TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Rower przed hulajnogą w wyścigu pod prądem
- Opublikowano: 15.04.2019 13:29:04
Rower przed hulajnogą w wyścigu pod prądem

W nietypowym pojedynku na ulicach Katowic zmierzyły się tramwaj, oraz elektryczne: samochód, rower, deskorolka i hulajnoga.

W nietypowym pojedynku na ulicach Katowic zmierzyły się tramwaj, oraz elektryczne: samochód, rower, deskorolka i hulajnoga.

Do pokonania miały trasę z katowickiego Załęża (lokal Hackerspace Silesia przy ulicy Ondraszka 17) na ulicę Warszawską 56 (siedziba Fundacji Napraw Sobie Miasto) z zadaniem pośrednim na poczcie głównej. Czy bycie bezemisyjnym wiąże się z utratą prędkości?

Dla większości typujących wyniki zwycięstwo roweru nie było zaskoczeniem, choć dużą niepewność wzbudzał fakt potrzeby pozostawienia roweru na czas realizacji zadania na poczcie. Mimo wszystko łączną trasę udało się pokonać w czasie niewiele przekraczającym kwadrans.

W wyścigach GOPgear z reguły jeżdżę rowerem i bardzo często osiągam dobre wyniki - tym razem do dyspozycji miałem elektryczny rower Lovelec. Całe szczęście w wersji składanej, co ułatwiło mi wejście na pocztę przy braku stojaków - mówi Dominik Czech, członek inicjatywy GOPgear, jednocześnie członek zarządu stowarzyszenia Hackerspace Silesia.

Dominik większość trasy na bardzo poręcznym składaku miejskim pokonał jeżdżąc po jezdniach, gdyż na tej trasie, oprócz fragmentu drogi rowerowej przy poczcie, dedykowana infrastruktura prawie nie istnieje.

Drugie miejsce przypadło zyskującym coraz większą popularność, szczególnie wśród pracowników korporacji, hulajnogom elektrycznym. Największym problemem okazała się tutaj jazda po chodniku, co na tę chwile jest obowiązkiem prawnym, pomimo osiągania przez takie hulajnogi prędkości na poziomie 25 km/h.

Na wąskich katowickich chodnikach trzeba było bardzo uważać, żeby nie zrobić krzywdy pieszym. Dodatkowo największym problemem były krawężniki i rozmaite rodzaje nawierzchni - mówi Maciej Lorek, uczestnik wyścigu z GOPgear.

Ekipa z hulajnogami potrzebowała około 20 minut na pokonanie całej trasy.

Na trzecim miejscu pojawiła się jednocześnie ekipa z samochodu oraz elektryczna deskorolka z czasem 26 minut.

Sam finisz był emocjonujący. Po drodze też nie brakło "przygód", wśród których najbardziej irytującą była nawierzchnia w formie "kocich łbów" oraz bardzo długie oczekiwanie na światłach - przyznaje jeżdżący na deskorolce Mirosław Wierzbicki, pomysłodawca wyścigu z GOPgear.

Samochodem, który stanął w szranki pojedynku został wypożyczony z wypożyczalni GreenGoo.

Mieliśmy sporo szczęścia - mówi Michał Długajczyk, kierowca oraz jeden z organizatorów wyścigu z ramienia GOPgear - samochody z wypożyczalni na Załężu to rzadki widok. Poza tym skorzystaliśmy z tego, że samochód elektryczny parkuje w centrum bez opłat – dodaje.

Członków formacji GOPgear, na co dzień mocno promujących transport zbiorowy, najbardziej zmartwiła jednak klęska tramwaju.

To jasne, że na tak krótkim dystansie dojście do i z tramwaju stanowi duży procent czasu całej trasy, ale ostatniego miejsca się nie spodziewaliśmy - mówi Maciej Fliegel z GOPgear, na co dzień miłośnik tramwajów. Natomiast trzeba uczciwie powiedzieć, że na przystanku czekaliśmy aż 8 minut - gdybyśmy mieli więcej szczęścia - trafilibyśmy na podium – dodaje.

Wśród największych problemów ekipa testująca ten wariant zaliczyła brak zielonej fali dla tramwajów oraz powolną wymianę pasażerów w leciwym wysokopodłogowym tramwaju sprowadzonym z Niemiec.

Ekipa GOPgear, działająca w Fundacji Napraw Sobie Miasto, już trzeci rok testuje komunikację na różnych trasach Metropolii GZM. Poza tym znana jest z wielu ciekawych happeningów jak np. pokaz mody w pociągu Kolei Śląskich czy przemarsz z własnoręcznie zbudowanym tramwajem po postulowanej trasie tramwaju do Miechowic. Wkrótce kolejne wydarzenia, warto więc śledzić fanpage GOPgear.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
rower
hulajnoga
Katowice
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.