TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Tarnowski węzeł przesiadkowy - do trzech razy sztuka?
- Opublikowano: 04.06.2019 11:30:21
Tarnowski węzeł przesiadkowy - do trzech razy sztuka?

Węzeł Krakowska-Planty w Tarnowie poczeka na trzeci już przetarg.

Mieszkańcy Tarnowa dłużej poczekają na węzeł przesiadkowy Krakowska – Planty. Miasto nie otrzymało żadnych ofert od wykonawców i unieważniło (powtórne już) postępowanie przetargowe. Będzie zatem konieczne powtórzenie przetargu.

W tej sytuacji wątpliwe wydaje się być dotrzymanie terminu realizacji przedsięwzięcia do 1 czerwca 2020 roku. Inwestycja ma być realizowana w ramach projektu pod nazwą: "Integracja transportu publicznego w Tarnowie", współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Powyższy projekt obejmuje nie tylko budowę węzła Krakowska – Planty, ale również trzech innych węzłów: Chyszowska, Jasna II i Szkotnik.

Krakowska – Planty – zakres budowy

Węzeł ma być zlokalizowany, przy skrzyżowaniu ulic Krakowskiej i Dworcowej. Powierzchnia terenu inwestycji wynosi 1250 m2, a zakresem budowy ma być objęty w szczególności:

- 1 peron dla komunikacji miejskiej i prywatnej – 5 miejsc dla autobusów o długości 15 m każde i szerokości 3 m oraz 3 miejsca dla busów o długości 10 m każde i szerokości 3 m,

- 1 peron przeznaczony pod obsługę pieszych - ma to być peron o szerokości 5,50 m wraz z 4 podświetlanymi zadaszeniami peronowymi o długościach ok. 6,00 m,

- 1 miejsce postojowe typu Kiss&Ride (równoległe) oraz skos wjazdowy i wyjazdowy 1:2, zlokalizowane przy ul. Dworcowej,

- 12 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych – w tym 11 miejsc postojowych dla pojazdów osobowych i 1 miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych. Miejsca mają być przeznaczone wyłącznie na potrzeby osób parkujących samochód i przesiadających się na środek komunikacji zbiorowej,

- 1 zadaszona wiata rowerowa wyposażona w stojaki rowerowe (barierki typu odwróconego "U") o długości 16,00 m – 15 stojaków (na 30 rowerów),

- samoobsługowa stacja napraw dla rowerów, wyposażona m.in. w obudowę wykonaną z ocynkowanej/kwasoodpornej blachy, wkrętaki, klucze, zestaw imbusów, pompkę z adapterem na wszystkie zawory, możliwość zawieszenia roweru w specjalnym uchwycie, QR CODE na urządzeniu pozwalający po zeskanowaniu smartfonem, na skorzystanie z instrukcji obsługi,

- 1 tablica pasażerskiej informacji przystankowej,

- biletomat MKA na betonowym fundamencie, odpowiadający normom miasta Tarnowa,

- strefa ładowania urządzeń mobilnych w formie automatu wyposażonego w 16 wtyczek przystosowanych do szybkiego ładowania wszystkich typów telefonów komórkowych używanych w Polsce,

- kamery monitoringu obejmujące cały teren węzła przesiadkowego,

- hot-spot (darmowy dostęp do sieci bezprzewodowej Wi-Fi),

- oświetlenie węzła,

- przyłącze światłowodowe doprowadzone do: monitoringu, tablicy pasażerskiej informacji przystankowej oraz biletomatu,

- przyłącze energetyczne do tablicy pasażerskiej informacji przystankowej, biletomatu i monitoringu,

- obiekt handlowy – likwidacja dwóch istniejących budynków i budowa nowych w jednej lokalizacji.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
węzeł
Tarnów
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.