TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Węzeł Ligota ruszył pełną parą
PAP TransInfo.pl - Opublikowano: 14.03.2019 14:12:07
Węzeł Ligota ruszył pełną parą

13 marca w pierwszym w Katowicach Centrum Przesiadkowym "Ligota" zostały uruchomione wszystkie funkcje – podał Urząd Miasta. Inwestycja stworzona wokół stacji kolejowej Katowice-Ligota umożliwia przesiadki z samochodu na pociąg, czy z roweru na autobus.

13 marca w pierwszym w Katowicach Centrum Przesiadkowym "Ligota" zostały uruchomione wszystkie funkcje – podał Urząd Miasta. Inwestycja stworzona wokół stacji kolejowej Katowice-Ligota umożliwia przesiadki z samochodu na pociąg, czy z roweru na autobus.

Na terenie centrum znajdują się: parking naziemny dla 110 samochodów, strefa dla podróżnych - zadaszone perony autobusowe i miejsca do oczekiwania, parking dla rowerów, punkt kiss&ride z przeznaczeniem do krótkotrwałego parkowania do 3 minut, postój dla taksówek, biletomat i system do obsługi pasażerskiej.

13 marca zostaną uruchomione parkomaty, które będą skanować bilety osób chcących bezpłatnie skorzystać z parkingu. Po zaparkowaniu na terenie centrum przesiadkowego należy zeskanować w parkomacie ważny bilet Kolei Śląskich uprawniający do rozpoczęcia lub zakończenia podróży na stacji kolejowej Katowice Ligota, np. tzw. bilet katowicki lub niezwłocznie go nabyć, np. poprzez aplikację mobilną do zakupu biletów lub na terenie dworca PKP Ligota. Parkomat wyda nam tzw. bilet zerowy, który należy umieścić w pojeździe w widocznym miejscu.

Parkowanie w centrum przesiadkowym na tych zasadach jest bezpłatne do 20 godzin. "Jeśli ktoś wjedzie na parking bez biletu lub zostawi samochód na czas dłuższy niż 20 godzin, musi liczyć się z karą w wysokości 369 zł. Samochód, który będzie stał na terenie parkingu 7 dni, będzie odholowany" - powiedziała rzeczniczka Urzędu Miasta Katowice Ewa Lipka.

Pracownicy katowickiego Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów, który zarządza parkingiem, przez najbliższe dwa tygodnie będą pomagać mieszkańcom, wyjaśniając zasady korzystania z miejsc postojowych oraz obsługi parkomatów. Pracownicy MZUiM będą dostępni na miejscu w dni robocze, w godzinach od 8.30 do 16.30.

Dodatkowa korzyść z powstających w Katowicach centrów przesiadkowych to więcej połączeń i tzw. bilet katowicki. Centrum Przesiadkowe "Ligota" jest obecnie obsługiwane przez cztery linie autobusowe, które zatrzymują się na przystanku o nazwie "Ligota Dworzec PKP", tj. 13, 51, które jeździły tu do tej pory, a także dwie nowe - 912 i 913, które kursują od listopada 2018 r. Autobus 912 kursuje od centrum przesiadkowego do przystanku "Ligota Akademiki", natomiast 913 – dojeżdża do przystanku "Panewniki Owsiana".

Wraz z uruchomieniem centrum przesiadkowego do sprzedaży trafił bilet katowicki, czyli imienny bilet miesięczny uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów wszystkimi autobusami i tramwajami obsługiwanymi przez Zarząd Transportu Metropolitalnego na terenie Katowic oraz w pociągach Kolei Śląskich ujętych w rozkładzie jazdy kursujących na terenie miasta Katowice.

Bilet kosztuje 119 zł i jest ważny przez miesiąc, np. od 20 marca do 19 kwietnia stycznia lub od 1 do 30 kwietnia. Można go nabyć w kasach biletowych Kolei Śląskich i w ajencyjnych punktach sprzedaży, najwcześniej na 7 dni przed dniem ważności biletu.

Bilet można też kupić w pociągu u personelu pokładowego oraz za pośrednictwem aplikacji mobilnej SkyCash (na warunkach określonych w Regulaminie usługi Bilet elektroniczny w Kolejach Śląskich - Regulamin SkyCash-KŚ), wyłącznie w dniu wyjazdu.

W Centrum Przesiadkowym "Ligota" zatrzymują się cztery linie Kolei Śląskich, tj. S4 (Sosnowiec Główny - Katowice - Tychy Lodowisko), S5 (Katowice - Bielsko Biała - Zwardoń), S6 (Katowice - Wisła Głębce), S71 (Katowice - Rybnik - Wodzisław Śląski - Bohumin). W Katowicach trwa budowa trzech kolejnych centrów przesiadkowych – w Brynowie, Zawodziu, a także przy ul. Sądowej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
węzeł przesiadkowy
Katowice
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.