TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Rewizor w Bydgoszczy: trzy lata kontroli biletów
TransInfo.pl - Opublikowano: 08.05.2019 14:30:40
Rewizor w Bydgoszczy: trzy lata kontroli biletów

Rewizor zacznie świadczyć usługi kontroli biletów począwszy od dnia 1 czerwca 2019 roku, a zakończy w dniu 31 maja 2022 roku.

Miasto Bydgoszcz w dniu 15 kwietnia podpisało umowę z Rewizor Sp. z o.o., której przedmiotem jest kontrola biletów w pojazdach lokalnego transportu zbiorowego w Bydgoszczy wraz z windykacją i egzekucją należności z tytułu jazdy bez ważnego biletu.

Spółka zacznie świadczyć usługi począwszy od dnia 1 czerwca 2019 roku, a zakończy w dniu 31 maja 2022 roku. Wartość kontraktu to 12 647 032,20 PLN brutto.

Wybór firmy nastąpił wskutek rozstrzygnięcia przetargu, gdzie Rewizor nie miał żadnej konkurencji. Problemem była jedynie wysoka cena, ale jak się okazało miasto znalazło brakujące środki.

Więcej niż kontrola

Zatem na podstawie zawartej umowy Rewizor zobowiązany będzie do wykonywania w szczególności następujących czynności:

- prowadzenia kontroli biletów na wszystkich liniach komunikacyjnych organizowanych przez Miasto Bydgoszcz oraz na obszarze gmin, z którymi zawarto porozumienie o wspólnej organizacji publicznego transportu zbiorowego. Liczba kontroli ma wynosić zgodnie z ofertą Rewizora 12 000 w trybie podstawowym w miesiącu kalendarzowym. Ponadto, mają być przeprowadzane kontrole w trybie dodatkowym, zlecone przez zamawiającego. W okresie wakacyjnym (lipiec, sierpień), z uwagi na zmniejszony zakres świadczonych usług przewozowych, liczba przeprowadzonych kontroli w trybie podstawowym nie może być mniejsza niż 10 500. Minimalna liczba kontroli w trybie podstawowym, która musi być przeprowadzona w tramwajach wynosi 22% całkowitej miesięcznej liczby kontroli prowadzonej w trybie podstawowym, natomiast dla autobusów - 78% całkowitej miesięcznej liczby kontroli prowadzonej w trybie podstawowym,

- nakładania i pobierania opłat dodatkowych i opłat przewozowych określonych we właściwej uchwale Rady Miasta Bydgoszczy w sprawie sposobu ustalania wysokości opłat dodatkowych z tytułu przewozu osób i bagażu oraz wysokości opłaty manipulacyjnej w publicznym transporcie zbiorowym w Bydgoszczy,

- odstępowania od nałożonych opłat dodatkowych w uzasadnionych przypadkach i pobierania opłat manipulacyjnych,

- prowadzenia windykacji i egzekucji opłat na określonych zasadach,

- przyjmowania od pasażerów reklamacji z tytułu nałożonych opłat dodatkowych i przekazywania ich do rozpatrzenia przez zamawiającego.

Ciągła kontrola

Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia kontroli w sposób ciągły, we wszystkie dni tygodnia, przez całą dobę, ze szczególnym uwzględnieniem szczytu przewozowego i godzin nocnych, z zachowaniem miesięcznego harmonogramu kontroli. Za jedną "kontrolę biletów w trybie podstawowym" uznaje się wejście kontrolerów do pojazdu i odbicie kontrolki w kasowniku, w grupie kontrolerskiej liczącej co najmniej dwie osoby i sprawdzenie, czy wszyscy pasażerowie w pojeździe posiadają bilety na przejazd, a w przypadku przejazdu ulgowego lub bezpłatnego, dodatkowo dokumenty potwierdzające te uprawnienia. Jako kolejnej kontroli ZDMiKP nie uzna wejścia tej samej grupy kontrolerskiej do tego samego pojazdu i na tym samym przystanku, na którym właśnie zakończono kontrolę. Zastrzeżenie to nie dotyczy tramwajów dwuwagonowych oraz dowolnych pojazdów na pętlach.

Oprócz kontroli biletów realizowanej w trybie podstawowym, Rewizor zobowiązany będzie prowadzić kontrole w trybie dodatkowym, które będą wyznaczone przez zamawiającego. Spółka będzie realizowała zamówienie przy pomocy minimum 30 kontrolerów, w przeliczeniu na pełne etaty. W ramach zamówienia zwycięska firma będzie zobligowana do utrzymywania minimum jednego stałego punktu obsługi klientów, od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 16:00, w tym w każdy wtorek do godziny 18:00, zapewniającego co najmniej możliwość wpłat z tytułu nałożonych opłat oraz przyjmowania reklamacji od pasażerów, skarg i wniosków.

Windykacja należności

W ramach umowy, wykonawca prowadził również będzie windykację i egzekucję wszelkich należności zamawiającego z tytułu jazdy bez ważnego biletu w sposób niedopuszczający do przedawnienia roszczenia, z uwzględnieniem możliwości niedochodzenia przed sądem spraw niecelowych lub ekonomicznie nieuzasadnionych.

Do tego zadania wchodzi również obowiązek kierowania pisemnego wezwania do zapłaty, zawierającego ostrzeżenie o zamiarze przekazania danych pasażera do odpowiedniego rejestru długów i o dochodzeniu należności przed sądem. Wykonawca prowadzić będzie windykację należności także poprzez kierowanie w imieniu zamawiającego spraw do sądu, w celu uzyskania orzeczenia sądowego wraz z klauzulą wykonalności, a następnie do komorników.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
kontroler
Rewizor
Bydgoszcz
ZDMiKP Bydgoszcz
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.