TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Wrocław wyda na transport publiczny ponad miliard [FILM]
TransInfo.pl - Opublikowano: 18.11.2019 10:30:23
Wrocław wyda na transport publiczny ponad miliard [FILM]; fot. UM Wrocław

Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk podsumowywał rok w swojej kadencji i wyznaczył kolejne działania, w tym m.in. w zakresie rozwoju miejskiej komunikacji.

17 listopada prezydent Wrocławia Jacek Sutryk podsumowywał rok w swojej kadencji i wyznaczył kolejne działania, w tym m.in. w zakresie rozwoju miejskiej komunikacji.

Prezydent podkreślał, że pragnął się przed wrocławianami rozliczyć za ubiegły rok, ale też pokazać w jakim stopniu zrealizował programu, który traktuje obecnie jako strategię dla Wrocławia. Podziękował również za pracę swojego zespołu oraz poprzednim prezydentom Wrocławia

Trzy priorytety

W wystąpieniu zwrócił także uwagę na projekty, będące przykładem najbliższych zadań dla jego prezydentury.

-"Widzę trzy obszary najważniejsze dzisiaj dla Wrocławia. Trzy dziedziny, w których musimy zrobić najwięcej. I wydać przy tym sporo pieniędzy. Te trzy priorytety to: transport publiczny, Wrocław bez smogu i bezpieczeństwo – wymienił prezydent Jacek Sutryk podczas spotkania we Wrocławskim Centrum Kongresowym.


Transport publiczny

-"Do Wrocławia każdego dnia wjeżdża ok. 240 tys aut. – Otwieramy dekadę ogromnych inwestycji w transport publiczny. Do 2023 r. chcemy wydać na ten cel 1 miliard 300 milionów złotych – zapowiada prezydent.

Najbliższe cele to:

  • do 2022 r. powstanie nowa trasa tramwajowa na Popowice, a do 2023 r. na Nowy Dwór.

  • do 2025 r. nowa zajezdnia tramwajową na Nowych Żernikach

  • nowe korytarze transportowe na: Swojczyce, Ołtaszyn, Maślice, Jagodno.

  • program autobusowy na rok 2020 r. (m.in. przedłużenie linii autobusowych i zwiększenie częstotliwości, przystanki wiedeńskich na Świdnickiej, buspas na ul. Krzywoustego)

  • 80 mln rocznie na remonty i bieżące utrzymanie torowisk.

  • 207 mln rocznie pasażerów korzysta z usług wrocławskiego MPK.

  • buspas na ul. Krzywoustego dla trzynastu linii

  • kolejne trasy rowerowe (w trakcie budowy i planowania mamy już kolejnych 57 kilometrów tras )

  • ponad 600 nowych miejsc park&ride. Kolejnych niemal 220 do 2021 r.

Transportowe przemówienie

-"Mówiłem już, że do końca 2023 r. musimy wydać ponad 1 miliard 300 milionów złotych na inwestycje w transport publiczny. Z czego to wynika? Przede wszystkim musimy ograniczyć ruch samochodowy. To trzecie – po trujących piecach i emisji napływowej – źródło smogu. W naszej polityce mobilności zakładamy, że udział transportu niesamochodowego w podróżach ogółem przekroczy 65% do końca roku 2020 r. Rok temu uzyskaliśmy wynik 59%.

Musimy zbudować nową zajezdnię tramwajową na Nowych Żernikach. W tym roku ogłosiliśmy konkurs na jej projekt. Chcemy, by powstała do 2025 r.

Na koniec 2018 r. dostęp do przystanków tramwajowych w zasięgu 300 m miało prawie 28% mieszkańców. Dzięki nowym trasom na Hubskiej, Popowicach i na Nowy Dwór będzie to powyżej 31% mieszkańców. Moim priorytetem są nowe korytarze transportowe na: Swojczyce, Ołtaszyn, Maślice, Jagodno.

Uruchomiliśmy nową linię tramwajową (16 przez Hubską) i kilka nowych autobusowych (w tym 143 na Lipę Piotrowską).

Wydłużyliśmy czas kursowania tramwajów do godz. 0:30 w weekendy (linie 7, 9, 10, 11, 31). Trasy niektórych autobusów są dłuższe (110, 123, 144 i 145 – dla linii 144 powstała nowa pętla autobusowa), pojawiły się nowe przystanki wiedeńskie na Traugutta, oraz nowe przystanki przy skrzyżowaniu Pilczyckiej i Dworskiej na potrzeby Ośrodka dla Niedosłyszących.

Przedstawię Program autobusowy na rok 2020 r. Będzie zawierał m.in.:

  • przedłużenie linii 127 do Maślic oraz linii 147 na Bierutowską – w ramach poprawy obsługi pracowników dużych firm;

  • zwiększenie częstotliwości czterech linii – 129, 114, 113, 116 – Lotnisko, Brochów, Ołtaszyn, Sołtysowice;

  • budowę przystanków wiedeńskich na Świdnickiej;

  • koncepcję zmian układu linii tramwajowych i autobusowych wynikającą m.in. z oddania do użytku nowych tras tramwajowych na Nowy Dwór i Popowice.

Tak, tworzymy buspasy. I wydzielamy torowiska tramwajowe. To jeden z głównych sposobów wspierania transportu publicznego w mieście. Ponad 96% tras tramwajowych ma wydzielone korytarze. W wakacje wydzieliliśmy 3 kolejne odcinki ulic: na Grabiszyńskiej, Krakowskiej, Podwalu. Na 2020 r. planujemy buspas na ul. Krzywoustego – dla trzynastu linii. Buspas ten poprowadzimy nowo wybudowanym odcinkiem drogi.

W 2019 r. zbudowaliśmy 18 km tras rowerowych. W trakcie budowy i planowania mamy już kolejnych 57 kilometrów. Docelowo sieć tras rowerowych w mieście przekroczy 600 km. (Na koniec 2018 r. było to 315 km).

Wrocław posiada obecnie 1600 miejsc park&ride – w 24 lokalizacjach. Do końca tego roku przybędzie ponad 600 miejsc. Kolejnych niemal 220 zbudujemy w kilku lokalizacjach do 2021 r."



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
plan
Wrocław