TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Znów o KDP, tym razem w Niemczech [FILM]
Tomasz Larczyński, TransInfo - Opublikowano: 16.06.2017 12:08:37
Dunkeltalbrücke na nowej linii w trakcie budowy w 2015 r. / fot. Störfix, Wikimedia Commons, CC-BY-SA-3.0-DE

Szybciej niż kiedykolwiek wcześniej: turyński odcinek KDP prawie gotowy

Ponad dwie godziny krócej niż dotychczas pojedziemy w przyszłości pociągiem z Monachium do Berlina. Będzie to możliwe dzięki nowej linii kolei dużych prędkości, którą Deutsche Bahn właśnie oddały do użytku - przynajmniej w części.

W ciągu około czterech godzin, pociągiem ICE z Monachium do Berlina (ok. 600 km) – to powinno być możliwe w ciągu sześciu miesięcy. W połowie grudnia nowa linia w Turyngii będzie w eksploatacji. Dziś, o 10:00 DB przeprowadziły pierwszą jazdę na odcinku między Erfurtem a bawarskim Ebensfeld bei Bamberg. Prezes Deutsche Bahn AG Richard Lutz zaprezentował zaproszonym gościom projekt, który jest częścią inicjatywy Niemiecka Jedność (Deutsche Einheit). Poniżej film z wcześniejszego przejazdu roboczego:



Nowa, licząca 107 km długości trasa zamyka lukę w szybkim połączeniu między Berlinem i Monachium. Sekcja poprzez Lasu Turyński, mająca 22 tunele i 29 wiaduktów, zalicza się do najbardziej skomplikowanych projektów kolejowych współczesnych Niemiec. Od półtora roku pociągi jadą już po nowej linii o długości 123 kilometrów między Erfurtem i stacją Flughafen Leipzig/Halle. Zarówno na tym, jak i na oddawanym do użytku odcinku prędkość szlakowa wynosi 300 km/h.

Projekt został uchwalony w 1991 roku, w sumie około dziesięciu miliardów € (ok. 40 mld zł). Przed rozpoczęciem budowy, czas przejazdu pomiędzy Berlinem i Monachium wynosił ponad siedem godzin, obecnie to około sześciu godzin.



WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Niemcy
KDP
nowe linie kolejowe
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.