TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Szczeciński CSZKM doczeka się konserwacji
TransInfo.pl - Opublikowano: 06.02.2019 18:30:37
Szczeciński CSZKM doczeka się konserwacji; fot. ZDiTM Szczecin

Po wdrożeniu systemu zarządzania komunikacją miejską w Szczecinie, przyszedł czas na jego utrzymanie.

Po wdrożeniu systemu zarządzania komunikacją miejską w Szczecinie, przyszedł czas na jego utrzymanie.

Miasto ogłosiło przetarg, w którym szuka firmy chętnej do podjęcia się tego zadania. Zwycięzca przetargu będzie świadczył usługi do końca tego roku. Przypomnijmy, że system ten został wdrożony przez firmę GMV i funkcjonuje w mieście od kilku lat. Mieszkańcy zdążyli się jednak przyzwyczaić do częstych awarii urządzeń dostarczonych w ramach wspomnianego systemu, tj. m.in. biletomatów, kasowników biletu elektronicznego, czy tablic na przystankach z dynamiczną informacją pasażerską. Jest więc szansa na to, że system ten będzie (w pełni) sprawny.

Zakres zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług serwisu pogwarancyjnego (rozumianego jako utrzymanie w pełnej sprawności, konserwacji i konfiguracji) oraz rozwoju sprzętu i oprogramowania centralnego systemu zarządzania komunikacją miejską (CSZKM), będącego w posiadaniu zamawiającego w Szczecinie.

Usługi, które mają być świadczone przez zwycięskiego wykonawcę zostały podzielone na dwie grupy: usługi standardowe oraz usługi dodatkowe dotyczące rozwoju oprogramowania. Wśród tych pierwszych miasto wyróżniło:

- utrzymanie funkcjonalności sprzętu i oprogramowania, w tym usługi serwisu i utrzymania pogwarancyjnego oprogramowania – usuwanie zarejestrowanych awarii/usterek lub awarii krytycznych,

- usługi serwisu i utrzymania pogwarancyjnego sprzętu – tablic SIP oraz urządzeń pokładowych (zarówno w lokalizacji, jak i pozamiejscowo – w warsztacie wykonawcy), w tym przeglądy i konserwacje sprzętu,

- utrzymanie sprawnej łączności GSM (z wyłączeniem samych kart SIM).

Z kolei usługi dodatkowe według miasta, to usługi rozwoju i wsparcia rozwoju świadczone na prośbę zamawiającego, zgodnie z dodatkowym, pisemnym zleceniem złożonym przez zamawiającego. Wykonawca przedstawi zamawiającemu do akceptacji oszacowany nakład pracy i wyrażony w liczbie roboczogodzin niezbędnych na wykonanie zlecenia. Liczba roboczogodzin na usługi dodatkowe wliczona będzie w cenę oferty – 100 roboczogodzin. Zamawiający zastrzegł sobie możliwość uruchomienia zamówienia dodatkowego na kolejne roboczogodziny przy zachowaniu ceny jednej roboczogodziny z oferty.

W ramach zamówienia wykonawca zobowiązany będzie do utrzymywania dyspozycyjności i dozoru technicznego oraz podejmowania wszelkich czynności zapewniających utrzymanie w pełnej sprawności technicznej oprogramowania oraz sprzętu CSZKM. Wykonawca ma zapewnić usługę telefonicznego wsparcia serwisowego 24h/dobę do usuwania awarii krytycznych w oprogramowaniu CSZKM. Obowiązkiem wykonawcy będzie również dbanie o jednoznaczne i czytelne wyświetlenie wszystkich sygnałów świetlnych i komunikatów na tablicach oraz poprawne działanie biletomatów, poprzez bieżące naprawy usterek zgłaszane przez zamawiającego za pośrednictwem dedykowanego serwisu internetowego.

Warunki przetargu

Zamawiający zaplanował otwarcie ofert w dniu 11 lutego. Miasto określiło trzy kryteria oceny ofert, tj. cenę (55%), cenę jednostkową brutto za wykonanie jednej roboczogodziny usługi dodatkowej dotyczącej rozwoju oprogramowania (5%), czas usunięcia awarii systemu biletowego uniemożliwiającej zakup biletu (40%).



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
ITS
ZDiTM Szczecin
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.