TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Zablokuj cenę przed zakupem biletu: FareKeep
Joanna Kontkiewicz-Studzińska, TL, TransInfo - Opublikowano: 16.03.2017 15:21:23
Zablokuj cenę przed zakupem biletu, czyli FareKeep

Amadeus inwestuje we Flyr, start-up umożliwiający podróżnym zablokowanie ceny biletów lotniczych przed rezerwacją.

Ile razy zdarzyło nam się znaleźć bilet lotniczy w świetnej cenie, a kiedy w końcu postanowiliśmy go kupić, cena była już znacznie wyższa? Wyobraźmy sobie, że moglibyśmy zablokować cenę biletu, aby dać sobie więcej czasu na organizację podróży i podjęcie ostatecznej decyzji.

Taką możliwość podróżującym daje właśnie narzędzie FareKeep® firmy Flyr. Podczas wyszukiwania lotów w internetowych biurach podróży, metawyszukiwarkach lub na stronach internetowych przewoźników, FareKeep umożliwia "ochronę" danej taryfy przed dalszymi wzrostami za niewielką opłatą. Dzięki samouczeniu się maszyn i algorytmom zainspirowanym rozwiązaniami rynku finansowego, Flyr pomaga internetowym biurom podróży, wyszukiwarkom i stronom przewoźników dynamicznie kształtować wysokość opłaty za utrzymanie danej wartości biletu, na podstawie danych o prawdopodobieństwie zmiany ceny.

Jednym z pierwszych użytkowników technologii firmy Flyr jest internetowe biuro podróży Logitravel, które wprowadziło ją na swoich platformach w Hiszpanii i Portugalii.

"Naszym celem jest oferowanie klientom usług, które wychodzą naprzeciw ich potrzebom. To pomaga nam budować ich lojalność. Dzięki FareKeep możemy oferować podróżującym większą elastyczność i w trakcie zablokowania ceny angażować ich w nowy sposób, zwiększając szanse konwersji" – powiedział Tomeu Bennasar, prezes Logitravel.

Według analiz FLYR, 30% ze 100 zablokowanych cen kończy się rezerwacją, a w efekcie daje firmom sprzedającym usługi turystyczne możliwość zwiększenia przychodów oraz zmniejszenia kosztów szukania nowych klientów.

"Proste i skupiające się na kliencie doświadczenia zakupowe rodzą się

z innowacyjnych, przełomowych rozwiązań, takich jak FareKeep. Dla podróżującego, możliwość zablokowania określonej taryfy zmniejsza niepewność i daje czas do namysłu. Dla linii lotniczych oznacza to większe zyski z klientów kupujących bilety u tego określonego przewoźnika, bez ponoszenia przy tym dodatkowych kosztów. FareKeep zmniejsza ogólny koszt pozyskania klienta i jest świetnym dodatkiem do naszej oferty" – powiedziała Gianni Pisanello, dyrektorka marketingu w Airline Distribution Marketing.

Kiedy podróżujący skorzysta z usługi zablokowania ceny biletu, sprzedawca usług turystycznych może wykorzystać ten czas na nawiązanie z nim relacji, zwiększając prawdopodobieństwo dokonania rezerwacji. To z kolei podnosi potencjalny zysk dla linii, której taryfa została zablokowana, bez wpływu na ofertę.

Amadeus po raz pierwszy zainwestował we Flyr w kwietniu 2016 r. Od tego momentu firmy współpracowały nad rozwojem usługi, co jednocześnie przyczyniło się do rozwoju start-upu. Dzięki partnerstwu z Amadeus, Flyr będzie mógł również pracować nad nowymi produktami.

"Inwestycja Amadeus potwierdza nasze silne partnerstwo. Cieszymy się, że dzięki rozwiązaniu FareKeep możemy wspierać innowacyjne strategie i rozwój różnych klientów oraz odnosić korzyści ze skali i dotarcia jakie ma Amadeus, aby promować nasz produkt wśród linii lotniczych, internetowych biur podróży i metawyszukiwarek" – powiedział Jean Tripier, prezes FLYR.

FLYR już pracuje nad dwoma nowymi produktami. Pierwszym z nich jest bezpłatna możliwość rozłożenia na raty płatności kredytowej za bilet lotniczy czy pokój hotelowy, którą mogliby zaoferować podróżnym sprzedawcy usług turystycznych. Drugie rozwiązanie to gwarancja najniższej ceny po dokonaniu rezerwacji, dzięki któremu podróżny otrzyma zwrot różnicy w cenie taryfy, jeśli po zakupie cena ta spadnie.

Amadeus Ventures to fundusz inwestycyjny grupy Amadeus IT inwestujący w start-upy z pogranicza turystyki i technologii. Amadeus założył go w 2014 r., a Flyr jest najnowszą firmą w portfolio, które do tej pory obejmowało start-upy takie jak Bluesmart, BookingPal, Yapta, Olset i Evature.


Sprawdź też:
bilet
Amadeus
FareKeep

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.