TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Nowe wiaty: Budotechnika w Płocku, Kutno czeka
TransInfo,pl - Opublikowano: 13.03.2018 16:00:06
Nowe wiaty: Budotechnika w Płocku, Kutno czeka

Kutno i Płock będą miały nowe wiaty na przystankach autobusowych.

Kutno i Płock będą miały nowe wiaty na przystankach autobusowych.

W pierwszym z wymienionych miast trwa procedura przetargowa. Kutno po raz drugi szuka wykonawcy zamówienia, ponieważ przy początkowym podejściu zostały złożone 2 oferty - Arret Sp. z o.o. z Zabrza i A2HM Trade Sp. z o.o. z Koźmina Wielkopolskiego, które przekroczyły jednak budżet miasta zaplanowany na to zadanie. Z kolei w Płocku przetarg został zakończony. Chętne na wykonanie zamówienia były 4 spółki: Budotechnika, Czmuda Group, Arret, A2HM Trade. Jako najkorzystniejsza została wybrana oferta firmy Budotechnika z siedzibą w Pilchowicach, która zdobyła komplet 100 punktów. Przyjrzyjmy się zatem bliżej, na czym będzie polegało wykonanie zamówienia w obu miastach. Zaczynamy od Kutna.

Nowe wiaty w Kutnie

Kutno wzbogaci się o 50 nowych wiat przystankowych, z czego 12 z nich będzie podświetlanych. Przedsięwzięcie to jest elementem większego projektu pod nazwą "Poprawa stanu publicznego transportu zbiorowego Miasta Kutno poprzez zakup autobusów niskoemisyjnych oraz modernizację infrastruktury transportowej".

Jest ono dofinansowane ze środków Unii Europejskiej. Wiaty podświetlane mają mieć długość do 5 m, szerokość 2,3 m i wysokość do 2,7 m. Na ścianach bocznych pojawią się dwie podświetlane gabloty reklamowe. Z kolei w środkowej ścianie przedniej znajdzie się gablotka o wymiarach min 0,7 m x 1 m na rozkład jazdy. Konstrukcja dachu będzie łukowata (półokrągła). Wiaty mają być wyposażone w kosz na śmieci, napisy z nazwami przystanku, logo spółki, nr linii, czujnik oświetlenia zmierzchu oraz w drewnianą ławkę. Pojawią się one na następujących przystankach: 3 Maja Dworzec PKP (4 sztuki), Kościuszki szpital (2 sztuki), Kościuszki – stadion, Kościuszki – bloki, Aleje Jana Pawła II, Aleje Jana Pawła II – Biedronka, 29 Listopada (2 sztuki). Z kolei wiaty niepodświetlane będą nieco mniejsze, ponieważ ich długość ma wynosić do 4 m, a szerokość 1,5 m. Wyposażenie ma być podobne do tych podświetlanych. Nie pojawią się jednak tam gabloty na reklamy. Te wiaty powinny być zamontowane na następujących przystankach: Sienkiewicza, Narutowicza (2 sztuki), Sadowa, Wiosenna, Zimowa pętla, Podrzeczna bloki, Podrzeczna kwiaciarnia, Zamoyskiego sklep, Zamoyskiego Lotto, Tarnowskiego bloki, Tarnowskiego – kiosk, Troczewskiego US, Batorego – pętla, Łąkoszynska za kościołem, Łąkoszyńska/Łódzka, Łąkoszynska – bloki, Łąkoszyńska – Plus, Wschodnia – pętla, Maczka, Graniczna, Wschodnia – Pini, Skłodowskiej, Łąkoszyńska 46, Zbożowa, Mickiewicza - salon mebli, Mickiewicza 78, Mickiewicza 98, Mickiewicza 28, Majdany, Narutowicza basen, Toruńska, Jesienna 79, Szpitalna, Szymanowskiego, Oporowska bloki, Józefów, Staszica. Wszystkie wiaty zostaną zamontowane w ciągu 3 miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą.

Pierwszy przetarg miasto unieważniło 18 grudnia ubiegłego roku. Dziś - 13 marca - mija drugi termin składania ofert.

Przypomnijmy, samorząd miejski uzyskał unijne dofinansowanie zakupu 6 niskoemisyjnych elektrycznych autobusów oraz modernizacji struktury transportowej. Miasto pozyskało 14,6 mln zł przy projekcie wartym 21,2 mln zł. Inwestycja realizowana jest od 2017 roku przez kolejne trzy lata. Wybudowana zostanie stacja ładowania akumulatorów oraz zatoczka autobusów przy 3 Maja, zostaną zakupione wiaty przystankowe oraz 6 elektrycznych autobusów.

Wiaty w Płocku

Budotechnika będzie miała za zadanie dostawę i montaż 40 wiat przystankowych oraz 2 słupków informacyjnych ze znakiem D – 15 (znak przystanku autobusowego), a ponadto doposażenie 4 istniejących wiat w oświetlenie gablot.

Firma zdemontuje także 37 istniejących wiat, z których jedną zamontuje w nowej lokalizacji, a pozostałe przewiezie w miejsce wskazane przez miasto. Zamówienie jest realizowane w ramach projektu pod nazwą: "Rozwój systemu zrównoważonej mobilności miejskiej na terenie Obszaru Funkcjonalnego Miasta Płocka", który jest dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020.

Szkielet konstrukcji wiat ma być wykonany z profili aluminiowych lub stalowych. Będą one pomalowane w kolorach niebieskim, grafitowym i brązowym. Ściany powinny być wypełnione szkłem hartowanym o grubości 8 mm. Dach wiat ma być w kształcie łuku (wypukły). Wiaty będą wyposażone w drewniane ławki i podświetlane gabloty informacyjne i gablotę aluminiową na informację pasażerską, a także w zaokrągloną podstawę do montażu uniwersalnej, metalowej, kopułowej kamery do bieżącego monitoringu. Podświetlenie gablot musi posiadać czujnik zmierzchu, który ma działać niezależnie od oświetlenia ulicznego. Zmiany będą dotyczyć przystanków: Szarych Szeregów, Orlen Arena, Chopina – Szkoła, Obrońców Westerplatte, Skarpa, Słowackiego, Jaśminowa, Browarna, Przemysłowa, ZOO, Skotnickiego, Lachmana, Spacerowa, Hermana, Bielska, Macieszy, Armii Krajowej, Wyszogrodzka, Kopernika, Kościelna, Radziwie – Stacja Kolejowa, Radziwie – Wiadukt, Imielnica, Cicha, Cmentarz Komunalny, Fabryczna, Graniczna, Skłodowskiej, Podolszyce, Św. Wojciecha, Kredytowa, Popiełuszki, Jachowicza. Oprócz tego wiaty na przystankach Hubalczyków (ul. Armii Krajowej), Roweckiego (ul. Armii Krajowej), Zielony Jar (ul. Armii Krajowej), Stanisławówka (al. Jachowicza) mają być doposażone w system oświetlenia gablot i gabloty na rozkłady jazdy. Budotechnika będzie musiała także zdemontować wiatę znajdującą się na przystanku Słowackiego i przenieść ją na przystanek Zglenickiego Szpital.

Całe zamówienie ma być wykonane do dnia 15 czerwca.





Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
przystanek
MZK Kutno
KM Płock
Budotechnika
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.