Z końcem września zakończono instalację nowoczesnych mobilnych automatów biletowych we wszystkich warszawskich tramwajach.
Z końcem września zakończono instalację nowoczesnych mobilnych automatów biletowych we wszystkich warszawskich tramwajach. Od tej pory w każdym pojeździe możemy zapłacić kartą płatniczą i smartfonem.
To efekt umowy, jaką Mennica Polska podpisała w listopadzie 2018 roku ze spółką Tramwaje Warszawskie - na leasing co najmniej 583 nowoczesnych biletomatów. Zamówienie może finalnie dotyczyć kolejnych 178 urządzeń, które trafiłyby do nowych tramwajów.
-"W portfelach Polaków znajduje się najwięcej kart zbliżeniowych w Europie. Jesteśmy również liderem w kwestii częstotliwości ich używania, a to wprost wskazuje na potencjał rozwoju tej formy wnoszenia opłat za przejazd. Warto również by prośrodowiskowe podejście władz wielu miast znajdowało odzwierciedlenie w wykorzystywaniu takich form płatności w transporcie, gdzie nie jest konieczne drukowanie biletu papierowego – mówi Jacek Sieński, Dyrektor Działu Handlowego Płatności Elektronicznych w Mennicy Polskiej
Smart cities
Odpowiedzią na wskazane powyżej potrzeby i trendy są
rozwiązania typu Open Payment System, gdzie płatność bezstykowa jest możliwa
bezpośrednio w pojeździe, a papierowy bilet zastąpiono wersją elektroniczną
zapisywaną w systemie centralnym. W takiej opcji karta płatnicza to
jednocześnie identyfikator transakcji w przypadku kontroli.
Modelowym przykładem funkcjonowania rozwiązania są Wrocław – gdzie wdrożony i konsekwentnie rozwijany system od lat jest uważany za najnowocześniejszy w Polsce i jeden z najbardziej nowoczesnych w Europie – a także Bydgoszcz. Płatności kartą zbliżeniową są dostępne w obu lokalizacjach we wszystkich pojazdach komunikacji miejskiej.
Bezstykowo, już w trakcie przejazdu, zapłacimy dzięki Mennicy Polskiej w Jaworznie, a w większych miastach również na jednej linii w Łodzi (na kolejnej zostanie uruchomiona do końca stycznia 2020 r.) i w ramach pilotażu w Gdańsku, który obejmuje dwie linie prowadzące na lotnisko.
Open Payment System to propozycja dla miast każdej wielkości.
-"Zwiększeniu dostępności inteligentnych rozwiązań w transporcie publicznym służy m.in. optymalizacja kosztów związana z odstąpieniem od rozwiązań, gdzie najwyższe nakłady ponosi się na zakup oraz postawienie biletomatów – podsumowuje Katarzyna Budnicka, Dyrektor ds. Płatności Elektronicznych w Mennicy Polskiej
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Gonią Wrocław ;)
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.