TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Płock realizuje projekt mobilności miejskiej
PAP TransInfo.pl - Opublikowano: 08.08.2018 16:07:55
Płock

W Płocku, w ramach projektu systemu zrównoważonego mobilności miejskiej, dofinansowanego ze środków unijnych, powstał parking samochodowy na 223 miejsca, w tym 30 dla osób niepełnosprawnych.

W Płocku, w ramach projektu systemu zrównoważonego mobilności miejskiej, dofinansowanego ze środków unijnych, powstał parking samochodowy na 223 miejsca, w tym 30 dla osób niepełnosprawnych.

Nowy parking znajduje się przy ul. Bielskiej i biegnącej tamtędy drodze krajowej nr 60 w kierunku Ciechanowa, w pobliżu płockiego Cmentarza Komunalnego. Oprócz miejsc dla samochodów, posiada także kilkadziesiąt miejsc dla rowerów. Powstała tam nowa infrastruktura, kanalizacji deszczowej i oświetlenie. Zasadzono ok. 190 drzew. Koszt inwestycji, którą prowadzono od marca, wyniósł 3 mln zł.

Jak podkreślił prezydent Płocka Andrzej Nowakowski, nowy parking powstał w ramach większego projektu - systemu zrównoważonego mobilności miejskiej, a środki unijne, które wsparły tę inwestycję to 80 proc. jej wartości. "W tym roku na terenie Płocka powstanie w sumie 320 miejsc parkingowych, z czego 260 już oddano do użytku" – powiedział Nowakowski podczas środowej konferencji prasowej. Zaznaczył, iż projekt mobilności miejskiej będzie kontynuowany w drugim etapie inwestycji.

Nowakowski przypomniał, że dotychczas w ramach tego programu m.in. zakupiono 25 autobusów hybrydowych, niskopodłogowych dla Komunikacji Miejskiej – pojawią się one na ulicach Płocka we wrześniu, a także postawiono 40 nowych wiat przystankowych, z których 10 będzie mieć docelowo elektroniczny system informacji dla pasażerów. Dodał, iż elementem całego projektu jest również rozbudowa sieci ścieżek rowerowych na terenie miasta.

Płock na pierwszą część programu systemu zrównoważonego mobilności miejskiej o wartości 92,5 mln zł otrzymał w 2017 r. 66,5 mln zł unijnego wsparcia. Inwestycje te powinny zostać sfinalizowane do końca 2018 r. Wartość przedsięwzięć, które planowane są w drugim etapie projektu, szacowana jest wstępnie na blisko 50 mln zł.

"Jesteśmy w przededniu podpisania umowy na drugi etap mobilności miejskiej, gdzie także uzyskaliśmy dofinansowanie unijne" – podkreślił prezydent Płocka. Wśród planowanych inwestycji wymienił m.in. przebudowę ul. Kilińskiego prowadzącej z mostu drogowo-kolejowego im. Legionów Marszałka Józefa Piłsudskiego, budowę w pobliżu wiaduktu i parkingu przy Miejskim Ogrodzie Zoologicznym oraz budowę w tym rejonie drogi rowerowej, a także zakup osiem kolejnych nowoczesnych autobusów dla Komunikacji Miejskiej.

Projekt rozwoju systemu zrównoważonego mobilności miejskiej w Płocku jest częścią Regionalnych Inwestycji Terytorialnych (RIT), czyli instrumentu wsparcia finansowego, który został stworzony przez samorząd Mazowsza dla pięciu tamtejszych subregionów w ramach unijnej perspektywy 2014-20 i uzyskał akceptację Komisji Europejskiej. Jego głównym celem jest równomierny rozwój całego województwa poprzez zintegrowane inwestycje o znaczeniu subregionalnym, czyli ponadlokalnym.

Pod koniec 2014 r. porozumienie w sprawie RIT - wtedy projekt określany był, jako Regionalny Instrument Terytorialny, podpisały władze Płocka oraz 11 okolicznych samorządów, w tym powiatów: płockiego, gostynińskiego i sierpeckiego, a także gmin: Słupno, Radzanowo, Stara Biała, Nowy Duninów i Łąck oraz miasta: Gąbina, Sierpc i Wyszogród.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Płock
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.