TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pięć ofert na kędzierzyński SDIP. Górą R&G!
TransInfo.pl - Opublikowano: 08.11.2018 10:30:51
Pięć ofert na kędzierzyński SDIP. Górą R&G

O zamówienie Kędzierzyna walczyło aż pięć firm: R&G, DataMed, SIMS, mpTechnology i Pixel.

Zgodnie z przewidywaniami walkę o dostawę systemu dynamicznej informacji pasażerskiej dla Kędzierzyna-Koźla wygrał R&G PLUS Sp. z o.o. z Mielca z ceną 555 960,00 PLN.

Firma pokonała aż 4 konkurentów:

- DataMed S.r.l. z Włoch (cena 873 177,00 PLN brutto),

- Zakład Elektroniczny SIMS Sp. z o.o. Sp.k. z Bydgoszczy (cena 1 180 800,00 PLN brutto),

- mpTECHNOLOGY Sp. z o.o. z Słupska (cena 1 090 301,56 PLN brutto),

- Pixel Sp. z o.o. z Bydgoszczy (cena 1 424 340,00 PLN brutto).

O zwycięstwie R&G i zdobyciu kontraktu zadecydowała oczywiście cena, która była dużo niższa od pozostałych oferentów.

Przypomnijmy, że to nie jedyna umowa pomiędzy R&G, a Kędzierzynem-Koźlem. We wrześniu miasto podpisało ze spółką z Mielca kontrakt na dostawę biletu elektronicznego. W tamtym postępowaniu spółka nie miała jednak żadnej konkurencji. Wróćmy jednak do SDIP, gdzie przedsięwzięcie jest realizowane w ramach projektu pod nazwą: "poprawa jakości powietrza w Subregionie Kędzierzyńsko-Strzeleckim - Etap II Infrastruktura służąca obsłudze pasażerów zapewniająca m.in. interaktywną informację pasażerską - Gmina Kędzierzyn-Koźle", współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020.

Zakres zamówienia

Przypomnijmy, że zawarty kontrakt obejmuje:

- dostawę sprzętu: tablic wraz z konstrukcjami wsporczymi, ułożeniem oraz podłączeniem instalacji elektrycznej zasilającej tablice systemu dynamicznej informacji pasażerskiej (10 kompletów),

- dostawę oprogramowania – aplikacji sterujących pracą i łącznością poszczególnych elementów systemu,

- opracowanie koncepcji wdrożenia oraz projektu funkcjonalnego systemu dynamicznej informacji pasażerskiej,

- przeprowadzenie szkoleń użytkowników,

- obsługę serwisową systemu przez okres 60 miesięcy.

Cel systemu

Umowa obejmuje zaprojektowanie, wykonanie, dostawę, montaż oraz uruchomienie na terenie miasta Kędzierzyn-Koźle, w lokalizacjach wskazanych przez zamawiającego elementów SDIP, tj. 10 sztuk tablic, integrację SDIP w zakresie odbioru danych z "kiedyPrzyjedzie.pl", a także uruchomienie oprogramowania pozwalającego na zarządzanie tablicami. Projekt ma na celu podniesienie atrakcyjności systemu transportu publicznego w Kędzierzynie-Koźlu, które powinno zahamować niekorzystne tendencje zmniejszania się liczby pasażerów komunikacji miejskiej. Obecnie funkcjonujący system informacji pasażerskiej jest oparty na informacji statycznej (gabloty oraz tabliczki z wydrukowanymi godzinami odjazdów linii umieszczone na przystankach).

Z uwagi na duże nasycenie ruchu miejskiego nie odzwierciedla on rzeczywistych czasów przyjazdu (odjazdu) pojazdów. Równolegle funkcjonuje internetowy system informacji pod nazwą "kiedyPrzyjedzie.pl", który pozwala na pozyskanie aktualnych danych za pośrednictwem przeglądarek internetowych oraz aplikacji mobilnych. Wprowadzenie SDIP powinno zapewnić pasażerom kompleksowy i zadowalający system informowania o aktualnych przyjazdach/odjazdach. Zakłada się, że system informacji pasażerskiej jednoznacznie wskaże kiedy nadjedzie określony autobus, a tym samym wydatnie skróci czas oczekiwania, a także podróży, zwiększając tym samym konkurencyjność transportu zbiorowego. System powinien zachęcać do korzystania z publicznego transportu zbiorowego, podnosząc komfort podróży, polepszając wizerunek miasta.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
SDIP
Pixel
R&G
DataMed
SIMS
mpTechnology
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.