TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Walko o Nową Sól trwa: R&G vs. mpTechnology
TransInfo.pl - Opublikowano: 14.05.2019 11:30:46
Walko o Nowa Sól trwa: R&G vs. mpTechnology

Firma mpTechnology nie odpuszcza Nowej Soli. Słupska spółka - mimo, że miasto zerwało z nią umowę - cały czas walczy z R&G o kontrakt na bilet elektroniczny.

Firma mpTechnology nie odpuszcza Nowej Soli. Słupska spółka - mimo, że miasto zerwało z nią umowę - cały czas walczy z R&G o kontrakt na bilet elektroniczny.

Nowa Sól doczekała się ofert w przetargu na dostawę i wdrożenie biletu elektronicznego do pobierania opłat za komunikację miejską. Przedstawiają się one następująco:

  • R&G Plus Sp. z o.o. z ceną 1 020 900,00 PLN,

  • mpTechnology Sp. z o.o. z ceną 917 211,00 PLN.

Obie spółki zaoferowały taki sam okres gwarancji na przedmiot zamówienia, tj. 60 miesięcy. Zatem to cena będzie decydującym kryterium przy wyborze najkorzystniejszej oferty. Po raz kolejny swoje propozycje złożyli konkurenci z poprzedniego przetargu. Wydawać by się mogło, że mpTechnology po fatalnej wpadce z ostatniego razu (wypowiedzenie współpracy przez miasto) będzie zrażone i tym razem odpuści jednak to zamówienie. Tak się jednak nie stało i słupska firma postawiła jeszcze raz zagrać w Nowej Soli - oferując najniższą cenę.

To jednak nie gwarantuje zwycięstwa, bo obie oferty przekraczają budżet zamawiającego, który został określony w wysokości: 851 160,00 PLN. W rezultacie ponowny przetarg miasta trudno uznać jako korzystny, bo ceny otrzymanych ofert są wyższe niż poprzednio. Jest zatem prawdopodobne, że czeka nas piąte rozdanie. Zanim jednak to nastąpi zamawiający dokona oceny formalnej ofert i podejmie decyzję czy zwiększy budżet na to zadanie. Przypomnijmy, że zamówienie to realizowane jest w ramach projektu pod nazwą: "Przyjazna Komunikacja Publiczna - Centra Obsługi Pasażerów Nowosolskiego SubObszaru Funkcjonalnego". Jest ono współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Lubuskiego na lata 2014-2020. Jeśli przetarg zostanie sfinalizowany, a umowa podpisana, to zgodnie z planem, system biletu elektronicznego będzie gotowy już pod koniec listopada.

Bilet i jego elementy

Dostawa systemu biletu elektronicznego obejmie:

- dostawę 84 kasowników wraz z ich montażem w 27 autobusach (po trzy kasowniki na pojazd: Solaris Urbino 8,9 LE - 23 autobusy, Autosan Sancity M12LF - 4 autobusy oraz 3 kasowniki rezerwowe wraz z kompletem uchwytów mocujących),

- dostawę niezbędnej do prawidłowego działania systemu biletu elektronicznego infrastruktury serwerowej i sieciowej (serwery, urządzenia do przechowywania kopii, urządzenia typu UPS, pozostałe urządzenia niezbędne do działania systemu),

- dostawę i wdrożenie oprogramowania zarządzającego systemem biletów elektronicznych oraz udzielenie licencji na użytkowanie wdrożonego systemu,

- dostawę 4 sztuk czytników kontrolerskich,

- dostawę kart zbliżeniowych na potrzeby biletu elektronicznego w liczbie 3 500 sztuk,

- dostawę urządzeń komputerowych: routery VPN - 2 sztuki, drukarki termiczne termo sublimacyjne, laserowe A4, drukarki do paragonów, komputery osobiste, monitory LCD, zasilacze awaryjne dla trzech stanowisk do personalizacji, sprzedaży i doładowania kart biletu elektronicznego,

- stworzenie serwisu internetowego wraz z poradnikiem dla użytkowników biletu elektronicznego,

- przeprowadzenie szkolenia w zakresie obsługi i użytkowania systemu biletu elektronicznego.

Cechy oprogramowania

Dostarczone oprogramowanie musi umożliwiać:

- sprzedaż (zapis na kartę) - zdefiniowanych przez zamawiającego rodzajów biletów z uwzględnieniem ulg,

- sprzedaż kart imiennych (wraz z możliwością personalizacji) oraz na okaziciela,

- tworzenie modyfikowalnej listy zablokowanych kart,

- odtworzenie historii karty i wystawiania duplikatu,

- predefiniowanie taryf domyślnych dla różnych typów kart (normalne, ulgowe),

- definiowanie kart personalizowanych elektronicznie i kart na okaziciela

- przyjmowanie wniosków i wydawanie kart elektronicznych,

- personalizację graficzną i elektroniczną nośników elektronicznych,

- rejestrację wszystkich operacji związanych z obiegiem biletu elektronicznego

- obsługę reklamacji, zwrotów, wymian biletów, korekty sprzedaży, itp.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
bilet
mpTechnology
R&G
Nowa Sól
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.