TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Wrocław z programem usprawnienia komunikacji miejskiej
WROCLAW.PL - Opublikowano: 14.05.2018 15:06:27 1 komentarz
Wrocław z programem usprawnienia komunikacji miejskiej

Częściej, szybciej i wygodniej – to najważniejsze założenia programu, który ma usprawnić dotychczasowy układ komunikacji tramwajowej i autobusowej w mieście.

Częściej, szybciej i wygodniej – to najważniejsze założenia programu, który ma usprawnić dotychczasowy układ komunikacji tramwajowej i autobusowej w mieście.

Szczegóły zaprezentowano w poniedziałek, 14 maja 2018 r. na konferencji prasowej z udziałem prezydenta Wrocławia Rafała Dutkiewicza. Zwiększenie liczby kursów na trasach, prędkości podróży i poprawa warunków przesiadki to główne założenia programu, który ma usprawnić dotychczasowy układ komunikacji tramwajowej i autobusowej w mieście. Nad tą koncepcją, od maja 2018 r., pracować będzie zespół ekspertów pod przewodnictwem prof. Macieja Kruszyny. Te założenia to uzupełnienie Wrocławskiego Programu Tramwajowego (WPT) ogłoszonego we wrześniu 2016 r., który ma na celu poprawę dostępności do sieci transportu szynowego.

– Chcemy by coraz więcej osób mogło mieszkać i pracować we Wrocławiu. Aby tak było ważne są m.in. miejsca pracy, żłobki, przedszkola i szkoły a także czyste powietrze i duża możliwość mobilności. Dlatego zależy nam na usprawnieniu komunikacji miejskiej – mówi Rafał Dutkiewicz, prezydent Wrocławia.

– Dla nas najważniejsze jest zwiększenie częstotliwości, poprawa przesiadek, ewentualne korekty tras i tym samym skrócenie czasu podróży i oczekiwania na przystankach. Dążymy do ideału, którym będzie oczekiwanie na tramwaj maksymalnie trzy minuty. To wszystko dla podniesienia jakości życia naszych mieszkańców – dodaje Monika Kozłowska-Święconek, dyr. Biura Zrównoważonej Mobilności w Urzędzie Miejskim Wrocławia.

3 minuty czekania na tramwaj

Zmiany w dotychczasowym układzie komunikacji będą możliwe, bo w 2020 r. oddane zostaną do użytku dwa bardzo ważne dla miasta odcinki tras tramwajowych: Długa – Popowicka i Nowy Dwór. To ponad 10 km nowej infrastruktury. Trasa Długa – Popowicka odciąży ul. Legnicką, która jest jedynym połączeniem tramwajowym w kierunku Leśnicy.

Wcześniej, do 2019 r., uruchomione zostanie połączenie tramwajowe na ul. Hubskiej. Dzięki temu powróci m.in. linia nr 16, która połączy południowe osiedla z rejonem Placu Grunwaldzkiego.

– Obecnie funkcjonujący schemat nie wymagał zbytniej ingerencji, bo bazował na stałym układzie torowisk. Rozwój infrastruktury wiąże się z potrzebą nowego spojrzenia, ze spokojem i rozwagą, na obecny schemat linii, szczególnie tramwajowych. Potrzebne jest przede wszystkim maksymalne wzmocnienie transportu publicznego, po to żeby tramwaje i autobusy były najatrakcyjniejszymi środkami transportu do poruszania się po mieście – mówi Rafał Dutkiewicz.

Mieszkańcy, aktywiści i eksperci

W maju 2018 r. pracę rozpocznie miejski zespół ekspertów współpracujący z prof. Maciejem Kruszyną. W jego skład, oprócz osób z instytucji miejskich, wejdą przedstawiciele ruchów miejskich i osiedli mieszkaniowych.

– Chcemy się otworzyć na wypracowanie różnych pomysłów. Razem z mieszkańcami, aktywistami i ekspertami na świeżo spojrzeć na układ komunikacyjny i opracować koncepcję, która mam nadzieję, zakończy się wspólnym stanowiskiem – wyjaśnia prezydent.

Wyniki ekspertyzy poznamy pod koniec tego roku. W przyszłym roku rozpoczną się konsultacje społeczne. A w 2020 r. możemy spodziewać się pierwszych zmian.

– Chcemy zachęcić mieszkańców do podróżowania komunikacją zbiorową. Dlatego musi ona być wygodna i szybka. Mamy nadzieję, że zmiana zwyczajów podróżowania i przesiadka z samochodów do transportu publicznego przyczyni się również do poprawy jakości powietrza w naszym mieście – mówi prof. Maciej Kruszyna i dodaje, że docelowo wszystkie podstawowe połączenia w mieście będą realizowane tramwajami - autobusy będą pełnić rolę dowozową oraz obsługiwać trasy obwodowe.

– Planujemy zwiększyć liczbę kursów na liniach i usprawnić koordynację na węzłach przesiadkowych. W wyniku zmian tramwaj na danej linii ma kursować, w godzinach szczytu co 6 minut (teraz tak jeździ tylko tramwaj 33), obecnie ten czas wynosi 12 minut – wylicza naukowiec.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wrocław
  • PauloBusiak – 14.05.2018

    Jak na razie to miasto tylko utrudnia korzystanie z komunikacji, w mieście praktycznie nie ma buspasów, a długie linie poprowadzone pomiędzy przeciwległymi krańcami miasta są jeszcze przedłużane do nowych osiedli i autobusy stoją w korkach w centrum generując godzinne opóźnienia. Do tego miasto wprowadza niepotrzebne ulepszenia np zmieniając system biletowy - nie mam czasu szukać jakiś instrukcji na stronie mpk -bo te do nowych biletomatów pojawiły się z opóźnieniem, więc zostałem zmuszony do jazdy po mieście samochodem czego wcześniej unikałem - gratuluję MPK "miasto przeciw korkom" ha ha...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.