lub półbuty letnie męskie/damskie



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Łódź
kierowca
motorniczy
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.