TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Świnoujście z pięciu ofert na KSZR wybiera Via Vistulę
TransInfo.pl - Opublikowano: 12.06.2018 16:00:03
Świnoujście z pięciu ofert na KSZR wybiera Via Vistulę

Miasto Świnoujście podpisało umowę z Via Vistula Franek i Sapoń Sp. J., której przedmiotem jest opracowanie koncepcji kompleksowego systemu zarządzania ruchem (KSZR)

Miasto Świnoujście podpisało umowę z Via Vistula Franek i Sapoń Sp. J., której przedmiotem jest opracowanie koncepcji kompleksowego systemu zarządzania ruchem (KSZR) w Świnoujściu. Spółka została wybrana w drodze przetargu nieograniczonego, do którego stanęło łącznie 5 oferentów:

1. Trako Projekty Transportowe Szamborski i Szelukowski Sp. J. z ceną 86000 PLN brutto,

2. Via Vistula Franek i Sapoń Sp. J. z ceną 85977 PLN brutto,

3. WYG International Sp. z o.o. z ceną 140220 PLN brutto,

4. LPW Sp. z o.o. z ceną 93480 PLN brutto,

5. P.H.U Telsat Grzegorz Kawka z ceną 207870 PLN brutto.

Oferta Via Vistula pokonała konkurencję ceną, zdobywając 100 punktów, tj. zaledwie o 0,02 punkty więcej od drugiej w kolejności oferty Trako.

Terminy wykonania koncepcji

Przedmiot umowy ma zostać wykonany etapami. Najpierw powstanie koncepcja wstępna – w terminie 4 miesięcy od podpisania umowy, a następnie koncepcja ostateczna - w terminie 2 miesięcy od zatwierdzenia koncepcji wstępnej.

Co ma się znaleźć w koncepcji KSZR?

Koncepcja powinna być tak wykonana, aby stanowiła zintegrowane i elastyczne narzędzie do realizacji założeń polityki transportowej w mieście Świnoujście z uwzględnieniem posiadanego przez miasto modelu makroskopowego systemu transportowego oraz prognoz uwzględniających zmiany. Podstawową zmianą w systemie transportowym Świnoujścia będzie powstanie stałego połączenia pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w postaci tunelu i pozostawienie przeprawy promowej "Świnoujście – Warszów" (promy typu BIELIK).

W ramach opracowania KSZR wykonawca będzie musiał zweryfikować/wskazać/przeanalizować:

- priorytety rozwoju komunikacji zbiorowej;

- priorytety rozwoju komunikacji rowerowej;

- priorytety rozwoju stref pieszych i wyłączonych z ruchu;

- priorytety rozwoju systemu parkingowego;

- możliwość utworzenia linii tramwaju wodnego.

Kompleksowy system zarządzania ruchem powinien wspomagać działania w zakresie:

- zarządzania ruchem w granicach administracyjnych miasta Świnoujście (w tym m. in. poprzez propozycje elementów sterowania ruchem),

- zarządzania transportem zbiorowym z uwzględnieniem pojazdów wolnobieżnych (w tym m. in. dorożek, pojazdów przewożących turystów),

- zarządzania systemem parkingowym,

- ewentualnego wprowadzenia i zarządzania systemem roweru miejskiego.

Uwarunkowania miasta istotne dla koncepcji

Ponadto wykonawca przy tworzeniu koncepcji winien również wziąć pod uwagę następujące uwarunkowania Świnoujścia:

- funkcjonowanie portu morskiego wraz z terminalem pasażerskim (m. in. połączenie ze Skandynawią),

- połączenia transgraniczne z Niemcami, w tym 2 połączenia drogowe (ul. Wojska Polskiego, ul. Grunwaldzka) oraz 2 połączenia pieszo - rowerowe (ul. Krzywa, ul. Żeromskiego),

- linie kolejowe PKP zlokalizowane na prawobrzeżu (ul. Dworcowa) i linia kolejowa UBB zlokalizowana na lewobrzeżu (ul. 11 Listopada),

- funkcjonowanie transportu wodnego (m. in. połączenie promowe pomiędzy wyspami Uznam i Wolin, rejsy wycieczkowe - statki ADLER – SCHIFFE na trasie Świnoujście - Ahlbeck - Heringsdorf – Bansin i inne).



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
ITS
UM Świnoujście
TRAKO
WYG
Via Vistula
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.