TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Poznań też oddaje za bilety okresowe
- Opublikowano: 19.03.2020 16:30:42
Poznań też oddaje za bilety okresowe fot. ZTM Poznań

Pasażerowie ZTM Poznań mogą wnioskować o zwrot kosztów długookresowych biletów.

Pasażerowie ZTM Poznań mogą wnioskować o zwrot kosztów długookresowych biletów.

ZTM Poznań przypomina, że pasażerowie którzy z uwagi na obecną sytuację nie korzystają z biletów okresowych, mogą wnioskować o zwrot kosztów poniesionych w związku z ich zakupem.

Zwrot – zgodnie z zapisami Regulaminu Przewozów ZTM – dotyczy:

  • całości kwoty w momencie, kiedy nie rozpoczął się jeszcze termin obowiązywania biletu,

  • kwoty za niewykorzystaną część biletu, w momencie, kiedy termin obowiązywania biletu już się rozpoczął.

-"Rekomendujemy, żeby wniosek o zwrot należności za bilet okresowy można składać za pośrednictwem indywidualnego konta w systemie PEKA, ale także można taki wniosek przesłać na adres e-mail: ztm@ztm.poznan.pl, podając imię, nazwisko, adres oraz numer UID karty PEKA – informuje ZTM Poznań.

W obu przypadkach konieczne jest podanie numeru konta bankowego, ma który ma być dokonany zwrot. Za datę złożenia wniosku uznaje się datę wpływu dokumentu do ZTM.

Co można oddać?

W Poznaniu można dokonać zwrotu zakupionego biletu okresowego imiennego: normalnego, Metropolitalnego, ulgowego oraz Biletu Metropolitalnego z Ulgą. Zwrot gotówki za niewykorzystaną część okresu ważności biletu jest możliwy wyłącznie w okresie jego ważności. Z uwagi na wyjątkowość sytuacji – możliwy jest także zwrot biletów specjalnych, takich jak np. bilet semestralny.

Z uwagi na wyjątkowe okoliczności nie jest konieczny paragon potwierdzający zakup biletu.

ZTM Poznań nie przewiduje możliwości "zawieszenia" obowiązywania biletów okresowych. Wynika to z faktu, że technicznie każdy chętny musiałby złożyć wizytę w Punkcie Obsługi Klienta ZTM, co z oczywistych względów nie jest obecnie możliwe. Zwroty gotówki są rozwiązaniem pozwalającym szybko sprawę zakończyć i dać pasażerom możliwość skorzystania z innej, optymalnej dla nich oferty z taryfy biletowej ZTM.

Warto podkreślić, że zwroty biletów okresowych są realizowane od kilku dni, tylko w poniedziałek (16 marca) do ZTM wpłynęło około 100 wniosków.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wirus
bilet
Poznań