Wrocław likwiduje bilety jednorazowe na linie pospieszne i nocne, a także bilety na linie podmiejskie.
Wrocław likwiduje bilety jednorazowe na linie pospieszne i nocne, a także bilety na linie podmiejskie.
Zastąpi je bilet jednorazowy na wszystkie linie – 3,40 zł normalny i 1,70 zł ulgowy. Po zakończeniu konsultacji, projekt uchwały zostanie przekazany na sesję Rady Miejskiej 21 marca. Po zgodzie radnych zmiany zaczną obowiązywać od 1 września.
Obniżce ulegną także ceny biletów okresowych imiennych:
30-dniowego na wszystkie linie z 98 zł na 90 zł,
60-dniowego na wszystkie linie ze 180 zł na 170 zł,
semestralnego na dwie dowolne linie z 250 zł na 230 zł,
30-dniowego aglomeracyjnego na wszystkie linie z 86 zł na 72 zł.
Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Wrocławia
W stolicy Dolnego Śląska zacznie również obowiązywać Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej - dokument partycypacyjny, który obejmuje wszelkie działania z zakresu kształtowania zachowań komunikacyjnych.
– W ramach projektu do tej pory odbyło się 6 spotkań dla mieszkańców i interesariuszy. Pozwoliły one na zebranie oczekiwań i potrzeb w zakresie przemieszczania się po mieście, a następnie wypracowanie projektu dokumentu, który właśnie teraz wystawiony został do konsultacji. Określamy w nim najważniejsze i najpilniejsze zadania na najbliższe lata w zakresie mobilności. Systematycznie chcemy ten plan dalej wdrażać. Będzie to drogowskaz do realizacji konkretnych zadań inwestycyjnych na następne lata – podkreśliła Monika Kozłowska-Święconek, dyrektor Biura Zrównoważonej Mobilności UMW.
Plan, sporządzony w oparciu o wytyczne UE to gotowe narzędzie do podejmowania decyzji, nie tylko budżetowych, ale także z zakresu zarządzania miastem. W pierwszej piątce najpilniejszych i najważniejszych działań znalazły się m.in. poprawa infrastruktury torowej, kontynuacja prac nad rozwojem tras tramwajowych zgodnie z Wrocławskim Programem Tramwajowym, nowe przejścia dla pieszych w centrum, uspokojenie ruchu oraz więcej zieleni w centrum i Śródmieściu, a także rozwijanie przestrzeni dla pieszych i rowerzystów.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.