TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

W całej aglomeracji powinny być analogiczne rozwiązania?
Karol Wach - Opublikowano: 16.05.2018 16:46:33
W całej aglomeracji powinny być analogiczne rozwiązania?

Czy mniejsze miasta powinny kopiować rozwiązania stosowane przez stolice metropolii? Na takie pytanie starali się odpowiedzieć uczestnicy panelu poświęconego Smart City w ramach EKG.

Czy mniejsze miasta powinny kopiować rozwiązania stosowane przez stolice metropolii? Na takie pytanie starali się odpowiedzieć uczestnicy panelu poświęconego Smart City w ramach EKG.
Jednej odpowiedzi na tak postawione pytanie nie ma. Nie wszystko bowiem co sprawdza się w Warszawie będzie dobrze funkcjonowało w Mińsku Mazowieckich. Z drugiej jednak strony podobne czy nawet identyczne rozwiązania mogą znacząco pomóc mieszkańcom Mińska, którzy dojeżdżają do pracy w stolicy. Najbardziej pożądanym rozwiązaniem byłoby to wprowadzające na terenie całej metropolii jednolite rozwiązania w zakresie np. taryfy, systemów biletowych czy płatności za parkingi. Takie rozwiązania są pożądane nie tylko w przypadku wspomnianego Mińska Mazowieckiego, ale również innych miast.
Parkingi powinniśmy budować nie w Warszawie a pod Warszawą – mówił zastępca prezydenta stolicy Michał Olszewski. I tak z punktu widzenia władz największego polskiego miasta pożądane jest aby pasażer zostawiał samochód na parkingu w Legionowie, Nowym Dworze Mazowieckim, Piasecznie, Otwocku, Grodzisku Mazowieckim czy nawet Mińsku Mazowieckim i kontynuował podróż do stolicy pociągiem. Nie jest naszym celem wybudowanie jak największej liczby parkingów w Warszawie – mówił Olszewski.
Aby taki system działał potrzeba integracji biletowej. A z tym nie jest wcale łatwo. Metropolia śląsko-zagłębiowska jest dopiero na etapie rozmów dotyczących integracji biletowej. Co więcej dwaj przewoźnicy kolejowi operujący w regionie nie honorują swoich biletów. Sytuacja w Warszawie i okolicach jest lepsza, ale nie idealna. Honorowanie biletów funkcjonuje, są też linie dowozowe. Postulowane powinno być natomiast rozszerzenie tej współpracy o koleje bilety Kolei Mazowieckich, WKD i ZTM. Dla przykłady z biletem ZTM pociągami WKD pojedziemy tylko w I strefie dalej już nie.
Reasumując należy stwierdzić, że kopiowanie rozwiązań, które nie sprawdzą się na terenie całej metropolii nie powinno być realizowane. Nie mniej jednak nie należy rezygnować z wzorców, które będą pożyteczne i przyniosą skutki w postaci integracji stolicy z miastami satelickimi.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
metropolia
parking
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.