TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pół miliona pasażerów linii cmentarnych w Warszawie
ZTM TransInfo.pl - Opublikowano: 16.11.2019 12:15:55
Pół miliona pasażerów linii cmentarnych w Warszawie (foto: ZTM)

Warszawiacy i goście odwiedzający groby bliskich 1 i 2 listopada wybierali Warszawski Transport Publiczny. Korzystało z niego rekordowo dużo osób.

Warszawiacy i goście odwiedzający groby bliskich 1 i 2 listopada wybierali Warszawski Transport Publiczny. Korzystało z niego rekordowo dużo osób.

Odwiedzający warszawskie nekropolie podróżowali komunikacją publiczną, a nie samochodami prywatnymi i dlatego autobusy linii cmentarnych mogły szybko i sprawnie podjeżdżać na przystanki.

Na liniach cmentarnych, których w dniu Wszystkich Świętych oraz Zaduszek Zarząd Transportu Miejskiego uruchomił 30 (z czego trzy tramwajowe), kursowało 1 listopada 552, a 2 listopada 397 autobusów oraz po 32 składy tramwajowe dziennie. Autobusy podstawiały się na przystanki nawet co 45 sekund – z taką częstotliwością odjeżdżały autobusy linii C09, łączącej Metro Młociny z bramą główną Cmentarza Północnego.

Cmentarz Północny był najchętniej odwiedzaną nekropolią w Warszawie – w godzinach szczytu dowozowego między 10.00 a 14.30 w ciągu godziny z autobusów wysiadało ok. 25 tys. osób. Szacujemy, że 1 listopada z linii cmentarnych oraz innych linii autobusowych i tramwajowych kursujących w rejonach cmentarzy skorzystało ponad  500 tys. osób.

Ponad 280 tys.  sprzedanych biletów

We wszystkich Świętych i Dzień Zaduszny pasażerowie kupili 285,1 tys. biletów Warszawskiego Transportu Publicznego za łączną kwotę prawie 3 mln zł. Najwięcej w automatach biletowych i aplikacjach mobilnych.

W całym okresie Wszystkich Świętych osoby podróżujące po Warszawie najchętniej wybierały automaty biletowe i aplikacje mobilne, w których kupiono prawie 94 proc. wszystkich biletów. Najpopularniejszym kanałem sprzedaży były stacjonarne automaty biletowe. W dwóch pierwszych dniach listopada kupiono w nich ponad 136 tys. biletów za kwotę przekraczającą 1 mln 459 tys. zł. Chętnie korzystano także z automatów w pojazdach, w których zaopatrzono się w prawie 79 tys. biletów. Pasażerowie zapłacili za nie prawie 655,6 tys. zł. W porównaniu z rokiem ubiegłym oznacza to wzrost o 11,77 proc.

Na trzecim miejscu uplasowały się aplikacje mobilne, w których pasażerowie kupili 50,8 tys. biletów czasowych i krótkookresowych za łączną kwotę prawie 198 tys. zł. Tu, podobnie jak w przypadku automatów mobilnych, odnotowano wzrost w porównaniu do roku 2018. Pasażerowie wydali na bilety w aplikacjach mobilnych o 14,23 proc. więcej.

Dużym zainteresowaniem cieszyły się dodatkowe punkty sprzedaży biletów, uruchomione w sąsiedztwie cmentarzy i popularnych punktów przesiadkowych: przy cmentarzu Północnym, Bródnowskim i Powązkowskim oraz przy rondzie Wiatraczna, pl. G. Narutowicza i ul. Królewskiej. W ciągu dwóch dni sprzedano w nich 12,7 tys. biletów za kwotę 60 857 zł. Największą popularnością cieszyły się punkty przy Cmentarzu Północnym ( 3 317 sprzedanych szt.), Cmentarzu Bródnowskim (2 623 szt.) i Cmentarzu Powązkowskim ( 2 115 szt.). Pasażerowie najchętniej kupowali w nich bilety kartonikowe (biorąc pod uwagę kryterium wartości, stanowiły one 82 proc. wszystkich sprzedanych biletów).

Punkty Obsługi Pasażerów ZTM były czynne 1 i 2 listopada: we wszystkich Świętych – 8 punktów, a w Dzień Zaduszny – 12. W tym czasie pasażerowie kupili ponad 3 tys. biletów, za które zapłacili ponad 186 tys. zł.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZTM Warszawa
linia
Warszawa
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.