TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Przetarg na nowy Lubelski Bilet Elektroniczny
TransInfo.pl - Opublikowano: 07.03.2019 17:30:24
Przetarg na nowy Lubelski Bilet Elektroniczny

7 marca zostało opublikowane ogłoszenie przetargu na zaprojektowanie, dostawę i wdrożenie systemu.

Od 2021 roku w Lublinie możliwe będzie, za pośrednictwem nowej aplikacji mobilnej, m.in. wykupienie biletu okresowego na dowolną liczbę dni, płacenie za przejazd dokładnie tyle, ile on zajmie lub gromadzenie środków na przejazdy za pośrednictwem elektronicznej portmonetki.

Aplikacja ta umożliwi przejazd transportem publicznym, bez konieczności posiadania przy sobie karty tradycyjnej i pomoże w zaplanowaniu podróży. 7 marca zostało opublikowane ogłoszenie przetargu na zaprojektowanie, dostawę i wdrożenie systemu.

Projektowany nowy system biletu elektronicznego umożliwi użytkownikowi posiadanie konta i obsługi operacji on-line (zakup biletów, usług, płatności, kasowania, zbieranie punktów w programie lojalnościowym) i zapisywanie ich w systemie centralnym. Karta czy aplikacja nie będzie fizycznym nośnikiem, a jedynie identyfikatorem użytkownika, w związku z czym nie będzie konieczności fizycznego zapisu danej transakcji.

– W Lublinie od lat zmieniamy transport publiczny na nowoczesny, bardziej ekologiczny i przyjazny wszystkim użytkownikom. Dzięki wsparciu unijnemu zainwestowaliśmy już ponad pół miliarda złotych i jesteśmy w czołówce polskich miast określanych Smart City. Od lat wykorzystujemy możliwości, jakie niosą nowoczesne technologie. Kolejnym inteligentnym rozwiązaniem będzie system biletu elektronicznego, który przyniesie wiele udogodnień pasażerom korzystającym na co dzień z naszej komunikacji miejskiej jak również będzie narzędziem do wprowadzeni tzw. Lubelskiej Karty Mieszkańca, zgodnie z intencją wyrażoną przez Radę Miasta Lublin w uchwale z lutego 2018 r. – mówi Krzysztof Żuk, prezydent Miasta Lublin.

Zmiany na plus

Zmiany pozwolą na wprowadzenie nowoczesnych, niedostępnych dotychczas w lubelskiej komunikacji miejskiej rozwiązań i metod płatności. Mieszkańcy będą mogli korzystać z nowej taryfy biletowej, która oferować będzie rozwiązania:

  • płacisz za tyle, ile przejedziesz – taryfa przystankowa (check-in/out)

  • bilety okresowe na określoną liczbę dni

  • elektroniczna portmonetka – gromadzenie środków do zakupu biletów

  • płatność za przejazd bezpośrednio z karty płatniczej w nowoczesnym kasowniku EMV

Zaprojektowana aplikacja mobilna, czyli tzw. "karta w komórce" umożliwi pasażerowi sprawdzenie danych dotyczących jego konta (historia transakcji, stan doładowania) oraz skorzystania z "planera podróży" wraz ze sprawdzeniem najbardziej korzystnej ceny dla planowanego przejazdu czy zakupu biletów z niedostępnej dotychczas w Lublinie taryfy przystankowej, z zastosowaniem (check-in/out) i okresowych na dowolną ilość dni.

Nowa strona - nowe możliwości

Stworzona zostanie także zupełnie nowa strona www, która umożliwi dostęp do portalu i konta pasażera. Znajdą się tam informacje dotyczące stanu konta (odrębnie dla każdego z nośników, czy usług) historii transakcji, a także m.in. kalkulator cen biletu okresowego (na dowolną zadaną ilość dni) oraz sklep internetowy z opcją "moje ulubione bilety".

Uruchomienie nowego systemu biletu elektronicznego będzie możliwe dzięki stworzeniu nowoczesnej infrastruktury, która pozwoli na korzystanie ze wszystkich udogodnień. Chodzi o serwerownie z wyposażeniem i systemem backup do obsługi nowego systemu, biletomaty stacjonarne (55 sztuk), terminale doładowujące, czy czytniki kontrolerskie. Konieczne będzie także doposażenie pojazdów w biletomaty mobilne (50 sztuk) oraz w dodatkowe kasowniki EMV do obsługi zbliżeniowych kart bankowych.

Rok 2021

Uruchomienie nowego systemu planowane jest w 2021 roku. Zamówienie jest realizowane w ramach projektu unijnego "Niskoemisyjna sieć komunikacji zbiorowej dla północnej części LOF wraz z budową systemu biletu elektronicznego komunikacji aglomeracyjnej".

Lubelski Bilet Elektroniczny - to około 260 tysięcy wprowadzonych użytkowników, z których około 80-90 tysięcy jest aktywnych na co dzień. Obecny system funkcjonuje od sierpnia 2008 roku, nie posiada własnej sieci kodowań biletów elektronicznych (urządzenia jak i sklep www są własnością zewnętrznych dystrybutorów). Pasażerowie korzystają z karty z fizycznym zapisem biletów. Obecnie dostępnych jest 6 zewnętrznych aplikacji na telefon komórkowy, które służą do sprzedaży biletów jednoprzejazdowych i czasowych.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
bilet
Lublin
ZTM Lublin
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.