TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Tańsze bilety i nowy plan we Wrocławiu
- Opublikowano: 07.02.2019 16:38:02
Tańsze bilety i nowy plan we Wrocławiu (foto: wroclaw.pl)

Wrocław likwiduje bilety jednorazowe na linie pospieszne i nocne, a także bilety na linie podmiejskie.

Wrocław likwiduje bilety jednorazowe na linie pospieszne i nocne, a także bilety na linie podmiejskie.

Zastąpi je bilet jednorazowy na wszystkie linie – 3,40 zł normalny i 1,70 zł ulgowy. Po zakończeniu konsultacji, projekt uchwały zostanie przekazany na sesję Rady Miejskiej 21 marca. Po zgodzie radnych zmiany zaczną obowiązywać od 1 września.

Obniżce ulegną także ceny biletów okresowych imiennych:

30-dniowego na wszystkie linie z 98 zł na 90 zł,

60-dniowego na wszystkie linie ze 180 zł na 170 zł,

semestralnego na dwie dowolne linie z 250 zł na 230 zł,

30-dniowego aglomeracyjnego na wszystkie linie z 86 zł na 72 zł.

Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Wrocławia

W stolicy Dolnego Śląska zacznie również obowiązywać Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej - dokument partycypacyjny, który obejmuje wszelkie działania z zakresu kształtowania zachowań komunikacyjnych.

– W ramach projektu do tej pory odbyło się 6 spotkań dla mieszkańców i interesariuszy. Pozwoliły one na zebranie oczekiwań i potrzeb w zakresie przemieszczania się po mieście, a następnie wypracowanie projektu dokumentu, który właśnie teraz wystawiony został do konsultacji. Określamy w nim najważniejsze i najpilniejsze zadania na najbliższe lata w zakresie mobilności. Systematycznie chcemy ten plan dalej wdrażać. Będzie to drogowskaz do realizacji konkretnych zadań inwestycyjnych na następne lata – podkreśliła Monika Kozłowska-Święconek, dyrektor Biura Zrównoważonej Mobilności UMW.

Plan, sporządzony w oparciu o wytyczne UE to gotowe narzędzie do podejmowania decyzji, nie tylko budżetowych, ale także z zakresu zarządzania miastem. W pierwszej piątce najpilniejszych i najważniejszych działań znalazły się m.in. poprawa infrastruktury torowej, kontynuacja prac nad rozwojem tras tramwajowych zgodnie z Wrocławskim Programem Tramwajowym, nowe przejścia dla pieszych w centrum, uspokojenie ruchu oraz więcej zieleni w centrum i Śródmieściu, a także rozwijanie przestrzeni dla pieszych i rowerzystów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.