TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

SDIP od Dysten i MPT za drogi dla Szczecinka
- Opublikowano: 11.05.2018 16:29:22
SDIP od Dysten i MPT za drogi dla Szczecinka

Miasto Szczecinek w marcu ogłosiło przetarg na rozbudowę SDIP wraz z modernizacją głównych przystanków autobusowych w Szczecinku. Właśnie anulowano to postępowanie.

Miasto Szczecinek w marcu ogłosiło przetarg na rozbudowę dynamicznego systemu informacji pasażerskiej wraz z modernizacją głównych przystanków autobusowych w Szczecinku. Właśnie anulowano to postępowanie

Inwestycja miała być realizowana w formule "zaprojektuj i wykonaj". Zachodniopomorskie miasto czekało na oferty do 9 kwietnia. Wpłynęły dwie:

  • Dysten Sp. z o.o. z ceną: 3 490 740,00 PLN brutto

  • MPTechnology Sp. z o.o. z ceną: 3 388 650,00 PLN brutto.

Tymczasem zamawiający przygotował na to zadanie budżet w wysokości ... 1 800 000,00 PLN.

Oferty więc znacząco przekroczyły możliwości miasta i nie pozostawało nic innego jak unieważnienie przetargu. Nie nastąpiło to jednak od razu. Miasto ponad 2 tygodnie zastanawiało się czy nie znajdzie dodatkowych środków. Dopiero 27 kwietnia została podjęta decyzja o unieważnieniu zamówienia.

Pytanie brzmi nie czy, a kiedy nastąpi kolejne rozdanie. Należy przypomnieć, że przedsięwzięcie jest dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020. Jedno jest pewne – mieszkańcy nie doczekają się nowych wiat i rozbudowy SDIP w tym roku.

Co miało zostać wykonane?

Przedmiotem zamówienia było zaprojektowanie, wykonanie i oddanie robót budowlanych polegających na wykonaniu i posadowieniu 24 nowych wiat przystankowych wyposażonych w system dynamicznej informacji pasażerskiej (DSIP) wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Termin wykonania zamówienia był podzielony na etapy. Koniec robót i przekazanie zamawiającemu obiektów było zaplanowane do 10 grudnia. Na podstawie kryterium wielkości ruchu pasażerskiego i lokalizacji wybrano 24 przystanki autobusowe na terenie miasta, na których miały być wymienione wiaty przystankowe. Dla wytypowanych przystanków wyodrębniono dwa typy wiat opartych na tym samym schemacie funkcjonalnym i wizualnym w zależności od ilości osób oczekujących, możliwości realizacyjnych, szerokości chodników, odległości od pasów ruch pojazdów i innych lokalnych uwarunkowań.

Przypomnijmy, że zakres robót budowlanych dla 24 wiat przystankowych miał objąć następujące prace:

- demontaż 22 wiat, w sposób umożliwiający ich montaż w innych lokalizacjach wraz z przetransportowaniem w miejsce wskazane przez zamawiającego,

- demontaż i utylizacja jednej wiaty (ul. Kościuszki),

- demontaż tablic LED Dysten oraz słupa stalowego cynkowanego w sposób umożliwiający ich montaż w innych lokalizacjach wraz z przetransportowaniem w miejsce wskazane przez zamawiającego,

- posadowienie 24 wiat bezpośrednio na prefabrykowanych punktowych blokach fundamentowych,

- wykonanie nawierzchni z nowej kostki polbruk wraz z podbudową,

- wykonanie zasilania elektroenergetycznego zgodnie z warunkami technicznymi przyłączenia,

- wyposażenie wiat w jednobarwną tablicę do wyświetlania informacji pasażerskiej i wielobarwny monitor do wyświetlania informacji miejskich,

- budowa stanowiska operatora monitoringu dla 94 kamer w budynku przy ul. Karlińskiej 15 w Szczecinku, w celu obsługi 24 kamer instalowanych na przystankach oraz 36 istniejących z uwzględnieniem dodatkowej rezerwy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.