TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Szczecin biletowo porównuje się z innymi. Jest tanio!
TransInfo.pl - Opublikowano: 17.10.2020 13:00:44
Szczecin biletowo porównuje się z innymi. Jest tanio! ; fot. UM Szczecin

Szczecin obniży stawki za bilety nawet o 25%

1 kwietnia 2021 roku Szczecin ucieknie z cenami biletów największym miastom. Podczas, gdy większość aglomeracji już teraz zapowiada podwyżki, tutaj będzie taniej.

Rewolucja taryfowa ma zostać wprowadzona w życie wiosną przyszłego roku. Potanieją przede wszystkim bilety okresowe, dobowe i wielodobowe od 10-25%. Dodajmy, że szczecińskie ceny biletów od 2012 roku nie zmieniły się - pomimo inflacji i zwiększających się nakładów na komunikację miejską.

-"Komunikacja miejska jest jednym z najważniejszych elementów żywej, miejskiej tkanki. Rozwój miast uzależniony jest właśnie od polityki zrównoważonego transportu. W Szczecinie proces zmian rozpoczął się kilka lat temu i wciąż trwa. Jego kulminacja jeszcze przed nami, dlatego wynikiem szerokiej dyskusji na ten temat są planowane zmiany w strefie płatnego parkowania, co pociąga za sobą następne decyzje - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy ZDiTM i dodaje: -"Podczas, gdy w trudnym czasie pandemii władze metropolii, szukając oszczędności, podnoszą ceny biletów, Szczecin przyjmuje odwrotną strategię. Zmniejszenie opłat za bilety kresowe ma być zachętą do korzystania z komunikacji miejskiej. Działania są spójne i zawierają się nie tylko w polityce transportu zrównoważonego, ale także części parkingowej. Plany są długofalowe, a ich kierunek został już nadany."

Poniżej szczecińska taryfa od 1 kwietnia 2021 roku:


Szczecin na tle innych

Analiza taryf i opłat za komunikację miejską w największych aglomeracjach jest trudna ze względu na zróżnicowany obszar, liczbę mieszkańców oraz wprowadzone strefy. Nie zmienia to jednak faktu, że liczby mówią same za siebie, a Szczecin wypada w zestawieniu najlepiej:


Transportowe inwestycje

Szczecin to nie tylko tanie bilety, ale coraz wyższa jakość komunikacyjnych usług, co z kolei wynika z lepszej infrastruktury. Szereg inwestycji w komunikację miejską w ostatnich latach pokazuje, że zrównoważony transport jest szczecińskim priorytetem. To m.in.:

  • Szczeciński Szybki Tramwaj i plany jego przedłużenia,

  • modernizacja zajezdni, budowa pętli Turkusowa, przebudowa ulicy Szafera, placu Szarych Szeregów i Wyszyńskiego,

  • powstanie Szczecińskiej Kolei Metropolitarnej, w tym przebudowa lub modernizacja linii kolejowych o długości 23,75 km, budowa zintegrowanych węzłów i przystanków z parkingami P&R i B&R (windy, podjazdy dla osób niepełnosprawnych) + urządzeniami integracji transportu takich jak tablice informacji pasażerskiej, biletomaty i kasowniki.

  • dodatkowe linie autobusowe i tramwajowe, zmiany w siatce połączeń. Pojazdy szczecińskiej komunikacji miejskiej przejeżdżają o ponad 2 miliony kilometrów więcej niż jeszcze 8 lat temu. Powstało ponad 20 dodatkowych linii i prawie 200 przystanków. Szczecin wprowadził też cały czas innowacyjną w Polsce usługę "Transport na żądanie".



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
bilet
budżet
Szczecin