TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Puławy z ofertą od PAG na SDIP
TransInfo.pl - Opublikowano: 06.07.2018 13:00:33
Puławy z ofertą PAG na SDIP

5 lipca Gmina Puławy otworzyła oferty w przetargu na systemu dynamicznej informacji pasażerskiej (SDIP). Pojawiła się tylko jedna propozycja i to od nowego gracza w tym segmencie.

5 lipca Gmina Puławy otworzyła oferty w przetargu na systemu dynamicznej informacji pasażerskiej (SDIP). Pojawiła się tylko jedna propozycja i to od nowego gracza w tym segmencie.

W puławskim przetargu jedyną ofertę złożyła firma PAG z Puchaczowa, która do tej pory w branży transportu publicznego była znana z kolejowych zapowiedzi głosowych. Jej cena to 194 340 PLN i 5 lat gwarancji.

Z kolei budżet zamawiającego wyniósł 154 522,51 PLN. Nie jest to duże przekroczenie, także spodziewamy się wyboru oferty PAG.

Oferta zostanie teraz poddana ocenie z uwzględnieniem 2 kryteriów: ceny (60%) i okresu gwarancji (40%). W zamówieniu wykonawca musiał udzielić gwarancji na okres minimum 36 miesięcy licząc od dnia odbioru końcowego przedmiotu umowy. Każde urządzenie w systemie musi zostać wymienione na nowe, jeśli ulegnie trzykrotnej awarii z tego samego powodu.

Puławski system

Przedmiotem zamówienia Gmina Puławy była dostawa i instalacja systemu dynamicznej informacji pasażerskiej (SDIP) wraz z systemem łączności bezprzewodowej w publicznej komunikacji autobusowej, której operatorem jest Miejski Zakład Komunikacji – Puławy Sp. z o.o. w Puławach dla 3 przystanków autobusowych położonych w gminie Puławy, na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Puławy.

Inwestycja będzie realizowana w ramach projektu pod nazwą: "Rozwój zrównoważonego transportu łączącego Puławy i jego obszar funkcjonalny" współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014 – 2020. SDIP ma zostać wykonany do 28 września.

Puławski SDIP ma składać się z:

- 3 dwustronnych elektronicznych (diodowych) przystankowych tablic informacyjnych, w tym tablic 7-wierszowych (2 sztuki), tablicy 3 –wierszowej, wraz z urządzeniami do komunikacji z serwerem, współpracujących z systemem monitorowania i zarządzania flotą, a w szczególności z serwerem pozycji pojazdu (GPS), komputerami pokładowymi i systemem łączności,

- oprogramowania użytkowego dla tablic wraz z licencjami.

Celem wdrożenia przez miasto SDIP jest:

- ułatwienie pasażerom zorientowania się, w którym kierunku podążają i w jakim miejscu się w obecnej chwili znajdują,

- wskazywanie przebiegu trasy i numeru linii, przystanku początkowego i docelowego oraz innych istotnych informacji,

- informowanie pasażerów oczekujących na przystanku o kierunku, numerze linii i faktycznym czasie pozostałym do przyjazdu autobusu,

- wyświetlanie komunikatów specjalnych w zależności od wymagań zamawiającego (np. data, godzina, dzień tygodnia, serwis wiadomości, ogłoszenia, reklamy).

Tablice SDIP mają znaleźć się na 3 przystankach - Żuławy (Kościół) – Gołąb (tablica 3- wierszowa), Radomska – Góra Puławska (tablica 7 -wierszowa), Radomska – Góra Puławska (tablica 7- wierszowa).

Specyfikacja tablic

Tablice będą wykonane w technologii LED SMD z diod wysokiej jasności koloru bursztynowego. Muszą być one zbudowane z 1 matrycy, tzn. mają posiadać jednorodne pole diodowe bez odstępów oddzielających poszczególne wiersze. Szyby w obudowach tablic mają być pokryte zewnętrzną powłoką antyrefleksyjną. Powierzchnia czołowa tablic musi być zabezpieczona przed parowaniem i szronieniem. Zamawiający chce, aby tablice były wyposażone w czujnik natężenia światła zewnętrznego, który automatycznie dobiera jasność świecenia w zależności od występujących warunków pogodowych i pory dnia. Zadaniem tego czujnika jest pomiar natężenia światła panującego w otoczeniu i przesyłanie informacji do układów regulujących jasnością świecenia samej tablicy. Słupy do montażu tablic muszą być konstrukcją stalową, cynkowaną ogniowo, malowaną proszkowo.

Każda z 3 tablic będzie przedstawiać następujące informacje: o najbliższych odjazdach, aktualny czas, herb Gminy Puławy, wyśrodkowaną nazwę przystanku, napisane na obudowie tablicy bezpośrednio nad matrycą LED nagłówki kolumn: "Linia", "Kierunek", "Odjazd". Informacje prezentowane na tablicach dotyczyć będą maksymalnie najbliższych 40 minut. W sytuacji, gdy liczba danych o potwierdzonych, a także teoretycznych odjazdach będzie mniejsza od liczby wierszy na tablicy, pozostałe wiersze pozostaną puste. W przypadku braku danych o rzeczywistym czasie odjazdu danego pojazdu tablice mają wyświetlić informację rozkładową. Dodatkowe informacje będzie można także wyświetlić wykorzystując w tym celu ostatni cały wiersz tablicy. W przypadku, gdy treść komunikatu tekstowego nie będzie mieścić się na tablicy, treść komunikatu powinna być automatycznie przesuwana w kierunku lewej krawędzi tablicy. Wszystkie tablice powinny być wyposażone w moduł zapowiedzi głosowych informujący osoby niewidome o godzinie przybycia pojazdu lub minutach jakie zostały do przybycia pojazdu, numerze linii i kierunku jazdy, poczynając chronologicznie od autobusów które przyjadą najwcześniej. Komunikaty powinny być emitowane po wciśnięciu przycisku zainstalowanego na słupie, na którym zamontowana zostanie tablica podsystemu SDIP.





Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
SDIP
MZK Puławy
PAG
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.