TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pixel i 26 mobilnych biletomatów dla Leszna
TransInfo.pl - Opublikowano: 11.03.2019 15:30:18
Pixel i 26 mobilnych biletomatów dla Leszna

Pixel dostarczy 26 mobilnych biletomatów dla Leszna

Pixel Sp. z o.o. dostarczy 26 mobilnych automatów biletowych do sprzedaży biletów oraz dokona ich montażu i uruchomi je w autobusach komunikacji miejskiej w Lesznie.

Wielkopolskie miasto podpisało już umowę, a jej wartość to 1 097 649,54 PLN brutto.

Co ciekawe w postępowaniu przetargowym, które miało na celu wybór wykonawcy została złożona jeszcze jedna oferta – przez Mera Systemy Sp. z o.o. Była ona tańsza niż zwycięski Pixel, bo opiewała na cenę 991 380,00 PLN.

Trzeba jednak pamiętać, że cena to tylko 60% wagi w kryteriach oceny ofert. Pozostałe 40% należy do kryteriów pozacenowych. Zadecydowało w tym przypadku zaoferowanie przez Pixel dwóch dodatkowych zasobników do wydawania reszty. Konkurencja nie przedstawiła w ofercie żadnych dodatkowych zasobników i przez to przegrała bój o zamówienie.

Przypomnijmy, że przedmiot zamówienia jest jednym z działań realizowanych w ramach projektu pod nazwą: "Promowanie czystego transportu miejskiego poprzez zakup autobusów wraz z budową, przebudową i modernizacją infrastruktury na pętlach autobusowych w Lesznie", dla którego uzyskano dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Wykonawca ma obowiązek dostarczenia i zamontowania przedmiotu umowy, sukcesywnie w terminie do 31 sierpnia 2019 roku.

Jakie biletomaty?

Automaty biletowe muszą być tego samego typu, fabrycznie nowe, stanowić jednorodną grupę urządzeń, wyprodukowane w roku dostawy, w oparciu o takie same podzespoły. Dostawa i montaż mobilnych automatów biletowych do sprzedaży biletów będzie odbywać się sukcesywnie, w dwóch miejscach: w fabryce Volvo we Wrocławiu dla 8 produkowanych dla Leszna autobusów z napędem hybrydowym oraz w MZK w Lesznie - dla 16 autobusów stanowiących eksploatowany na bieżąco tabor przez miejskiego przewoźnika. Dodatkowo 2 automaty biletowe mają być dostarczone do magazynu MZK. Automaty będą obsługiwane za pomocą wielofunkcyjnego ekranu dotykowego LCD o przekątnej minimum 12 cali.

Pasażer powinien mieć możliwość korzystania z funkcji automatów w minimum trzech językach: polskim, niemieckim i angielskim, w których też odbywać się będzie operacja zakupu lub pozyskiwania informacji. Biletomaty mają zapewnić zakup papierowego biletu jednorazowego określonego w taryfie. Ciekawą opcją jest to, że biletomaty powinny umożliwić pasażerowi dokonanie wyboru, czy wydrukowany bilet ma być skasowany, czy też nie.

Dokonywanie płatności za bilety będzie możliwe za pomocą monet o określonych nominałach (biletomaty mają wydawać również resztę) i za pomocą bezstykowych kart płatniczych systemów Visa i MasterCard, a także za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych BLIK oraz płatności NFC dokonywanych telefonami komórkowymi. Biletomaty mają posiadać wbudowany system diagnostyczny, który w razie pojawienia się ewentualnej awarii poinformuje o niej, np. za pomocą sygnalizacji świetlnej i komunikatów na wyświetlaczu oraz rejestruje w pamięci kody błędów. Ponadto, biletomat będzie blokował możliwość sprzedaży, jeśli rolka z papierem do wydruków skończy się lub nie będzie założona.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
biletomat
Pixel
Mera
Leszno
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.