TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Węzły na korki. W poznańskim powiecie
PAP TransInfo.pl - Opublikowano: 08.10.2019 13:30:08
Węzły na korki. W poznańskim powiecie ; fot. Powiat Poznański

W powiecie poznańskim powstanie aż 8 zintegrowanych węzłów przesiadkowych. To wspólne inwestycje starostwa powiatowego i podpoznańskich gmin.

W powiecie poznańskim powstanie aż 8 zintegrowanych węzłów przesiadkowych. To wspólne inwestycje starostwa powiatowego i podpoznańskich gmin.

Pod koniec zeszłego tygodnia w Szczodrzykowie (gm. Kórnik) otwarty został zintegrowany węzeł przesiadkowy. Po to, by zachęcić jego mieszkańców do przesiadania się do kolei, do tego, żeby dojeżdżali autem czy rowerem do stacji kolejowej, a dalej poruszali się już pociągiem.

To kolejny tego typu projekt komunikacyjny w powiecie poznańskim. Co w praktyce oznacza to dla jego mieszkańców? Bezpieczny dojazd do stacji PKP, nowoczesne ścieżki rowerowe, monitorowane miejsca parkingowe przy stacji kolejowej… Ale przede wszystkim oszczędność czasu i wygodę w poruszaniu się różnymi środkami lokomocji. To kolejne zadanie wykonane w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

8 projektów

Obecnie na terenie powiatu poznańskiego realizuje się 8 takich projektów (węzłów przesiadkowych) na łączną kwotę 40 mln złotych.

- Tego typu węzły, łącznie z drogami dojazdowymi, ścieżkami rowerowymi i parkingami są dużym ułatwieniem dla mieszkańców. I zdecydowanie podnoszą atrakcyjność miejsc, w których powstały – mówi Jan Grabkowski, starosta poznański.

Węzeł Kórnik

W Szczodrzykowie w ramach projektu partnerskiego gminy Kórnik i powiatu poznańskiego oddano do dyspozycji podróżnych ścieżkę rowerową o łącznej długości ok. 2 km, parking Park&Ride na 22 miejsca postojowe oraz parking Bike&Ride z wiatą dla 20 jednośladów. Zakupiono także 2 autobusy oraz zmodernizowano drogi dojazdowe do stacji. Całość przedsięwzięcia kosztowała 5,9 mln zł, przy finansowym udziale UE – 3,9 mln zł i powiatu poznańskiego – 1,1 mln zł.

- Węzeł Kórnik to część wielkiego projektu, jakim jest Kolej Metropolitalna. To ona sprawiła, że o komunikacji zaczęliśmy myśleć globalnie, a nie lokalnie – przyznaje Przemysław Pacholski, burmistrz Kórnika.

– Takich punktów w województwie jest kilkadziesiąt. I to jest znak czasu – sam dworzec już nie wystarcza, potrzebna jest cała infrastruktura towarzysząca. To doskonały przykład, jak powinny działać węzły przesiadkowe. Można do niego dojechać samochodem lub rowerem, zostawić tu pojazd i przesiąść się na pociąg – twierdzi Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego.

- Jako partner zrealizowaliśmy już projekty w Murowanej Goślinie czy Pobiedziskach. Trwa budowa w Rokietnicy i Buku, wkrótce ruszą prace także w Puszczykowie, Mosinie i Stęszewie – wymienia Jan Grabkowski, starosta poznański.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
węzeł
Wielkopolskie
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.