TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Przetarg na budowę węzła przesiadkowego Ligota
PAP TransInfo.pl - Opublikowano: 17.03.2017 18:29:27 2 komentarze
Przetarg na budowę węzła przesiadkowego Ligota

Samorząd Katowic ogłosił w piątek przetarg na budowę węzła przesiadkowego w dzielnicy Ligota - jednego z trzech, które mają powstać w mieście. Na ich stworzenie Katowice pozyskały ponad 120 mln zł z unijnych funduszy - to 85 proc. kosztów przedsięwzięcia.

-"Budowa centrów przesiadkowych oznacza szereg korzyści - najważniejsza z nich to możliwość szybkiego dojazdu do centrum miasta i zaoszczędzenia czasu oraz mniejsze koszty paliwa. Dodatkowo węzły przesiadkowe staną się zachętą do korzystania z komunikacji publicznej" - skomentował w piątek prezydent Katowic Marcin Krupa.

Węzły przesiadkowe w dzielnicach Brynów, Ligota i Zawodzie, wspólnie tworzące Katowicki System Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych, mają - w intencji samorządowców - przyczynić się do ograniczenia liczby aut na drogach, wyeliminowania korków, a tym samym do zmniejszenia hałasu i emisji spalin.

Jak tłumaczy naczelnik Wydziału Transportu Urzędu Miasta Katowice Bogusław Lowak, na parkingach centrów przesiadkowych kierowcy czy rowerzyści będą mogli za darmo parkować swoje pojazdy, kontynuując podróż do śródmieścia tramwajem, autobusem lub pociągiem - na podstawie biletu miesięcznego komunikacji publicznej.

-"Mieszkańcy będą mogli korzystać z przesiadek pomiędzy środkami komunikacji publicznej oraz przesiadać się z samochodów na autobus czy pociąg" - wyjaśnił prezydent Krupa.

Węzeł w Ligocie ma powstać w pobliżu dworca PKP w tej dzielnicy, przy głównym szlaku kolejowym, łączącym Katowice z Tychami i Bielskiem-Białą, i wiodącym dalej w kierunku Czech i Słowacji. Na inwestycję złożą się m.in. naziemny parking na 110 miejsc oraz strefa obsługi podróżnych z zadaszonymi peronami autobusowymi oraz miejscami oczekiwania.

Do dyspozycji mieszkańców będzie też tzw. strefa Kiss&Ride, gdzie będzie można darmo wjechać samochodem na maksymalnie trzy minuty, by np. wysadzić lub odebrać pasażera. Przedsięwzięcie przewiduje ponadto budowę parkingu dla rowerów i miejsc postojowych dla taksówek. W centrum znajdą się punkty informacji pasażerskiej, tablice z bieżącymi informacjami dla podróżnych, oraz tzw. urzędomat, pozwalający na samodzielne załatwienie wybranych spraw urzędowych. Wokół węzła pojawi się roślinność i infrastruktura służąca pasażerom.

Wyłoniony w przetargu wykonawca ligockiego węzła będzie miał rok na wywiązanie się z kontraktu - centrum przesiadkowe powinno zacząć działać w 2018 roku. Wraz z węzłami w dzielnicach Zawodzie i Brynów, które również powstaną w pierwszej kolejności, ma tworzyć system, promujący komunikację publiczną i ułatwiający sprawne przemieszczanie się w 300-tysięcznej stolicy Górnego Śląska. (PAP)


Sprawdź też:
węzeł
UM Katowice
  • andrzejh69 – 20.03.2017

    Warto by też było doprowadzić do tego węzła linię tramwajową, choćby od pętli w Brynowie. W przyszłości mógłby z tego centrum "Ligota PKP" kursować tramwaj również na Bażantowo. Ale to przecież Katowice, tu się takich rzeczy nie da zrobić.

  • Panewnicki – 30.03.2017

    od 50 lat ciągle w kółko powtarza się w urzędzie, ze tramwaj do Ligoty to przedsięwzięcie niemożliwe do zrealizowania. za to budują tramwaj leśny na bażantowo, nie wiem dla kogo bo z bazantowa ludzie będa jeździc autami bo im wybudują drogę przez las. a do Ligoty teraz byłaby okazja poprowadzic tramwaj ulicą Kolejową przy której buduje się centrum handlowe libero,

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.